*

2008-08-08
09:59:44

Vi klarade oss..
Det var Klass 2 varning här i natt...men ovädret tog en annan bana så det var väl stackars Dalsland som fick ta smällen istället.

Ja då var det absolut sista semesterdagen idag.....vädret är mulet men ganska varmt! Vaknade sent idag klockan hade passerat en bra bit över nio...herregud hur kska jag klara av att gå upp halv sju på måndag...gäsp!
Det är såå skönt att ha sin egen biologiska klocka, gå och lägga sig runt elva halv tolv sova till nio, perfekt!

Ja ikväll blir det ju bio, ser jag fram emot, NWT hade urusel recension på filmen men vem bryr sig alla jag känner som sett den tyckte den var TOPPEN!!
Vi funderade på om vi skulle gå ut och äta också, men det la vi ner, vi tar bilen in och så plockar vi med oss pizza hem.
Vädret är ju inte så kul och man ska gå ut och äta på sommaren vill jag gärna sitta ute.
Förresten så kryllar det av getingar också.

Är det nån som ätit kräftor än....några som kan rekommenderas????

Om man skulle ta och hoppa in i duschen kanske...i eftermiddag placerar jag mig nog framför TV,n och kollar OS-invigningen!

                                                                                                          



Kommentarer:
#1: Znogge

Ja, det kommer att bli en utmaning att stiga upp tidigt efter hela två månaders ledighet. men man brukar vänja sig snabbt och innerst inne gillar jag verkligen både mitt jobb och min arbetsplats så det går nog!



jag tycker det är klokast i att strunta i recensioner! Oftast tycker "experterna" helt annorlunda än vanliga biobesökare så det är nog bättre att lyssna på vad bekanta säger! Hoppas ni blir nöjda både med filmen och pizzorna!

Kram och ha en fin fredag

2008-08-08 @ 10:38:57
#2: Junitjej

Jag har inte ätit några kräftor än, men jag är bra sugen!

På onsdag är det min tur att börja jobba. Det känns ok, tror jag.

2008-08-08 @ 10:50:17
#3: Nettan

Tur att vi klarar oss ifrån det där ovädret.

Kan inte vara kul.



Vi ska åka och handla när gubben kommer hem och självklart är det samtidigt som invigningen av os.

Men man får väl göra ett snabbt ryck i affären så man hinner se lite i alla fall. Dessvärre verkar det som om ALLT är slut helt plötsligt här hemma och det behöver inhandlas lite mer än vanligt.



Ha en jättebra dag !



kramiz

2008-08-08 @ 11:14:35
#4: Helena

Filmen är säkert lika bra som alla säger så ni kommer att få en mysig kväll.

Skönt att ni klarade er ifrån ovädret.

Här är det mulet men varmt och väldigt fuktigt.

Ha en bra dag vännen!

Kram

2008-08-08 @ 11:53:28
#5: Annica

Ja chokladtårtan är inte att rekommendera om man vill hålla koll på kalorierna... ;-)

Skönt att ni slapp stormen.

Kräftor kanske vi kommer att äta ikväll. Nu styrs allt utifrån dagsläget inne på sjukhuset. Men vi håller tummarna. Om du gillar varma kräftor har jag ett jättegott recept i min blogg. Ligger under kategorin: RECEPT.

Ha en skön dag!

2008-08-08 @ 12:04:53
#6: Gunvor

Stackars alla som har slut på semestern...tur man har evighetssemester! Men det brukar gå bra att börja jobba bara man är inställd på det. Vädret är ju inte såå lockande heller. Vi åker till stugan nu och så blir det sedvanlig dans i kväll. Ha en skön helg .Hoppas filmen är sevärd!

Många kramar!

2008-08-08 @ 12:07:27

Visst e det skönt att sova och vakna när kroppen vill .....Jag är en utpräglad kvällsmänniska så det blir inte roligt på måndag morgon här heller :D

Hade oxå väntat mig ett himla oväder men jag har då inte märkt något i natt ZZzZzZzz

Ha det gott framför OS-TVn

Margaretha

2008-08-08 @ 12:16:00
#8: grannfrun

Köp Pandalus turkiska jumbo!! Om du inte får tag på svenska förstås^^

Håll dig långt borta från allt som det står ULLMO på. Och spanska kräftor.

Jag ska till dalarna och fånga kräftor nästa helg. Men innan det duger turkarna=)

2008-08-08 @ 12:16:38
#9: My

Biologisk klocka, undrar vart min är? Har inte levt efter den sen lillen föddes ;)

Kräftor, mums mums, har dock inga tips där. Äter sällan kräftor hemma då ingen mer än jag gillar det!

2008-08-08 @ 14:27:39
#10: Anna

M mmm det låter som om du njuter på din sista semesterdag...och nu börjar OS så nu blir det underhållning i min smak.Kräftor... är jag ingen fena på...jag brukar må så dåligt efteråt.?? Vet inte om det beror på kräftorna eller något annat.:D

2008-08-08 @ 16:13:43
#11: Malin

Det gick så bra här idag. Det var snarare hannes som var jobbig. han vägrade sova, somnade vid halv 4. Det var mycket roligare att leka när det var en kompis här :)

2008-08-08 @ 16:17:29
#12: Sylvia

Tack för namnsdagshälsningen! Vilken film skall du se? Hoppas allt är bra trots vädret.

2008-08-08 @ 17:49:38
#13: Sickan

hej på dig!

Nu är jag hemma.........äntligen höll jag på att säga!



Men "Hem ljuva hem"

Kram på dig!

2008-08-08 @ 20:29:28
#14: Pialotta

Nu har jag sett OS invigningen avigt och rätt:-)

Kräftstjärtarpremiär åt vi förra helgen som jag skrev, men den riktiga kräftskivan väntar jag än på.

Film.. måste se Mamma Mia.. den ska ha allt.. men väntar tills den värsta rusningen är över.

ha de fint kram

2008-08-08 @ 23:01:15
#15: Antonmaria

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2009-03-17 @ 12:12:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: