*

2008-03-06
09:13:56

Torsdag.
Är hemma idag behövde en vilodag...är så förbannat trött på att vara just trött...den här förkylningen var bland det segaste jag varit med om.
Cortisonen tar ju ett tag innan den hjälper.....snor, snor, bläää!

Blir sur för jag inte kan gå ut och gå som jag borde..kämpar för att gå ner några kilon, tre har jag tappat alltid något.
Men det går sakta, sakta och jag blir otålig när det inte händer nåt...sån är jag det ska gå snabbt och smärtfritt. Men så funkar det ju inte.

Min reserv av pigghet som jag hade från Fuerteventura har tagit slut..jag behöver ny energi. Knaprar Rosenrot för att klara mig någorlunda.
Nu bara måste det bli VÅR på riktigt.....sol&värme behöver vi alla. Den här usla vintern har nog knäckt många.

Jag är inte deprimerad bara trött och sliten...att sova verkar inte hjälpa så värst.

Nää vilket tråkigt inlägg....

Nästa helg kommer sonen det ser jag fram emot....och så ska vi gå på fest ska också bli kul.

Nu ska jag ta en omgång Majong..piggar upp...om jag vinner vill säga haha!

image1123


Kommentarer:
#1: Jonna

Godmorgon:)

2008-03-06 @ 09:26:41
#2: Mumin

Ja va du hemma och vila dig lite, det kan du behöva. Ja den där förbaskade förkylningen var ju så seeg men jag klarade inte av den utan penicillin. Du det här med vikten är ett gissel, men jag lärde mig att kontrollera mitt dagsbehov av kalorier när jag gick på bantningskursen....men det är förbaskat svårt, men va bra att 3 kg är väck, då är du ju ändå på nedgång och det tar tid som du säger....men man vill ju att man ska vara smal över en natt:)) Ha en go dag med ditt spel! Kram Mumin

2008-03-06 @ 09:49:38
#3: MiCas

Sköt om dej :)

2008-03-06 @ 10:38:54
#4: Nalle

Känner mig också så j-kla trött ! Men det är många som är Ninni, vi har ju inte haft årstider som de skall vara. Det för med sig massa.

Ha det gott kära Ninni !

2008-03-06 @ 10:46:23
#5: kicki

Usch va tråkigt att inte få känna sig pigg, nu när solen skiner så underbart...men du skall se att det blir bättre...bara värmen kommer.
Du frågade vart vårt loppis ligger, det ligger i Tidafors strax utanför Molkom mot Hagfors...det ligger i gamla trikåfabriken om du var där och handlade Bonso kläder när ungarna var små. Det är öppet onsdag-torsdag 16-19 och lördag-söndag 14-17..
gör ett besök, lovar att du finner nåt och kanske jobbar jag, haha...
Kramen på dej och piggna nu på dej, gubben och jag drar mot tyskland imorgonbitti tidigt och kommer hem sent på söndag, en kompisresa bara, vi är 35 st som åker och skall bo på hotell i Rostock 2 nätter, underbart kul...

2008-03-06 @ 11:00:26
#6: My

Skönt med en vilodag!
Och 3 kilo är en bra början, bra jobbat...förstår om du blir frustrerad över den dumma förkylningen.
Krya på dig!

2008-03-06 @ 11:51:05
#7: Bim H-D

Hm, nu får du lov att krya på dig! Idag skiner solen här - och då gör den det i Karlsta' också? ;)
Hm, är trött till tusen här också - vårtrötthet säger vissa dock, hm. Tvivlar... Men, man får väl hoppas att det går över med tiden - dock önskar man sol och värme nu tack! Tyvärr har vi inget bra ställe att gå ut och sätta sig i solen på, dvs lä... Annars skulle det kunna var ett sätt att få värme. Men, vill nog ha annan slags värme kanske ;)
Må så gott... västvärmländskan Bim

2008-03-06 @ 12:04:30
#8: Socrate

Måste bara skriva något här oxå:
var på företagshälsan idag och JOVISST - 5-6 kg ner hade inte alls skadat, men jag var säker innan jag gick dit att det var mycket värre än det var så positivt överaskad är jag allt. Kondisen är ungefär densamma som en hörnsoffas och smidig är man som ett kassaskåp, men ändock lite uppåt var jag när jag åkte därifrån. Angående kortison har den stor effekt på mej. På 1-2 dagar försvinner allt vad förkylning heter, men det är ju kortisonens fantastiska verkan. Nu tar jag inte kortison av den anledningen utan för att bli kvitt min svåra eksemklåda för ett par veckor ibland. Den har god effekt på den också, så bra är det. Synd bara att man inte kan äta det jämt för då skulle jag kunna vara pigg och allert hela tiden. Nu blir det ett par, tre gånger/år. Skönt det i alla fall.

Så är det alltså // Socrate

2008-03-06 @ 13:21:09
#9: Marina

Usch!!Det låter verkligen som du behöver sol och värme nu,som många andra som du skriver..
Jag känner likadant!Inte att jag är deppig utan går på reservern!!Behöver ladda batterierna ordentligt snart..
Hoppas att du blir piggare snart!

2008-03-06 @ 14:09:45
#10: Junitjej

Klokt av dig att stanna hemma!
Hoppas du mår bättre!

2008-03-06 @ 18:56:22
#11: Monica

hoppas du mår bättre , själv är jag hemme igen lite febrig och jättetrött, ondt *kram*

2008-03-06 @ 22:40:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: