*

2009-04-25
08:47:19

Härliga lördag!

Mmmm vaknar tidigt, gosar kvar i sängen en stund!
Nu har vi fått dagens första kaffekopp.

Solen skiner idag med...vi åker inte förrän vid halv fem
idag så vi hinner njuta av vädret.

Läste nyss i NWT att en läkare hittat en blogg
hos en sjukskriven kvinna,
nu riskerar hon förlora sin sjukpenning
för orkar man blogga ja då orkar man jobba.

Läkaren skriver bla några handskrivna rader till kvinnan
"Sorry! Bara att köra igång med jobb.eller hur??"

Jag tycker hela systemet, samhället har blivit helt sjukt.
Bara för att man orkar blogga betyder ju inte det att man orkar jobba
om man är svårt sjuk, det kanske är enda ventilen utåt.

Oerhört skrämmande tycker jag det här är!!

Jag lider med alla sjuka som är påhoppade av precis alla
Inte nog med att dom är sjuka dom måste slåss mot FK
läkare ja och allt vad det är.
Man måste nog vara frisk för att orka vara sjuk.

Jag tror ingen som är långtidssjukskriven
vill vara det....dåligt med pengar
och allt det bär med sig.

Usch samhället är grymt och empatilöst.


Får väl passa på och vinka hej då också
åker om ett par timmar
men datorn är med så bloggen
kommer inte att vara tyst..hihi

Kramen




Kommentarer:

Men herregud rent ut sagt, vad är det för läkare?

Kan denne inte se skillnaden så är den ju totalt inkompetent ..

Hoppas du får en fin dag!

2009-04-25 @ 09:19:07
#2: Kattis

Morrn!

Åh, vad är det för hemsk läkare.

Men grannen kom hem igår och hade varit hos läkaren som inte trodde på att hon var sjuk.

MAn blir galen. Jag tar gärna AT-läkare för dom är noggranna och förstående.

Nu ska jag ut i det vackra vädret.

KRAM

2009-04-25 @ 09:38:53
#3: Helena

Ja det är inte klok....var är vi på väg.

Igår var jag jätteirriterad och svullen i ögonen och näsan rann.

Nu har jag just tagit både tablett och sprej men det är som att det är lite gruvsamt att vara ute.

Vilken är tråkigt nu när det äntligen kommit lite värme.

Skönt att du fått mediciner som fungerar nu.

Ha en skön dag i solen vännen!

Kram

2009-04-25 @ 09:46:40

Ja men blir så j-vla arg på sådant..skrämmande är det..ha det nu så gott Ninni...

2009-04-25 @ 09:55:25
#5: Znogge

Totalt galet! Blogga är en sak men jobba en helt annan! Vissa människor borde nog byta jobb ganska omgående!



Ha en härlig helg nu!

Kram

2009-04-25 @ 10:46:54
#6: Mia

Javisst är mycket underligt i vårt samhälle. Fördelningspolitiken har förändrats radikalt. Trist.

2009-04-25 @ 10:51:29
#7: Mia

Mmm...härligt med en helg med strålande sol. Nu har jag fixat undan här hemma. Ska strax till frissan för ansning av hårtesarna. Sedan blir det naturen med GPS i hand...



Önskar dig en härlig helg!

2009-04-25 @ 10:52:52
#8: Bim HD

Ja... man måste vara frisk för att vara sjuk - är bara så... Tackar också för att jag har en läkare som själv blev sjuk och fick inse hur det är... Han trodde inte det var som det var med alla myndigheter. Han står alltid vid ens sida... så länge han kan - hur gör man sen? ehhh...

Må så grankott...

Här strålar solen, men det är svinkallt, brrrr... sjön?

2009-04-25 @ 16:02:05
#9: Ulla

Jag har hört det vid ett annat "fall" oxå att någon skulle bli av med sin sjukersättningen bara för att personen ifråga bloggade. Jag håller med dig.Det är inte klokt!!!

2009-04-25 @ 16:02:51
#10: marie

what, jisses...tur att jag jobbar då =/

2009-04-25 @ 16:55:15
#11: soffie

läste oxå detta i NWT å det låter ju heldumt,

nu skrev de ju inte hela historien om varför hon är sjukskriven tycker hon skulle gått ut med namn å bild om det men jag hoppas hon får rätt fast det blir nog svårt,

mmm vilket underbart väder vi har jag njuter för fullt

2009-04-25 @ 17:31:15
#12: Helena

Låter inte klokt. Skulle detta vara ett jobb så är det dåligt betalt.

Hur tänker de kan man undra.

Ha en bra kväll.

2009-04-25 @ 18:00:21
#13: Pyret

Jag blir bindgalen på sådant! Själv har jag trådlöst nätverk och kan blogga från sängen om jag vill ... Att man skriver behöver inte betyda att man mår bra! Dessutom är det så att det blir en liten låtsasvärld där man är "social" utan att behöva träffa människor vilket gör att det känns som om man faktiskt är en del av samhället ...

Skall folk bli av med sjukpenningen också för att de orkar laga mat?

2009-04-25 @ 18:58:20
#14: My

Märkligt, jobba och skriva blogg är väl två väldigt skilda saker...

Hoppas din lördag varit kanon! Kram

2009-04-25 @ 19:17:47
#15: maud

jaa, man tror inte att det är sant....kikade in för att önska er en härlig kväll...kramar

2009-04-25 @ 19:23:34
#16: Anne-Lie

Men vad är det för en idiot läkare, man blir ju så förbannad när man läser något sådant. Vart är vi på väg igentligen???

Snart törs man väl inte gå på dass utan att be om lov.

Hoppas kvällen varit bra

Kram

2009-04-25 @ 22:48:23
#17: Sickan

Är inte ett dugg förvånad, tyvärr!



Man sitter med huvudet i giljotinen och bara väntar på att bilan ska falla!



Det är så det är att vara sjuk idag.

Att inte folk inser att i morgon kan det vara dom som är sjuka.



En bilolycka,eller annan olycka,nån allvarlig sjukdom händer ju dagligen.



Bara att hoppas att "rätt" människor trillar dit så dom får känna på det iskalla klimatet som råder för de sjuka i samhället.



Och som sjuk,blogga ALDRIG med ditt eget namn eller visa foto där du kan bli igenkänd.



Antingen det är foto på dig själv eller anhöriga!



Det finns folk som njuter av att ställa till det för andra.



Cybervärlden är inte så stor som man kan tro,när det kommer till såna saker.



Kram på dig och hoppas helgen blir trevlig!



Tack för pratstunden härom dagen!

2009-04-25 @ 23:00:47
#18: Ulla

Godmorgon! Önskar dig en gooo söndag!

2009-04-26 @ 07:28:52
#19: Junitjej

Det är ju inte riktigt klokt!! Varför inte se bloggandet som rehabilitering istället? Bloggandet är kul och jag kopplar av framför datorn. Man kan få respons på det man skriver. Jag ser det inte som något jobbit.

2009-04-26 @ 08:58:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: