*

2008-08-09
09:09:43

Lördag.
OS invigningen gick inte av för hackor..undrar vad det kalaset gick på?? Vi satt in i det längsta och tittade..sen var det lite bråttom vi skulle ju på Bio.

Väl innne i stan...jättelånga köer till att plocka ut biljetter, jag hade förköpt dan innan på internet. Anders tog lappen och ställde sig i kö, jag gick till hemköp för att inhandla lite godis..köer där med.

När jag kom tillbaka stod Anders och väntade på mig fortfarande med lappen i hand...var har du kortet som du köpte biljetterna för??
Va...var man tvungen att ha det med...jag tog inte med nån plånbok,,,jag trodde i min enfald att det jag printat ut var ett kvitto på köpet...men icke sa Nicke.

Anders fick springa til bilen och åka hem igen...det är ju en bit hem ca 7 kilometer. Tiden började bli knapp, bion började 18.10....och klockan var tio i när Anders åkte.
Jaja vi får väl missa lite då, tur att vi tog bilen och inte bussen som vi hade funderat på!

VI HANN...reklamen höll på fortfarande när vi kom in i salongen!!

Och vilken mysig film...en riktigt må bra film...se den, härlig musik...och tänka att se Pierce Brosnan sjunga och Stellan Skarsgård.

Att sen allt utspelade sig på en underbart vacker grekisk ö gjorde inte saken sämre.

Kommentarer:
#1: Helena

Vad bra att ni gillade filmen när ni hade så mycket besvär med att ta er in.

Jag håller med dig när det gäller OS.

Det känns inte bra att ett land som Kina är värd för ett sånt evenemang.

Ha en skön dag min vän!

Kram

2008-08-09 @ 09:19:33
#2: IKA

Haha ursäkta att jag skrattar över erat ståhej, men det var ju helt sanslöst alltså, det är onekligen ett papperssamhälle vi lever i!! Det behövs snart ett papper på toalett besök där det står NÄR man går in, hur LÄNGE det tänkas kan ta och UTGÅNGSTIDEN..Usch säger jag. Förut var jag ofta på bio men sedan insåg jag att det är bättre att äga sina filmer man vill se, då kan man se när man vill och stänga av vid eventuella avbrott.



Sån är jag, jag vill ÄGA mina böcker och Äga mina filmer ..hihihi Men så är det också ganska så fullt av allting i bokhyllorna.



Vad bra att ni hann till filmen och att den var värd allt besvär. Jag kan tänka mig att det var annorlunda att se Brosnan i den kategorin, dessutom tillsammans med övriga skådespelare. Hmmm.

Ha en bra lördag tösen

Kramiz/IKA

2008-08-09 @ 09:38:39
#3: Znogge

Vilken tur att det ordnade sig med biljetterna! det hade verkligen varit både snopet och förargligt om det inte hade blivit någon film. Tur att den dessutom var bra när det blev en del extra besvär!



Ha en fin lördag!

2008-08-09 @ 09:39:38
#4: Anna

Jaaaa visst blir man väl glad av den filmen...kärlek o romantik...precis som här idag...

Tur att ni hann...

2008-08-09 @ 09:43:47
#5: Annica

Tack! Ja, jag tyckte verkligen att jag lyckades fånga lite känsla i bilderna. Kvällen var precis vad vi behövde. Har hämtat massor med ny kraft och energi. Nya bilder kommer straxt!

Ha en skön dag!

2008-08-09 @ 10:31:41
#6: Sickan

Den kanske man borde gå och se...............det var ett tag sedan jag var på bio!

ha en bra dag!

Nu har jag skördat och har bara ett par maskiner tvätt kvar!

kram!

2008-08-09 @ 10:51:44
#7: kicki

Ja visst är väl Mama Mia bra, vi var och såg den i tisdags, helt underbar med bra musik och som sagt himla bra skådespelare och denna vackra natur.

Mycket sevärd...

kramen på dej min vän

2008-08-09 @ 11:19:14
#8: My

Tänkte också den tanken, vad invigningen kostade! Slöseri om jag får säga vad jag tycker, finns väl bättre behövande i Kina...

2008-08-09 @ 13:07:44
#9: monica

Vi gillade också den filmen bra musik vackert grekland!

Feelgood film ;)

2008-08-09 @ 13:09:22
#10: Mumin

Å jisses sicken otur, men det löste ju sig till slut....ja funderar på att gå på filmen och att det utspelar sig i Grekland är inte helt fel:) Kram ha en go lördag! Mumin

2008-08-09 @ 14:34:21
#11: Paula

Jag är en kräftälskare av stora mått, har redan slurpat i mig några paket...Ikväll ska jag dock äta dom jag gillar bäst, nämligen frysta som jag själv kokar ny lag till! Jag låter dem tina, kokar upp en lag på vatten, öl, salt, socker, dillfrön och dillkronor. Sen får dom ligga där o gosa i ett dygn innan man sörplar i sig härligheten!

Ja tänk om man kunde få fungera efter sin biologiska klocka! Varför ska samhället egentligen vara uppbyggt med dessa jäkla tidiga mornar? Fast, nu när jag gått hemma ett par år så stiger jag upp halv åtta,,,typiskt

Ha en fin helg!

2008-08-09 @ 15:39:32
#12: Malin

förstår du varför jag tyckte vi skulle se den live...

den blir ännu bättre som musikal! Axel hade jättekul, ville inte gå hem.

Kram

2008-08-09 @ 15:50:02
#13: Malin

Detta var väl inte riktig thaimassage, utan den mer avslappande oljemassagen. T har gått på den riktiga och anser inte att jag skulle uppskatta den på samma sätt som han. de var väl lite mer hårdhänta där vad jag förstod, men det blir ju skönt efter. Du får allt prova nån gång...

2008-08-09 @ 16:00:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: