*

2008-12-20
14:03:37

Åhhh såååå vackert..
Lyssnar på julmelodier på radion...Nu tändas tusen Juleljus med Sissel och Trippel and Touch...så vackert så jag ryser.

Har precis druckit en utsökt Hjortronglögg efter att ha varit och handlat skinka och inläggningsill och alt som behövs till det.Ooopppps det ramlade ner två chokladaskar också en Paradis och en Aladdin...endast 99 kronor för två...och här får man ta av alla lagren..haha!!

Anders snörvlar och nyser och hostar..jag har ju min kvar också men jag är så mycket bättre.

Nu ska jag sätta hyacinter i en skål....hoppas dom hinner slå ut innan Julafton, doften är underbar.

Näää en glögg till kanske...??                        






Kommentarer:
#1: Vaniljis

Kan inte ha hyacint inne. Får huvudvärk av doften. Men det luktar gott med en liten sniff bara.

Jag ska dricka resten av mitt vin sen tänkte jag så skål och ha en fin lördagkväll.

Ps. Krya på er båda två...kram

2008-12-20 @ 15:03:31

Ja...bara skinkan är inhandlad så känns det genast mycket tryggare....

Fast jag köper nog sillen färdig hos min lilli fiskegubbe.....han har jättegoda inläggningar....

Kram

Margaretha

2008-12-20 @ 15:08:22
#3: Lena

Låter som en skön stund med glögg, choklad och hyasinter! Trist att din gubbe är förkyld, hoppas han kryar på sig snart. Här röjer vi..och hoppas få det fint snart :) Ryggen värker men jag ger inte upp så lätt...hahaha



Ha en skön lördag!

2008-12-20 @ 15:37:18
#4: Znogge

En glögg till är aldrig fel :-)

Kram!

2008-12-20 @ 16:26:38
#5: Ninja

Ta du en glögg till...jag har fått ett glas rött bloggovin...det du!

2008-12-20 @ 17:11:21
#6: Junitjej

Visst är det vackert med julmusik?!

2008-12-20 @ 17:21:11
#7: Sickan

Ja tack en glögg hade inte varit fel:P

Jag har oxå satt hyacinter idag.



Nu finns det ett svar på min sida på din fråga om HUR???



Kram på dig!

2008-12-20 @ 17:30:53
#8: Annica

Hej!

Har saknat dig med. Brukar faktiskt titta in till dig ibland för att kolla läget. ;-)

Stefan slapp bära granen från Birsta. Vi fick en plastgran av mormor och morfar. Det får duga. Får ta in lite granris för att få den rätta doften.

Ta lite glögg åt mig med!

KRAM!!

2008-12-20 @ 17:49:11

Gud vad jag blev sugen på glögg jag skall nog sätta på lite och slå på tv kanske se någon gammal film får se vad sonen väljer bland våra cd. Ha det gott/Kram Tussegumman

2008-12-20 @ 20:28:26
#10: soffie

mmmm va mysigt du har det,

själv är jag proppmätt efter en god middag på Paschas en Libanesisk restaurang här på Norrstrand,

Å du vart hittade du 2 för 99 Paradisaskar brukar jag ge barnen,

må gott

2008-12-20 @ 21:28:10
#11: Jenny

Jo, men visst kan man mysa med julmusik och en liten glögg-rackare!

Och choklad är ju ett måste! (inte bara till jul...sitter här med några ischoklad..snattar av julgodiset!)



Om jag känner dej???

JA, jag hoppas det..Haha!

Du verkar så genomsnäll och go, så det var inte så svårt att räkna ut hur du är in real life.....

Och visst är det jobbigt när någon tycker att man gjort galet och man försökt vara snäll?

Typ...ja, du vet vad jag menar???



Haha...här är en till som kan svammla på lite tokigt.

Skyller på att jag nyss vaknade efter att ha snarkat i soffan efter julklapps-shoppingen i eftermiddag!

Kram lilla du och fortsätt mysa med julemusik och glögg. Hoppas Gubben din får smaka så han också snart blir pigg! //Jenny (-:

2008-12-20 @ 21:36:15
#12: Kattis

Hallå!

Det gick inte så bra med försäljningen Ja, några hundralappar blev det ju. ;D

Drick du mer glögg, jag har lite hemma,alkofri, hihi.

Ha en skön kväll!

KRAMEN

2008-12-20 @ 21:38:04
#13: Mumin

Ja för fasen ta en liten rackare till ha ha. Visst är det skönt när man har köpt färdigt allting? Men du får pyssla om Anders lite nu så han är bra till julafton. Låt honom smaka på glöggen och en magnecyl därtill....det gör kanske susen....Kram ha det gott! Mumin

2008-12-20 @ 22:26:33
#14: Mollan70

Jag köpte också hem en hyasint i dag. De är så fina. Jag har flera hemma men en hade vissnat redan så det var dax att byta ut den.

Hjortronglögg lät gott!

Ha en fin 4e advent.

Kramiz

2008-12-20 @ 23:50:47
#15: Pialotta

Hjortronglögg måste det bli nästa gång vi traskar över trösklen till den gröna skylten.. alla pratar om den där hjortronen:-) Nyss min dotter som varit på tjejträff..

Ha de fint kram på dig

2008-12-21 @ 00:57:14
#16: soffie

Svar!

tack då ska jag kolla efter chokladen där,

ha en mysig 4e advent

2008-12-21 @ 10:00:53
#17: Lena

Hej Ninni! Nu har även jag köpt skinkan :) Hur har du det så här några få dagar före jul?



Här har vi kommit en bit på väg men en del återstår! Ha en fin 4:e advent! Kram från Lena

2008-12-21 @ 10:52:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: