*

2008-03-12
18:27:26

Regnet öser ner..
Har varit fint under dan..någorlunda iallafall! Hembesöket gick jättebra..blev lite utskälld när jag kom, två lurviga små vita saker voffade på mig!
Börje och Bosse hette dom haha! Kommer inte ihåg rasen just nu, men dom var riktigt söta.

Flickorna var pratsamma iallfall dom största lillan var lite blyg till att börja med. M och H tog mig med upp till sina rum och visade sina leksaker och bubblade för fullt.
Sen bjöds jag på fika och fick en chans att prata med mamman också!

Det brukar vara uppskattat med hembesök, då är det vi som kommer på besök till dom först och inte tvärs om.Den största tjejen på fem år tyckte att det skulle bli spännande att börja på nytt "dagis" och så kom dom närmare till mormor.

På fredag har vi Prins&prinsessdagen...det tyckte dom lät kul...få komma till "dagis" som prinsessor..wow.

Ha en skön kväll, nu ska jag krypa upp i soffan..ikväll är det femman som gäller.  KRAM ♥

Kommentarer:
#1: Nalle

Åh va roligt. Får jag också komma dit som prinsessa ?

Kolla min blogg igen. Jag har stulit tårtan från en kompis på Svk. Det finns fler smaskiga tårtor !
Kram

2008-03-12 @ 18:35:03

Jag vill OCKSÅ ha prins & prinseaadag på jobbet....låter jättemysigt hihihi
Kramar
Margaretha

2008-03-12 @ 18:39:13
#3: Pialotta

Så det är så nu att ni gör hembesök nu innan barnen börjar.. så bra det där verkar. Klart det är toppen med Prins/Prinsessdagar:-) jag förstår du är trötta tjejen då du kommer hem från stojande barn.. det fanns en tid då jag var bagmamma och hade 5 barn förutom mina egna 2 .. idag fattar jag inte hur jag orkade.
jag besöker varken alla eller hälften, men lägger man ut sin länk här och där och likadant som på Tisdagstemat.. då hittar folk dörren.. ham ha kanske är det kaffedoften som lockar:-)
Ha de gött kramar

2008-03-12 @ 18:43:07
#4: Gunnel

Jag tycker hembesök verkar vettigt...men undrar hur det skulle tas emot här i kommun. Ja...du..inte lätt att ändra på allt gammalt och invant

2008-03-12 @ 19:52:20
#5: Annelie

Jättebra med hembesök. Är det ert dagis som gör så, eller hela kommunen?
Här vet jag inte hur man gör, det var så många år sedan jag hade småbarn.
Prinsessor och prinsar...så spännande. Kanske någon kommer med en groda.
Nä nu är jag trött, det märktes på det sista.
Ha det toppen/kram

2008-03-13 @ 00:21:00
#6: Alex

Vi gör också hembesök, bra att det första mötet sker på barnets planhalva.

Kram!

2008-03-13 @ 06:15:19
#7: Sickan

Gör ni hembesök hos barnen som ska börja på ert dagis.....eller har jag missuppfattat det hela???

Det har jag aldrig hört talas om.......men det låter som en bra ide´att träffa ungarna i sin hemmiljö!!
Ha en bra dag!

2008-03-13 @ 07:30:53
#8: Inga M

Låter himla roligt för barnen att få besök av sin dagisfröken hemma först innan det är dags. Det måste ju öka på tryggheten inför det som känns lite pirrigt, kanske det första steget ut ifrån familjen mot ett mer självständigt liv.

Önskar att jag kunde göra detsamma med mina elever innan de börjar grundskolan hos mig, men det är för många för att jag ska hinna med. Jag får nöja mig med att träffa dem i förskoleklassen och ha dem på besök ett tag innan. Det är väldigt roligt.

2008-03-13 @ 07:37:28
#9: monica pååååå jooooobb

låter toppen :) ha en fin dag ,jag kommer också forbi som prinsessa nesta vecka har endå vägarna förbi :)

2008-03-13 @ 07:42:07
#10: Zassi

Hihi.. jag tycker det låter så mysigt på "ditt" dagis :) Bra med hembesök, det har jag aldrig hört talas om tidigare. Hmm... tänkte få se höna' *asg*
Kramiz//Z

2008-03-13 @ 10:51:56
#11: Socrate

Vad bra med hembesök. Min fru jobbade på dagis i ca 20 år men det hörde jag aldrig nåt om...Hände dock att hon fick gå hem och hämta nåt barn, då dess föräldrar var "plakata" eller hemförhållandena var allt annat än bra för barnet, dvs, mor/far brydde sig inte att lämna barnet, som ju verkligen behövde komma bort hemifrån.
Min 5-åriga dotter skulle hur som helst bara ÄLSKA den där prins&prinsess-dagen.

En skön torsdag önskar vännen Socrate

2008-03-13 @ 10:52:07
#12: Mumin

Låter ju jättekul med prinsessdagar å va bra med hembesök, ja jag säger ju det att ditt dagis är ju kanon:)) Kram och ha en bra dag vännen! Mumin

2008-03-13 @ 12:48:39
#13: Annelie

Ha en fin dag/kram

2008-03-13 @ 12:49:21
#14: Anna

Ha det gott gumman! *kram*

2008-03-13 @ 13:39:32
#15: Pyret

Vad mysigt med hembesök! Låter ju kanon :D. En prins och prinsessdag skulle jag vilja ha här hemma också...

2008-03-13 @ 14:29:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: