*

2008-11-17
07:36:24

Måndag...
Idag ligger det frost på taken....från att varit väldigt milt igår och ösregn så vänder det fort!

Kom i säng senare igår än i lördags...men jag hann och läsa några rader innan jag somnade, sen sov jag hela natten utan att vakna en enda gång...det bådar gott för dagen.

Nu är min bok slut, ska ta mig till biblioteket idag...klarar mig inte utan en bok!!

Nu ska jag sätta lite fart....måste ju få kläder på kroppen och sätta dit ansiktet.

Ha en skön dag...ikväll är det Cityakuten, då får vi se vad som hände, det slutade lite läskigt förra måndagen.



Förresten tittade ni på Kalla Fakta igår, det handlade om alla dieter som finns nu..ska vi äta kolhydrater eller INTE!!
Ja jag blev inte mycket klokare...en sa så en annan sa si..jag är lite nyfiken på LCHF.....men efter allt man lärt sig genom åren hur man ska äta..så känns det ju jättefel. ♥


Kommentarer:
#1: IKA

Morr´n morrn vännen,



Visst slår vädret om hastigt och lustigt minsann, vi har inget att säga till om alls. Ajdå en utläst bok minsann, skynda skynda till biblioteket det duger inte! skrattar



Cityakuten, det var ett tag sedan jag såg den serien, men vad jag minns så var den rätt så bra.



Ha en bra dag och sköt om dig

Kramar

2008-11-17 @ 07:51:37
#2: Nettan

Godmorgon !

Här är det faktiskt också frost ute och -3 grader när jag gick upp.



Här ska också tittas på Cityakuten ikväll !



Ha en jättebra dag !

kram

2008-11-17 @ 07:58:21

Godmorgon min vän. Jag hade en period när jag läste 3 böcker i veckan kunde inte vara utan läsandet en riktig bokoholic alltså hihihi. Men värre saker kan man ägna sig åt.

Jag äter det jag äter sen får de "kunniga" säga vad de vill för de verkar ändra sig hela tiden precis som du säger. Ha en bra måndag kram på dig.

2008-11-17 @ 07:58:28
#4: Jen

Fin blogg.Vilken bok blir det nu då? Tar gärna emot lite boktips. Kram

2008-11-17 @ 08:08:14
#5: Helena

Här har vi vinter idag....härligt tycker jag.

Jag har svårt för alla dieter som poppar upp.

Det bästa är nog tallriksmodellen för vi behöver nog få i oss av allt.

Ha en skön dag vännen & var rädd om dig ifall det är halt ute!

Kram

2008-11-17 @ 09:09:25
#6: Bim H-D

Tror ngn hade glömt stoppa i motorvärmare i bilarna igår, suck... Men, det hann bli LITE varmt i min i allafall, brrr. Halt var det väl sådär på vägarna idag -5... Men, i lördags natt när det var +3 var det halt som såpa i det vi kallar Rackenkurvan!!! Alltså, det behöver inte vara köld för halka, nä...

Må så grankott... ngn som dock föredrar kylan före regn/blåsten... urless på det eländet, idag skiner solen och lite kallt...

2008-11-17 @ 11:05:53
#7: Gunvor

Här har solen kommit tillbaka igen efter två gråa dagar. 9- inatt. Jag måste nog ta mig i kragen o gå på bibblan jag också. Det är ju såå härligt med en god bok. Jag äter det jag tror är nyttigt sen struntar jag i vad profeterna säger. Hittills har jag klarat mej bra. Ha en skön början på veckan! Kramkram!

2008-11-17 @ 11:15:29
#8: sickan

Jag missade Kalla fakta...............jag satt och försökte ge min dator konstgjord andning då :(



Här är det oxå frost idag OCH sol!

ha en bra dag!

kram

2008-11-17 @ 11:55:32
#9: Jenny

Morning!

Fanken..jag missade ju kalla fakta!

Jasså, dom kom inte överens om kolhydraternas "vara eller icke vara"?



Det är inte lätt att veta vad man ska äta eller inte nuförtiden.

Tror på dina ord och sunt "bonnförnuft"...Lagom är väl alltid bäst av allt!



Inte som i natt, när jag stoppade i mej en hel påse skumtomtar och la mej spyfärdig klockan sex i morse...Gulp!



Ha det bäst och var rädd om dej i trafiken nu om det börjar bli sån där lurig frosthalka!

Pöss! //Jenny

2008-11-17 @ 12:53:01
#10: Mumin

Fan det programmet missade jag....men jag kör mitt egna race....det funkar ju. Hoppas dagen varit god! Kram Mumin

2008-11-17 @ 14:38:55
#11: Znogge

Här är det också kallar i dag vilket är skönt för det där evighetesgråa gör mig lätt deppig. I dag visar sig till och med solen. Kryss i taket!



Hoppas din måndag varit bra så här långt!



Kram

2008-11-17 @ 15:11:30
#12: tingeling

Ops!

Jag skrev kommentar påfel inlägg provar igen

Ja du jag såg det där programmet men jag vet inte vad jag tycker om man bara ska leva sund då tror jag på tallriksmodellen och sunt förnuft men har man en massa övervikt så måste nåt mer till tror jag

Vad läser du? Jag behöver boktips kram Tingeling

2008-11-17 @ 16:44:46
#13: Anna

Ja jag tror på kolhydrater o mindre fett...eftersom kroppen bryter ner kolhydrater lättare..det är min filosofi..men men vem vet..lite av varje är nog bäst..

2008-11-17 @ 16:58:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: