*

2008-03-05
08:15:07

Helt otroligt..
Ännu en solskensdag...fast lite smolk är det ju, jag bara måste gå till tant doktorn idag! Min förkylning vill inte släppa och det har tagit omtag.
Är fortfarande inte dålig men jag har sån huvudvärk och ont i bihålorna....och jag har använt nässpray lite för länge!
Blir väl antibiotika antar jag...usch vill inte egentligen inte ha det, men nu har jag provat det mesta för att slippa, går inte det sitter fast.


Men för övrigt så är det ju bra..haha!! Går här och drar i morgonrock börjar halv tio idag, har varit i duschen samt fixat håret...annorlunda är det.
Konstigt jag som har varit mörk såå länge förut.

Ha en underbar dag..kramen ♥

Uppdatering: Varit hos doktorn, början till inflammation på båda sidor..vi provar med cortison, skönt att slippa antibiotika!

Kommentarer:
#1: Monicamonica raaaastar på joooobet

jag är oxå krasslig igen lite feber,men är dock på jobbet , smittar ner lite :)
Dom säger att detta är årets influensa?? lång dragen och inte som den brukar vara med onsti leder osv !
Men jag vet inte om det stämmer kanske bara vanlig forkyllning vi har ? konstigt att den inte försvinner bara !
krya pådig *kram*

2008-03-05 @ 08:39:40
#2: Helena

Jobbigt att gå och dra på en förkyldning så där....hoppas du kan få något som hjälper av tant doktorn.
Ha en mysig dag vännen!
Kram

2008-03-05 @ 08:52:55
#3: Junitjej

Vad jobbigt att förkylningen inte vill släppa!
Krya på dig!

2008-03-05 @ 10:40:42
#4: Gunnel

Det är inte fel med medicin...bara den hjälper. Men att äta tabletter och så får man tillbaka eländet när dosen är uppäten...ja det är inte kul.
Hoppas du blir hjälpt

2008-03-05 @ 14:01:18
#5: Mumin

Ja du när man prövat allt och det inte går väck så är det inget att be för. Jag äter penicillin fortfarande men känner mig pigg nu. Hade också bihåleinflammation. Hoppas du blir hjälpt snygging:)) Ha ha Kram Mumin

2008-03-05 @ 15:05:58

Tack för alla fina kommentarer nu när jag är sjuk! Jag kan inte förstå att jag blev så ini bombens förkyld! Helt sjukt! I dag känns det inte som jag har någon feber men det vet man ju inte den kan ju dyka upp igen! De jag känner som också legat har haft feber i fem dagar! Så det är en rejäl influensa!

Jag kurerar mig med te och mackor i soffan med mina små gullungar som också ligger där och kraxar! Stackarna som har sportlov och allt! Den enda i familjen som klarat sig är Jennifer som är 11 och hon är hos en kompis! Lika bra det så inte hon också blir sjuk!

Tack tack och många kramar Sus som snart ska vara på benen!

2008-03-05 @ 15:43:02
#7: Ninnie

Hoppas du ska krya på dej nu, efter läkarbesöket. Du blev ju jättefin i det bruna håret, tjusigt!!

2008-03-05 @ 16:58:13
#8: Helena

Du är för gullig vännen.=)
Vi har en bra säng så jag sover hyfsat på nätterna....vaknar dock alltid vid 4-5 tiden pga ryggen.
Ibland kan jag somna om efter att jag tagit min medicin men ofta kliver jag upp då.
Hoppas det gick bra för dig hos doktorn vännen och tack för att du alltid är så omtänksam.
Många kramar!

2008-03-05 @ 17:11:00
#9: Anonym

Det var
ju skönt att slippa pencillin men hjälper cortison?
Kram tingeling

2008-03-05 @ 17:37:34
#10: Nalle

Hoppas det hjälper. Inte roligt att gå omkring och känna sig sådär.
Krya på dig !
Kram

2008-03-05 @ 17:38:51
#11: SolSkuggan

Oj du med.. Jag har varit förkyld i snart 1 vecka och det verkar inte bli bättre. Inget farligt, men massor snyt nysningar och liite hosta. Blähh inget skoj alls. Förresten jag har borstat lite järnskrot och nu känns det bättre:) Kram Ninnivän:)

2008-03-05 @ 17:42:18
#12: Margaretha

He hehe , när du skrev "tantdoktorn" så trodde jag du menade den doktorn som bara tanter/kvinnor går till.....och det är på en skala det värsta jag vet.Men sen fattade jag ju att det var en "kvinnlig doktor" hahaha jag e inte helt dum i huvvet.
Nej , jag skall inte skoja,jag vet hur det e att ha ont i bihålorna , det e inte kul.
Hoppas du blir frisk i ett nafs...
Kramen
Margaretha

2008-03-05 @ 20:03:55
#13: SolSkuggan

Kram tillbaka säger jag;) Som just nyst 12 gånger på raken hihihoho.. Förresten minns du den här reklamen..Kul är den i alla fall..
Ni tjejer snackar om att föda barn.. Men då har ni inte varit med om när en kille varit riktigt förkyld.. Hahahah jag skrattar gott åt den vitsen än idag:)Kraaaaaam:)

2008-03-05 @ 21:52:35
#14: maria

Svar: Stackare! Själv gick jag också med en envis förkylning i 3 veckor i Februari. Bordet hittade jag i en affär som heter Rum nr 7 i Huddinge. Har kollat länge på Indiska, men de har inte haft något bord.
Krya på dej!

2008-03-06 @ 09:14:10
#15: Inga M

Du har all min sympati! Jag hade ju en sån här lång period runt jul, sammanlagt 6 veckor tror jag. Trodde det aldrig skulle ta slut, det var´också ordentligt i bihålorna och sedan djupt ner i luftrören.

Krya på Dig och var inte rädd för att gå ner i tempo och vila Dig. Antagligen behöver Du det.

2008-03-07 @ 05:36:22

Cool site ... I like it :)

2009-12-18 @ 08:16:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: