*

2008-06-17
08:24:08

Strålande sol!
Ser ut att bli en härlig dag idag, nu skulle det ha varit fredag och Midsommar!

Nu känns det verkligen som jag har transportsträcka fram till semestern....inge kul att jobba. Flera barn mer än vad vi behöver dom som är föräldralediga behöver väl inte ha barnen där nu när det är sommar..jaja reglerna är som de är!

Vi har ovanligt mycket barn vid den här tiden även nästa vecka. Märker på barnen också att de är rastlösa och griniga, dom behöver lov de med.

Nog klagat......vi får väl försöka att ha det så kul som möjligt, lättare när det är härligt väder. Men vi kan inte gå ner till sjön med så många barn (men se där klagade jag igen..haha)

Nej sätt lite fart nu...jag börjar om en timme....ha det...puss&kram ♥



Kommentarer:
#1: Helena

Här skiner också solen.=)

Skönt att du har semester snart.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2008-06-17 @ 08:59:39
#2: Monica

ja det är en konstig regel det där!

Att man har dagis och endå går hemma med nr 2? det fins väl öppna förskolan som man kan gå till om man vill träffa andra småbarn till älsta barnet ?

Eller jag kanske tänker fel!

ha en fin dag , !

2008-06-17 @ 10:20:43
#3: Annelie

Jag fattar inte heller hur man lämnar sina barn i onödan. Sen finns det ju undantag förstås..Barn som behöver den stimulansen. Ja ni har det inte lätt alla gånger.



Hoppas du får enbra dag och att den knatar på fort/kram

2008-06-17 @ 11:11:07
#4: Anonym

Jaha ja så ni har tagit solen. Här regnar det och är trist å kallt.

Massa kramar Nalle

2008-06-17 @ 11:12:40
#5: Bim HD

Hm, jag förstår inte riktigt det där jag... Har man skaffat barn - nog tar man väl hand om dem hemma om man ÄR ledig, speciellt föräldraledig? Vi fick inte - trots att situationen hade varit läge för avlastning - ha vårt första barn på dagis när det andra föddes... Hem med ungarna... åter med båda senare, basta. Och skaffar man barn tar man ju hand om dem - ALLA... Men, en avlastningsplats ibland när man låg ungefär ett år på sjukhus på raken... Ja, då hade det nog varit lite lättare... ... ...

Må så grankott... ngn som har år som är borta pga mycket... fick ju aldrig någon hjälp alls då, nu är det bara att lämpa ner ungar... usch, nu lät jag som en gnällig tant ;)

2008-06-17 @ 11:26:06
#6: Anonym

Ja, barnen behöver få "bara vara" och koppla av, precis som vi vuxna behöver. Ha det så gott och kul tillsammans med barnen.

2008-06-17 @ 14:06:46
#7: My

Barn till föräldralediga får väl inte va kvar nu när det är sommmarlov? Slutar i samband med skolan här..Ledigt behöver väl barnen med, förståss! Vi längtar också...Kramis

2008-06-17 @ 15:07:40

Konstiga föräldrar som lämnar bort barnen i onödan....det har då aldrig jag ens funderat på.

Hopps att dagen blev finfin....

Kram

Margaretha

2008-06-17 @ 15:36:21
#9: Gisan

Det var några dagar sen jag var här och så har du hunnit "tapetsera om" så fint på den tiden. Sommargrönt och fint :-) Kramar...

2008-06-17 @ 17:23:43
#10: Anonym

Soffan är kanonsnygg.

Visst är det konstigt att man inte vill umgås med de sina när man kan kram Tingeling

2008-06-17 @ 17:57:16
#11: Junitjej

Jag förstår att du längtar efter semester nu. Hur många veckor är du ledig? Jag jobbar bara halva dagen imorgon. Sedan tar jag ledigt också. Det ska bli skönt!

2008-06-17 @ 18:48:14
#12: Anna

Vi har mycket barn den här veckan..men efter midsommar blir det glest...skönt för dom som jobbar... men det gör inte jag.. :D

2008-06-17 @ 19:18:33
#13: Gunnel

Vet du...vi har en regel hos oss i kommundelen, kanske den gäller i hela Västerås, att barn med småsyskon som är hemma får inte vara hos oss på sommarlovet (skoltiden gäller) och heller inte på jullovet, höstlovet och sportlovet. Det är jätteskönt.

2008-06-17 @ 19:37:40

Soffan du beställt ser superskön ut :)

Vad vårigt och fint du gjort här. Har varit helt värdelös på att blogga men nu försöker jag uppdatera mig lite.

Ha det bäst/Kramiz

2008-06-17 @ 21:11:20
#15: Mumin

Ja dem stackars barna behöver lite ledigt dem med.....när har du semester? Ska ni åka till Turkiet eller? Godnatt med dig sov så gott! Kram Mumin

2008-06-17 @ 23:17:17
#16: Mia

Visst vill vi ha vackert väder på midsommar, främst midsommarafton! I min landsända, Småland, tror jag att vi i alla fall får uppehållsväder. Och det är det absolut viktigaste. Kläder finns att ta på sig, även om jag helst skulle vilja slippa bylta på mig en massa den helgen.

2008-06-18 @ 07:19:01

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2009-02-16 @ 08:49:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: