*

2008-10-28
07:10:54

Tisdag
Ohh jisses vad det regnar, vaknade av att det smattrade rejält
på fönstret....mysko jag tror jag märker av tidsomställningen
åt det här hållet också, eller så är jag bara hösttrött!

Lite lugnare på jobbet den här veckan
några barn har höstlov det är ju dom som har syskon
i skolan...resten knatar på som vanligt.

Till och med på jullovet har vi barn
vi vill ha ledigt det vill nog barnen också.
Få gå omkring i pyjamasen
och bara ta det lugnt!

Kommer jag ihåg själv vilken mysig känsla det var på
jullovet, sova hur länge man ville
sen gå upp äta frukost i lugn&ro.


Fast å andra sidan kan jag aldrig komma ihåg
nån stress heller, det var ett annat liv
Mamma var hemma tills jag blev nio
och då när hon började jobbade hon bara eftermiddagar.
Hon var ju alltid hemma när jag kom hem från skolan.

Ja det var skönt, tycker synd om alla barn idag.

Stress, stress hela tiden och en massa aktiviteter och långa dagar!!

Nää här har inte jag tid att sitta


Ha en skön dag på er...stressa inte




Kommentarer:
#1: Fia

Jag har också hamnat framför datorn en stund på morgonen. Idag ska vi till Skolforum på mässan i Älvsjö. Sen är vi lediga onsdag- söndag. Det ska bli så otroligt skönt.

Jag tycker också väldigt synd om de barn som nästan aldrig är lediga på loven. En del har så himla långa dagar, så man undrar om de hinner mysa och umgås i de hemmen.

2008-10-28 @ 07:23:04
#2: Alexandra

Ha en bra dag, kram!

2008-10-28 @ 07:29:58
#3: Kattis

Godmorgon!

Ha en bra dag!

Kram

2008-10-28 @ 07:38:23
#4: Gunvor

God morgon.Här skiner solen från en klarblå himmel. Det är frost ute o 3 minusgrader. Vi ska åka till stugan o fixa lite idag så det är därför jag är i farten redan. Hoppas du får en stressfri dag idag! Sköt om dej. Kram!

2008-10-28 @ 08:25:24
#5: Nettan

Godmorgon.

Här smattrar inte alls regnet. Skönt !

Måste däremot ha varit lite kallt i natt då gräset var alldeles hårt att gå på - lite frost mao.



Ha en jättebra dag !

kram

2008-10-28 @ 08:44:10
#6: Znogge

Här är det faktiskt sol i dag! Knappt man kan tro sina mörkbruna ;-)



Min mamma började jobba när min syrra var åtta år och då var jag sexton så någon har alltid funnits hemma för oss. Tack och lov har jag haft mina lov så våra barn har haft det helt ok ändå tycker jag.



Kram!

2008-10-28 @ 09:30:55
#7: Helena

Jag har alltid kunnat ha mina barn korta dagar på dagis eftersom jag varit hemma så mycket pga min sjukdom.

Inget ont som inte har nått gott med sig.=)

Här skiner solen idag men det var frost imorse och kyligt ute.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2008-10-28 @ 09:33:18
#8: Mumin

Ja barna dem "går ju till jobbet" dem med nuförtiden. Synd om dem små stackarna. Ha en trevlig dag! Kram Mumin

2008-10-28 @ 12:21:04
#9: My

Nej förr i tiden var det ingen liknande stress! Min mamma var oxå alltid hemma. Hemmafru på gården :)

Nuförtiden är det fullt upp hela tiden, även på loven, och ingen lugn och ro alls. Vårt eget fel absolut, men pressen finns ju där att livet ska gå runt..

2008-10-28 @ 12:27:52
#10: Sickan

Ja,det flesta barn kastas in i ekorrhjulet tidigt!



Mina barn har aldrig varit mycket på dagis eller fritids.

Jag och tjejernas pappa jobbade ofta motsatta tider.Så det var inte många timmar i månaden dom behövde lämnas hela dagar!



Kram

2008-10-28 @ 13:05:29
#11: IKA

Det var andra tider förr, det är helt underbart att ha en mamma hemma när man är liten. Min mamma var hemma länge och det var fantastiskt.



Nej vad tråkigt att endel barn ska måsta gå på fritids under julen, det är inte bra, det är en tid när man definitivt ska vara ledig.



Det finns en utmaning hos mig, helt frivilligt

Kram

2008-10-28 @ 13:23:34

ja skulle önska jag kunde ta mera ledigt när kommandoran var liten men det gick inte , jobbade alla dagar ! Nu är det lite bättre ,men oftast så jobbar jag jämt finns inga extra semester dagar osv , ingen familj i sthlm som har kunnat avlasta mig osv...så kommandoran hadde ingen val.

ibland har man ingen val tyvärr ;(

2008-10-28 @ 14:38:00

ja skulle önska jag kunde ta mera ledigt när kommandoran var liten men det gick inte , jobbade alla dagar ! Nu är det lite bättre ,men oftast så jobbar jag jämt finns inga extra semester dagar osv , ingen familj i sthlm som har kunnat avlasta mig osv...så kommandoran hadde ingen val.

ibland har man ingen val tyvärr ;(

2008-10-28 @ 14:39:51
#14: soffie

tillbaka i Karlstad efter ett par mysiga dagar i Göteborg,

hoppas du får en härlig vecka imorrn ska jag på Hållbarframtid kurs,ska du med gå på den eller har du varit i karlstad måste alla gå som är anstälda av kommunen!

må gott

2008-10-28 @ 17:26:10

Halloj du, regnat? Ha! Här har det snöat =D

Oj, vad grönt och fint du har det här på bloggen! =D



Känner igen det du skriver, mamma var hemma tills jag fyllde 12. Underbart. Men så var det varmt på sommarloven och snö på julafton oxå. Nää, skämt o sido - visst har ungarna det tuffar idag - tror jag iallafall.

Kramiz

2008-10-28 @ 18:02:55
#16: Ninna

Stress är nog ett av de mest allvarliga problem vi har i vårt nutida samhälle. Jag har en lillebror, så jag hade min mamma hemma tills jag var ca 10 år. När jag var 3-4 år minns jag att jag myste med hunden i hundkorgen på morgonen lyssnades på "Småbarnskvarten".

2008-10-28 @ 18:55:49
#17: Annelie

Sant! Även barnen känner numera av dagens stress. Min mamma var också hemma och fanns alltid tillhands.



Hoppas du får en fin kväll/kram

2008-10-28 @ 19:09:18

du trampade inte mig på¨tårna ;) jag har varit mycket ensa med kommandoran och har inte haft val!

men jag håller med dig för det finns föräldrar somkan och har råd at vara hemma ,men dom låter endå barna gå!

Jag vet om en mamma nu som skickar dotter på dagis och är själv hemma med sin nyfödda ( 6 mån nu) till och med när stor tjejen är halv krasslig skickar hon ? konstigt + at pappan jobbar hemifrån??

Det är dom som borde tänka efter lite tycker jag

2008-10-28 @ 19:13:53
#19: marie

ja, det är ett stressigt samhälle vi lever i.

jag bara längtar till jullovet då är det inget på vårat jobb, och man är hemma med barnen hela lovet...då blir det att ta en dag i taget och slappa...

2008-10-28 @ 19:41:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: