*

2008-01-31
18:33:27

Det blåser...
Det viner förskräckligt utanför fönstren..nästan lite läskigt! Och ensam hemma är jag också för första gången på väldigt länge!
Anders har börjat jobba igen, på ett projekt som varar i ca 1,5 år....spännande tycker han, och jag är glad för hans skull.

På lördag kommer sonen....äntligen, har varit lite turer fram och tebax, men nu kommer han i några dar och jag längtar!
Den här gången blir det inte bara en natt...skönt!

Idag har jag haft skallebank hela dan...funderade på om nån förkylning lurade på mig...men det tror jag inte, känner mig inte sjuk det är nog blåsten.

Tog en låång härlig dusch förut, skrubbade, rakade och smorde in...gjorde till och med en inpackning på håret..gött.
Så nu känner jag mig lite bättre i huvudet!



Kommentarer:
#1: Ninni

Jamenvisst är det underbart att få hem sina barn på besök!!! Min son kommer också, på lördag, och oj vad jag längtar!

2008-01-31 @ 20:21:57
#2: Gunnel

När det bankar inne i skallen...du det är inte så rart.
När vi bodde i stan hade vi etagevåning. Vi bodde på 5:e och &:e plan....fasiken vad det ven när det blåste. Blåsten upplevdes så mycket mer så jag förstår att du känner dig liten.

2008-01-31 @ 20:32:44
#3: Gunvor

Men visst är det skönt att vara själv ibland! Fast inte om man är mörkrädd! Jag kan vara det ibland på hösten när det är så där äckligt mörkt! Vi bor ju med skogen intill, fast vi har grannar nära oss.
Men som sagt ibland är det riktigt skönt att bara få tänka på sej själv. Så passa på o njut!
Blåsten har inte kommit hit ännu! Hoppas att den inte tänker komma heller!Här har det pendlat från -17 imorse till 0gradigt ikväll! Stor sol på förmiddagen till helmulet senare! Inge kul!
Ha det gött! Kramisar!

2008-01-31 @ 21:19:19
#4: Junitjej

Vad roligt att sonen kommer hem!
Jag känner mig kluven. Just nu är jag inte frisk, men samtidigt inte tillräckligt sjuk för att vara borta från jobbet imorgon. Nu vet jag ju inte hur jag mår imorgon, så det är för tidigt att dra några slutsatser än. Om jag inte är hemma och vilar, så finns det en risk att jag drar ut på det och är "bara" lite krasslig en längre tid. Eleverna är dessutom mästare på att känna av, när fröken inte mår riktigt helt bra. Får väl se hur det blir imorgon.

2008-01-31 @ 21:36:07
#5: Kersti

Jobbigt med blåst. Så kul att sonen kommer på besök. Hoppas att ni får en riktigt skön helg tillsammans

2008-01-31 @ 22:00:53

Det är nog vädret som gör skallebanket. Godnatt och sov gott!

2008-02-01 @ 00:01:10
#7: Alex

Vad härligt att sonen kommer hem och hälsar på!
Hoppas huvudvärken håller sig borta nu!

Kram

2008-02-01 @ 07:10:49
#8: Helena

Här har också stormen kommit in över skåne, jag gillar det inte. Det har blåst sönder både uterum och skorsten förr om åren :0(
Kram.

2008-02-01 @ 07:55:47
#9: Nalle

Va roligt för Anders. Tror inte det är så kul att bara vara hemma hela tiden, då man är en ung pensionär. Så grattis till honom. Min förkylning har kommit för att stanna. Det var en envis j-kel ! Grrr.... Hoppas din huvudvärk ger med sig snart. Kul att sonen kommer hem !!
Kvällen igår var hur kul som helst, läs mer hos mig !
Stormen Tuva är på väg - håll i hatten !
Kram

2008-02-01 @ 09:22:05
#10: Annelie

Hoppas du är piggare idag och slipper huvudvärk nu när sonen kommer hem. Kul för karl'n din med nytt projekt =)
Kram

2008-02-01 @ 10:41:47
#11: My

Skönt att va själv ibland, men helst inte nattetid, är så mörkrädd..
Mysigt att träffa sonen igen!
Ha en skön helg!

2008-02-01 @ 12:42:08
#12: Mumin

Va mysigt att sonen kommer:)) Ja du det här förbenade vädret kan ju få vem som helst att tappa lusten...jagsjälv är dödstrött...bara regn och blåst....men ha nu en riktigt trevlig fredag vännen! Kram Mumin

2008-02-01 @ 13:02:37
#13: Gunvor

Här har vi fått nysnö o det är bara så skönt!
Ingen storm som tur är!
Hoppas huvudvärken har försvunnit! Kul att få rå om sonen lite!
Ha en fin fredag! Kramen!

2008-02-01 @ 13:48:21
#14: Pyret

Här blåste det ordentligt i går kväll/natt. Locken på allas soptunnor stod och slog längs gatan... Dock inget regn eller snö!

2008-02-01 @ 15:46:31
#15: Inga M

Känner igen det där med att få huvudvärk av blåst, brukar skylla på mitt tunna och feschliga hår som inte skyddar svålen! :-)

Håller med om att ensamhet är skönt ibland, speciellt för mig som har många människor runt mig på jobbet varje dag. Så är det väl för Dig också antar jag. Hoppas bara att Din gubbe kommer hem innan projektet på 1,5 år tar slut!

2008-02-02 @ 09:33:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: