*

2009-04-30
09:10:55

Torsdag Hammarö

Nu är vi hemma igen...det blev en lååång resa igår!
Den startade halv sex på onsdag kväll.
Jisses skakigare tåg får man ju leta efter
jag somnade gott och vaknade
runt tre att vi stod stilla, det bankade och väsnades
jag vet itne vad dom höll på med.

Men sen när vi väl startade igen ja då blev det inte mycket sömn.
Och klockan sex var vi i Uppsala då var det bara att kliva upp och se glad ut.

Att försöka sätta på lite mascara i denna gungiga vagn var inte lätt.
Men lite snygger ville jag ju va, jag skulle ju gå på stan senare.

Frukosten fick vi äta på Radisson hotell.
WOW vilken frukost, men ajg kunde inte göra den rättvisa
jag var allt för trött!

Men lite fick jag i mig, efter det gick vi till loungen
för att ställa undan väskorna.
Nu var det många timmar kvar tills affärerna öppnade.
Jag ringde Therese min systerdotter
och kollade om hon var på väg till stan.

Det var hon en snabb kram blev det vid Arland Express
Mmmm va härligt.
Vi bestämde att ses senare när hon slutat jobbet för att ta en snabb fika.

Ja så åkte Anders till sitt möte, jag gick upp i Loungen igen
med en Amelia där satt jag till halv tio.

Sen började mitt vandrande gata upp och gata ner.
Nån klänning hittade jag inte... suck!

Men lite annat smått&gott.

Vid tolv kom Anders då var han klar för dan.
Vi gick till Söder för att äta lunch
och vem kom då om inte Danny...många som hojtade på han
och ville ta kort..jag tog ett i smyg haha!!

Så tre kändisar såg jag igår Kristina Lugn,
Danny och Olle Wallner.

Jag gick 1,5 mil igår aj mina stackars fötter.
Så blev det då dax för fika med Therese
vi satt väl i en timme ungefär och pratade
mysigt mysigt...hon är det bästa jag har!

Sen började vår resa hemåt, istället för ett X2000
kom ett skraltigt tåg...suck.
Vilket betydde att vi blev över en halv timme sena.

Jaja men det rullade ju.

Borta bra men hemma bäst
här skiner solen...mmmmm och det är varmt!


Klent med bilder...men jag glömde kameran när jag gick i Sthl igår
blev nåt med mobilen bara..och i Boden bidde det inga!



Kommentarer:
#1: marie

danny boy inte illa =)

nu är du trötter.....

det blir nog fyrverkerier ikväll i ilanda....

och vädret ser lovande ut....



trevlig valborg

2009-04-30 @ 09:28:08
#2: Znogge

Men fördelen med att resa är också att känna glädje över att komma hem!

Ha en fin Valborgshelg!

Kram

2009-04-30 @ 09:51:21
#3: Annelie

Jobbiga timmar, men ni verkar ha haft det helt underbrt. Uppsala station..bara sex mil från mig =)

Hoppas du får en underbar valborgsmässoafton!

kramen

2009-04-30 @ 11:08:48
#4: kicki

tack för dina fina ord...jag brukar vara ute en sväng varje kväll till graven och prata, dumt kanske men för mej är det ett måste...herre gud va man kan sakna ett djur...bara jag skriver om det så gråter jag...kolla sakall du se på min blogg idag så får du se vad som satt vid graven idag när jag kom dit...ha det gott och ta hand om dej Ninni.

2009-04-30 @ 11:23:42

Yes,, nu är värmen här. Då glömmer man kyla och snö. Ha en fin valborg.

2009-04-30 @ 11:40:18
#6: Lena

Det låter som en härlig tur fast jag fattar om du blev slut efter att ha traskat så långt! Skraltiga tåg är ingen höjdare men att komma hem brukar vara det :)



Ha en härlig Valborg! Kram

2009-04-30 @ 11:52:33

Tack tack..detsamma till dig :-)

2009-04-30 @ 13:27:03
#8: RONJA

Nu har jag utsett 5 finalister i veckan´s blogg. Kika in och rösta på din favorit! :)



/Ha en bra valborg! :D

2009-04-30 @ 13:30:23
#9: Anonym

Härligt och vad kul att få ta del av din dag.

Nu ska jag fira min bröllopsdag. Kram Tingeling

2009-04-30 @ 14:42:16
#10: Marina

Kul och få se lite kändisar :-)



Ha en bra valborg

2009-04-30 @ 15:00:41

Mums för hotellfrukost..mums för Valborg..mums för Ninni..ha ha..härligt att du haft det gott..och nu skålar jag lite för våren och för dig o mig..skål puss o kram och allt..:D

2009-04-30 @ 16:32:44
#12: maud

hej, skönt att ni haft det bra...men hemma bäst ;). önskar dig en skön valborg, kramkram

2009-04-30 @ 17:13:59
#13: Helena

Tråkigt att ni hade så uselt väder i Boden.

Nu får du tillbringa helgen på balkongen i solen.

Att shoppa i Stockholm är alltid givande.....synd att du inte hittade någon klänning.

Ha en trevlig afton vännen!

Kram

2009-04-30 @ 17:30:23
#14: Anonym

O jisses jag blir trött bara jag läser vad du har gjort!! Blev det en uniform istället för en halterneck eller:))Ha en go valborg. Kram Mumin

2009-04-30 @ 19:00:43
#15: Nilla

Förstår att det är skönt att vara hemma igen. Men du har väl haft det bra trots skrangliga tåg? Hoppas att du får en trevlig Valborg. Själv ska jag åka och jobba snart. Men är ledig i morgon och fem dagar framåt. Kram

2009-04-30 @ 19:18:04
#16: Bjorne

Nu ser du hur jag har det,åkt tåg till och från Sundsvall sen november,och ibland är det katastrof,andra gånger är det toppen men ett säkert färdmedel helt klart,och jobbar imorgon eftersom jag ändå bor på jobbet så kan jag åka hem någondag tidigare en annan gång,ha en bra valborg så hörs vi,kram.

2009-04-30 @ 20:05:45
#17: Lena

Det blev en lång resa och nu är ni säkert trötta. Hoppas ni får en trevlig Valborg

2009-04-30 @ 21:05:32
#18: Kattis

Hallå!

Det verkade som om det blev en brasa för det var många som kom tillbaka samtidigt och sent.

Får höra imorrn.

Ha en skön kväll!

KRAM

2009-04-30 @ 22:19:40
#19: Alexandra

Låter som en härlig resa, trots förseningar och väntan!

Kram!

2009-05-01 @ 09:31:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: