*

2008-12-29
17:57:32

Då var det klart
Jag har packat alltså...svårt att veta vad man ska ha med...men jag tror jag har allt! Idag blev det en lååång härlig promenad i det fina vädret, vi gick bla till träningshallen och köpte träningskort.

Sen en sväng för att lämna in vinstlotter, hela 190 kronor vi la till en tia och köpte åtta trisslotter...och tänk jag skrapade två med femtio kronor och Anders en femtio som det var tio gånger vinsten...hela 600 bidde det.

Nu önskar jag alla mina goa bloggvänner ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Ohhh jag glömde jag fick en award idag av Sickan...tack raring, ska naturligtvis skicka den vidare men inte idag!!

 Den här var ju JÄTTEFIN och fin motivering fick jag också!! För att hon får allt "vanligt" vara så roligt att läsa!

Kommentarer:
#1: Helena

Härligt med en vinstpeng.

Önskar er ett riktigt Gott Nytt År och en trevlig tripp till Tallin.

Var rädd om dig vännen!

Kram

2008-12-29 @ 18:11:52

Ha det nu riktigt gott på resan.... det blir säkert underbart.....

Har precis vinkat av dottern som åkt till Kreta över nyår....knasiga unge....

Ha ett gott slut och en underbar nyårsdag o kväll....

Kram

Margaretha

2008-12-29 @ 18:21:30
#3: Helena

Alltid kul att vinna. Så att 110 miljoner gick till Helsingborg. Tyvärr var det inte jag.

Kram och gått nytt år.

2008-12-29 @ 18:21:41
#4: Anna

Mmmm Ninni kan se dig där på resan..glad som en lärka..för det är du ju jämt.. så galet trevligt..jag ska som vanligt vara med mina allra bästa kompisar på Nyår...stora gänget.. stora härliga gänget..kram på dig och ha det bara bäst..va..det har du ju alltid..din lilla goa människa..:)

2008-12-29 @ 18:24:46
#5: Lissen

Oh Ninni, ska ni till Tallin över nyår. Vad ljuvligt underbart bubblande härligt det låter!

Njut och ta några fina bilder så vi får se lite av äventyret!

GOTT NYTT ÅR och en stor bamse kram

2008-12-29 @ 18:33:27
#6: Annica

Grattis till vinsten! Och grattis till utmärkelsen!

Det är två i personalen som har problem att fatta att man en dag kan gå ganska OK och nästa inte ta sig ur sängen. Ibland funderar jag på att filma min vardag så att folk förstår bättre.

Sen har jag en i min omgivning som inte haft det så lätt i livet. Jag har stöttat den här personen och försökt att få andra att se dennes fina kvaliteer och inte bara det som är jobbigt. Men det hade jag inte mycket för. Blev totalt trampad på av denna människa idag som visade en sida jag inte sett förut.

Jag är nog för naiv och tror för gott om människor. Och när det visar sig att de inte är så som jag tror blir jag sviken. Synd bara att det inte var en annan dag. Och synd bara att det var direkt efter personalens omdömeslösa kommentarer...

Om jag behöver min dagisplats mer än andra vet jag inte. Men att ha den gör att jag får en bättre livskvalité och kan vara en bättre mamma åt min son när han är hemma med mig. Det är däför jag känner mig berättigad att ha honom där. Ska prata med min handläggare på FK efter nyår. Och se om hon kan skriva ihop något om hur viktigt det är för min hälsa att Emil är på dagis. Och om jag har honom hemma så kan jag få min ersättning indragen. Då kanske det tar lite skruv... ;-)

Jag får ett intryck när jag läser din blogg och om hur det fungerar på din arbetsplats att det är så mycket annorlunda hos er än hos oss. Idag har barnen inte varit ute tex. För de slog ihop två avdelningar och orkade inte springa omkring och leta efter alla ytterkläder.

Jag hade köpt det rakt av om det var flera barn från olika avdelningar. Det måste ju bli hur stökigt som helst.

Men idag handlade det om två avdelningar som slagits ihop. Och de ligger vägg ivägg.

Och det handlade om 7 st barn. Varav 5 klär på sig själva... Det borde väl inte varit så svårt? Eller är jag för krävande nu igen?

Jag tror att jag tar med mig sonen och flyttar ner till dig. Ni verkar ju engagerade i era barn och gör saker med dom!

Ha en tevlig kväll! Och njut av resan åt mig med!!!

KRAM!

2008-12-29 @ 18:50:12
#7: Nalle

Grattis till vinsten och Gott Nytt År Ninni!

Kramar Nalle

2008-12-29 @ 19:10:32
#8: marie

jag hann med allt och mer därtill =)



gott nytt år

2008-12-29 @ 19:42:22
#9: Mumin

Oj då här har jag missat en hel del!! Men jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Trevlig resa! Kram Mumin

2008-12-29 @ 19:50:42
#10: Annica

Packar på en gång!!!! ;-)

Dom som du beskriver låter ju som att de inte ens borde skaffat ett barn! Varför skaffar man barn när man inte verkar vilja ta hand om dem?!?! Timmarna innan jag hämtar Emil pirrar det i hela kroppen av längtan. Och när vi kommer hem så sitter vi i soffan och myser och kramas och pratar om dagen. Det är min favoritstund på hela dan! Hur kan folk med vilja välja bort det?!

Ja vi är helt klart olika...

Förstår att du ibland känner dig miljöskadad. Men är det konstig?

Jag jobbade på att lönekontor för många år sen. Jag kunde i förväg säga när vissa skulle vara hemma. Sjuka eller vård av barn. Många gånger visste jag att personens barn inte var hemma från dagis fast de tog ut en sån ledighet. De var helt enkelt hemma och var bakis.... Var på konferans med FK flera gånger då vi pratade om den "sjuka" sjukfrånvaron och jag tog upp detta om att vara hemma för vård av barn fast barnen var på dagis. Aja baja fick jag höra då. Inte röra den heliga föräldrarpenningen inte.

Idag jagas dessa "tjuvar" med blåslampa. Om man satt stopp för fusket för tio år sen så kanske det inte hade varit så utbrett idag....? Men det är ju bara min åsikt. Och där är jag nog ocså miljöskadad...

Din kommentar kom in. Det tog bara lite tid.

Blogg.se du vet.... ;-)

KRAM!!!!

2008-12-29 @ 20:06:58
#11: Annica

Ja det händer så mycket under de första åren som man missar om de är på dagis hela tiden.

Har ett syskonpar på Emils dagis som jag känner lite extra för. Ska inte gå in på detaljer. Men jag vet att de inte alltid haft det lätt i sin hemma situation. Jag kom till dagis och Emil ville inte gå hem. Han lekte på en madrass. Så jag la mig på madrassen så han fick leka med mig att vi brotades. Båda barnen stod bredvid och tittade med stora ögon. -Kom ni med och se om ni kan brotta omkull mig alla tre! sa jag.. Båda backade försräckt och ruskade på huvudet. De såg ut som de aldrig sett en mamma leka med sitt barn. Sen den dagen har jag tagit dem under mina vingar. Idag är det dom som först kommer springandes när jag hämtar Emil. De visar sina teckningar för mig och jag berämmer dem. Så klart. Men kommer deras mamma samtidigt som mig säger de inte ens hej. Mår skitdåligt för dessa smås skull. Men jag kanske överdriver. Men att de behöver kärlek går inte att ta miste på. Deras leenden när jag berömmer en teckning eller en pärlplatta kan lysa upp hela jorden. Ja vad ville jag säga med detta då.. Har jag ingen aning om. Men nu fick jag ösa ur mig det med. Du är min ventil! ;-)

KRAM!!!!

2008-12-29 @ 20:28:52
#12: Vaniljis

Åh, blir avis på din resa! Ha en fin resa och ett Gott Nytt År! Mys nu och njuut tillsammans! Många kramar.

2008-12-29 @ 20:34:38
#13: Malin

Ha det så underbart i Tallin.

Här sitter jag och snörvlar. Febern hoppas jag ger med sig tills imorrn.

Inga "akrobatiska övningar" på båten nu bara... ;) Du vet hur det brukar gå...

God fortsättning.

Kram kram!!

2008-12-29 @ 21:15:01
#14: Annica

Men då får du sluta vara så mystisk och anonym. Annars hittar jag ju dig inte... ;-)

Tack för att man ser IP-numrena!

KRAM!

2008-12-29 @ 21:35:30

Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

2008-12-29 @ 22:53:51
#16: Fia

Grattis till vinsterna och gott nytt år!

Kram från Fia

2008-12-29 @ 22:56:23
#17: Lena

Se där ja! Trevligt att dra vinnst lotter :)



God kväll på dig!

Kram

2008-12-29 @ 23:24:38
#18: Jenny

Grattis till Vinsterna!

Roligt när man skrapar fram lite småslantar, och att det åtminstone lönar sej...

Man vinner ju inte om man inte provar!



Åh, vad jag hoppas att Ni får stjärnklara nätter och lugnt sjöväder nu när Ni ska ut på Kryssning!



Tänk att få stå där på däck, med en liten "rackabajsare" i handen och småhuttra och kanske se lite raketer flyga upp i himmeln...





Eller bara några vackra stjärnfall!



Jag önskar jag vore liten som "ena teske´" så jag kunde vart med där i din aftonväska!

Då kunde jag sneglat på alla stjärnorna och krupit ända upp i toppen på masten...(-:



Ha det jättemysigt nu!



Och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag Dej och dina nära och kära!

Kramen, Jenny

2008-12-29 @ 23:25:58
#19: Pialotta

Så kul inte var dag man vinner så mycket "gånger"..

ha de då så fint o lev i mys några dagar då.. Gott Nytt År till dig oxså.. kram på dig

2008-12-30 @ 00:25:36
#20: Jenny

Hej! nej, nej! Det var inte Photoshop, som svar på din fråga hos mej!

Det är det där Windows Movie Maker, som ligger i dom flesta datorer med windows....



Enkelt och snabb-fattat program för en "sån som mej"...med massa bra hjälpsidor!

Haha...

Lycklig resa nu, vännen! Kram, Jenny

2008-12-30 @ 08:06:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: