*

2008-02-24
15:22:56

Fortfarande söndag..
Har tvättat allt är klart och inlagt i garderoben..gött! Maten ska snart serveras, det blir Köttkorv, Värmlandskorv och potatismos.

Anders och jag sitter vid en varsin dator och spelar Majong..det är beroendeframkallande kan jag säga.

Idag blåser det friskt här, det går rejäla vågor ute på Vänern, det är grått och trist ute..stannar inne idag tror jag! Ska nog krypa upp i soffan sen..ska se reprisen på Greys Anatomi vid fyra, missade det i onsdags.

Har jag berättat att vår son snart flyttar hem igen?? Nej det har jag nog inte, men han har tröttnat på Upplands Väsby och har bestämt sig för att börja plugga istället.
Dessvärre var han ju tvungen att säga upp sig...men men! Jobbet som sådant är nog inget framtidsyrke, slitiga pass har de också, Christoffer jobbar alltid tolv timmar i stöten..phu!

Börjar sju på morgonen, vilket betyder att han måste gå upp vid fem, är hemma ca åtta på kvällen. Ja då är det äta och snart sova igen för att orka upp nästa morgon.

Visst han hade kunnat börja plugga på distans i Sthl också men han kände att han ville ha vårt stöd och uppbackning för att inte tröttna.

Nu ska han läsa upp gymnasiebetygen först, sen vill han vidare till universitetet, han vill gärna bli sjukgymnast, men det är nog stört omöjligt det behövs i stort sett MVG i allt!

Så den 15 mars finns han här igen..ska bli kul!

Kommentarer:
#1: Nalle

Läste hos Mumin nu. Nej nej inte som Karl-Petter, men ditåt.hahaha. Alltså tonläget.
Kul att du får tillbaka grabben !!
kram

2008-02-24 @ 15:41:51
#2: Anonym

Vad roligt att din son flyttar hem igen.
Att ha de på nära håll mellan varven är värt guld kram Tingeling

2008-02-24 @ 16:19:19

Här har stormen äntligen bedarrat....skönt för jag gillar inte att det blåser så mycke.
Håller med om att Majong är beroendeframkallande,det är svårt att sluta.
Ha en trevlig kväll
Margaretha

2008-02-24 @ 16:35:38
#4: Helena

Vad kul att han kommit fram till att han vill läsa vidare.
Min son jobbar oxå nu men det blir nog universitetsstudier nu till hösten som det låter.
Ska de få nått bra jobb så är det nog det som krävs.
Ha en mysig kväll vännen!
Kram

2008-02-24 @ 17:09:36
#5: Helena

Ha,ha regnar det så torkar det lika fort :0)
Stackare som ska upp så tidigt. Det skulle vara förbjudet.
Kram.

2008-02-24 @ 18:16:27
#6: Soffie

Kul att sonen kommer hem igen!
Å det där Majong är så beroendeframkallande,man blir tokig påt!
Hoppas du ej blåser bort,tycker ändå vi klarat oss bra mot stormen fast du bor ju lite mer Väner nära än mej,bor ju nästan mitt i Karlstad!
ha en skön sportlovsvecka!

2008-02-24 @ 18:41:40
#7: Socrate

Tack för dina ord på min blogg. Det värmde och jag visste ju redan innan att jag hade stöd från dej.
Appopå stormen hade vi närkontakt med en björk som landade några meter från vårt hus men snuddade grannens. Ett par decimeter till och han hade fått ett hål i taket...tur som en tok.
Vad din grabb gäller förstår jag dig precis. Vår äldste har tankar på att åka iväg i nåt biståndsprojekt till hösten och det stöder vi till 100% samtidigt som det nog blir en hel del längtan och saknad...får väl se...

HA EN TOPPENVECKA tycker vännen Socrate

2008-02-24 @ 19:19:20
#8: Junitjej

Nu har jag skrivit ett inlägg om mulesing. Läs här:
http://junitjej.blogg.se/1203879197_mulesing.html
Jag känner mig så upprörd och ledsen!

2008-02-24 @ 20:27:44
#9: Mumin

Ja det är ju klokt av honom att läsa vidare....verkar ju vara jättetröttsamt jobb han har.....va roligt att få hem sonen igen då så du får rå om honom lite grann:)) Min har ju flyttat hemifrån men han bor ju så nära så han kommer ju hit varje dag till sin lilla mamma ha ha. Kram och godnatt!

2008-02-24 @ 21:39:33
#10: Inga M

Låter trevligt att få sonen inom räckhåll så att säga. Och himla klokt att läsa vidare lite för att få större valmöjligheter när det gäller jobb. Om inte annat lite betänketid. Många behöver ju prova på lite och fundera över sin framtid, det är inte så självklart vad man egentligen vill. Bättre att ändra i tid än att fortsätta med något som är fel.

2008-02-25 @ 10:22:06
#11: Gunnel

Vad lika vi gjorde igår...vi åt rotmos och köttkorv och på kvällen, innan jag skulle iväg på agilityträning, spelade jag Shanghai - den klassiska Mahjong-patiensen.

Vad bra att ni har en lägenhet till nu när sonen ser ut att komma hem igen...bo hemma men ändå borta på något vis. Bra lösning

2008-02-25 @ 18:31:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: