*

2008-11-09
09:32:19

Fars dag!
Ja idag hissar vi flaggan för alla pappor....jag har ju ingen kvar i livet men jag tänder ett ljus och tänker på honom!

Min man borde ju bli firad av sina barn får se om någon kommer ihåg det...dom brukar vara dåliga på det, dessvärre.

Inte går jag och köper nån present det är ju inte min Far utan min man...men ett litet grattis har jag sagt.

Vi brukar inte ge presenter den här dan..när jag hade mina föräldrar i livet så gav jag oftast bort en blomma.
Det här är ju affärernas dag tycker jag.

Ja det är ju så med Alla hjärtans dag också, men den gillar jag bättre...då ger jag bort en massa kärlek! ♥

Idag ska vi iväg och köpa en födelsedagspresent till sonen..han fyller den 22:e vips är vi där och då är det skönt att ha det klart.
Sen kommer det fikagäster som har bjudit hit sig själva...hihi

Ha en skön dag go vänner,,kramen




Kommentarer:

jag håller med! det har blivit så kommerisiellt, jag köper bara nått litet för att muntra upp=)



hoppas du får en bra dag, då kommer jag vi 1-snåret å fikar=)

kramis

2008-11-09 @ 09:47:28
#2: marie

ja, det brukar vara mammorna som håller i detta med farsdag presenter =)

2008-11-09 @ 09:47:32
#3: soffie

hallå ska ut till din ö å gå tipspromenad på Kilenegården,får se om det är roliga frågor där,

ha en goo dag

2008-11-09 @ 09:59:50
#4: lena

Tårta blir det här och en blomma:)Tiden går så fort så du gör rätt i som ligger steget före med presenten.

Ha en fin dag, kram lena.

2008-11-09 @ 10:06:03
#5: Kattis

Hallå!

Tack vad du är gullig!

Jag har ingen far heller att fira. Och ungarna har väl nästan glömt in pappa.

Japp, den stora kom just ner och sa inte ett ljud....suck.

Men det får bli tårta idag.

Fixar jag efter vi varit ocuh shoppat pärlor.

Kramen

2008-11-09 @ 10:12:42
#6: Helena

Jag har inte heller någon pappa i livet men barnen kommer hit och firar Anders.

Han är inte deras biologiska pappa men han har varit som en pappa för dem sen de var små.

Deras egen pappa ringer de bara till och säger grattis och mer har han faktiskt inte gjort rätt för.

Att göra ett kort kan ta allt från en halvtimme till flera dagar.

Jag vill ju inte att alla ska se likadana ut så det som tar längst tid är att komma på ett upplägg och att välja papper och dekorationer.

När jag väl vet hur kortet ska se ut så tar det inte så lång tid att sätta ihop det.

Ibland lägger jag bort halvfärdiga kort som inte alls blir bra för att sen ta fram dem igen vid ett annat tillfälle och då går det oftast bättre.

Det är en tålamodskrävande hobby men oj så roligt det är.=)

Ha en skön söndag vännen!

Kram

2008-11-09 @ 10:36:38
#7: FEBB

fin blogg! :)

2008-11-09 @ 10:42:35
#8: Mumin

Hej Ninni! Nä jag har ingen pappa kvar heller men Pippis blir uppvaktad idag i alla fall. Hoppas att du mår bättre av medicinen och att du är piggare nu. Kram vännen! Mumin

2008-11-09 @ 11:09:54
#9: Bim HD

Ja, här har jag kramat om gubben - men räkfrossa ikväll, möjligen?

Ungarna hittar nog på något, misstänker jag. Hört något ryktas trots att en är LÅNGT undan ;) Och så får han kanske god middag? Yngsta håller redan på - något ur någon av Olivers böcker, hm...

Må så grankott...

2008-11-09 @ 11:15:07
#10: Ritva

Fint Du skreiv.Ha inte heller pappa..men gör som Du tänder ljus och tänker Honom.Bakade till min man men tror att större barna ha glömt dagen.Så brukar de vara nästan varje år.

2008-11-09 @ 11:22:47
#11: matilda

tjaa =) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):)

2008-11-09 @ 11:35:48
#12: matilda

tjaa =) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):)

2008-11-09 @ 11:35:50
#13: IKA

Visst är det affärernas lyckodag när dessa dagar infaller och folk rusar åstad för att inhandla diverse nyttiga och endel mindre nyttiga prylar. Slantarna fullkomligt rasslar in "klirr klirr"



Ha det bra denna söndag

Kram

2008-11-09 @ 11:36:45
#14: Nectaris

Hejsan!

Jag ska köpa kläder på nätet(har inte gjort det på ca hundra känns det som.

Nu behöver jag hjälp att välja vilken klänning jag ska köpa. Kan inte du hjälpa mig med det? Säg vilken du tycker är snyggast, bilder finns på min blogg.

Skulle verkligen vara jättesnällt.



Hoppas att du får en fin Lördag// NECTARIS

http://nectaris.blogg.se

2008-11-09 @ 11:37:04
#15: Annelie

Det är som du säger affärernas marknad. Men en liten gest kan man ju ge eller göra =)

Jag köpte också blommor till mina föräldrar när dom fanns i livet. Mamma fick väl några saker också(hon var galen i troll =).

Ha en fin dag/kramen

2008-11-09 @ 11:49:08
#16: Anna

M mmm jag tycker det räcker med ett kort ett telefonsamtal o ett grattis..mina barn gör så numera..och som du skriver inte är det våran sak att köpa något till våra barns pappa...näpp näpp.. så härligt med fikagäster..ha det ..

2008-11-09 @ 12:15:59
#17: tingeling

Nä här firas det inte heller min pappa är ju inte i livet men jag tror jag går till kyrkogården ikväll

och täder ett ljus. Barnen är panka utom aldsta dottern hon har ringt men hon jobbar idag tyvärr kram Tingeling

2008-11-09 @ 12:56:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: