*

2008-08-10
09:51:36

Söndag 10 aug
Sovit som en stock har jag gjort.....ville knappt vakna i morse, men ryggen och nacken sa GÅ UPP!!

Ja då börjar jag jobba i morrn..blandade känslor. Längtar faktiskt efter mina kolleger och alla barn. Men jag längtar inte efter att klockan ska ringa på mornarna.

Ska bli skönt att komma igång...har varit latare än latast den här semestern...inga jättelåånga promenader. I Turkiet var det alldeles för varmt...sen när vi kom hem jag då var det ganska varmt då med.
Ja sen när det blev svalare..ja då satt Latmasken kvar i mig som fastklistrad...inte konstigt att vågen pekar klart uppåt!

Nej nu får det bli andra bullar....önskar att jag var värsta morgonmänniskan för då skulle jag gå ut tidigt på morgonen innan nån annan vaknat...
Men det kommer aldrig att hända.....NEJ jag får ta fram piskan tvinga mig att ta en promenad efter jobbet...eller sätta mig på motionscykeln.

Härmed lovar jag att jag ska bli en piggare och smalare och snyggare och hurtigare människa efter semestern!!

Haha ja jag ska göra mitt bästa!!



Kvällshimlen var fantastisk igår kväll....

Kommentarer:
#1: Anna

Ha...det blir väl lätt så pass ung o fräsch som du såg ut på bild..ja jag trodde ju att det var din lilla dotter om du minns. Brun o fin glad o trevlig på alla sätt...men om du visste vad jag har kommit igång med motionen..oj oj oj jag är inne i ett riktigt skönt flöde av hysteriskt snabba promenader. När man väl kommit över första veckans hårdkörning så måste man ut sedan. Det blir som ett gift...ett härligt gift..

2008-08-10 @ 09:58:53
#2: soffie

Börjar arbeta jag med och jag vill inte men man måste ju.

Känner igen det där med latmask för den har tagit tag i mej med.

Guuu va vacker bild.

Ha en härlig sista dags ledighet!!

2008-08-10 @ 10:15:11
#3: Junitjej

Jag har också slarvat med motionen denna sommar. Jag hoppas verkligen på bättring, när jag börjar jobba igen.

Här regnar det idag och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på att göra. Sambon ska snart iväg för att jobba.

2008-08-10 @ 10:17:05

Ja du, den där latmasken har nog varit smittsam i sommar... Inte en "riktig" långpromenad har det blivit... Först var det för varmt, sen har det regnat och ösregnat om vartannat.

Det blir kanske bättre till hösten :-) (Fast jag brukar "lova runt och hålla tunt", ha, ha)

/J

2008-08-10 @ 10:25:29
#5: linda

Vilken fin bild du fångat!



Du är utmanad....

2008-08-10 @ 10:31:20
#6: Jenny

Hej svejs!

Tack för besöket på min blogg!

Jag blev ju nyfiken och var tvungen att göra ett besök här med en gång....

Du skriver så rakt och ärligt, precis som jag gillar att läsa, så nu hamnade du på min länklista!

Hoppas det är ok?

Hit kommer jag gärna igen....

Kramis, Jenny

2008-08-10 @ 10:31:52
#7: Znogge

Jag tycker också det ska bli helt ok att börja jobba. Hösten blir spännande eftersom jag ska vara både i en etta och följa mina nyblivna tvåor. Men väckarklockan! Den tilltalar mig inte!



Hur var Turkiet som resmål förresten?



Vilken vacker himmel!



Kram!

2008-08-10 @ 10:52:12
#8: My

Jo det kan va skönt att komma igång igen efter ledighet, blandade känslor det där...

2008-08-10 @ 11:00:01
#9: Helena

Jag har jobbat i två veckor nu och det är riktigt lugnt och skönt på sommaren. Man hinner både det ena och det andra. Det mesta är klart inför inskolningen.

Regn och en inne dag idag, ganska skönt endå när man är trött efter gårdagens utfärd.

Ha det gott.

2008-08-10 @ 11:26:07
#10: Sickan

Här ska oxå bli andra vanor nu när skolor och jobb börjar.

Jag känner mig VÄLDIGT motiverad att ta tag i det nu.

Och då brukar det gå som en dans...........hoppas på det trots medicin.



kram nu ska jag lägga mig och lyssna/sova till en ljudbok :P

2008-08-10 @ 11:44:39
#11: tingeling

Hihihi!

Jag har oxålovatmig själv massor med saker.

Jag slutade med sötsaker för em och en halv vecka sen och gav det nåt resulttat jo men en uppgång på 3 hekto. Härliga tider!

Imorgon börjar jobbet jag längtar oxå till arbetskompisarna och barnen kram Tingeling

2008-08-10 @ 11:52:55
#12: Helena

Ja det är skönt att allt återgår till den vanliga vardagslunken igen.

Här har vi faktiskt en riktigt fin sensommar dag så jag har nyss hängt ut en tvätt.

Men någon promenad blir det tyvärr inte för min del men det kommer ju fler dagar.

Vilken vacker bild på himlen.....du lyckas ofta fånga den när den är som vackrast.=)

Ha en riktigt skön söndag vännen!

Kram

2008-08-10 @ 11:56:33
#13: Margaretha

Motion ???Que ???? Har glömt vad det är....suck.

Ja du är i gott sällskap iallafall.

Men vi får väl bättra oss nu när vardagen börjar igen.....

Kram på dig

Margaretha

2008-08-10 @ 12:06:33
#14: monica

men vilken härlig bild du fått till där;)

du är ju redan pigg smal hurtig och snygg!!

Slappna av istället du har ju en då allt det där..

kram ha en fin dag..

2008-08-10 @ 13:26:36
#15: ¨ullis

Hej! Känns som om att det var evigheter jag var här och hälsade på, men det är det faktiskt inte. :) Dock var det längesen jag skrev nåt. Tack så mycket för dina kommentarer på min blogg. :) Trist att din semester är slut, men det är bara att se fram emot nästa. Å känner jag er rätt blir det väl en tripp till nåt varmt land i vinter?! Har jag rätt? Hihi. Ha nu en härlig söndag, å glöm allt vad långa prommisar heter. Idag får du slöa ordentligt, jag lovar dej jag! ;D Kramis

2008-08-10 @ 15:23:35
#16: Alex

Jag börjar också jobba imon...känns inget vidare, hade gärna varit hemma ett tag till.



Kram!

2008-08-10 @ 20:01:57
#17: Lissen

Tror alla känner lite av att sommaren gått så fort!

Jobba vad är det??? Det finns roligare att göra.

Men efter någon dag kommer man in i lunken.

Jag ska också börja träna igen, snart!!!!

Ha det gott

2008-08-11 @ 09:30:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: