*

2008-04-10
17:13:04

fint väder...
Så nu har jag jobbat klart för idag...stressigt idag, en personal borta på fm och massor med barn, påklädningen tog lång tid, det behövdes galonisar också..phu!

Men jag slutade tidigt det var skönt, hämtade upp sonen sen åkte vi tll stan. jag släppte av han vid Komvux jag åkte vidare till optikern.
Nya glasögon blev det...synen hade ändrats en hel del sen sist! Tyckte väl att jag inte såg ett piss med mina. Det hade blivit brytningsfel på vänster öga också!

Nu beställde jag ett par vanliga och ett par solglasögon...hoppas nu jag kommer att trivas med dom. Ja gratis var det ju inte , men inte såå farligt heller...drygt 4000 för båda!
Jag ville inte ha progressiva ,då blir det ju lite billigare, jag får köra med läsglasögonen också..men dom använder jag inte så ofta.

Nu har solen tittat fram...men jag var tvungen att gå in på pollenprognos..för jag känner mig tät och ont i huvudet...och visst har det börjat!
Nu har jag slängt i mig en allergitablett.



Kommentarer:
#1: Nalle

Oj, men det ar ju "billigt" för både glasögon och solisar. Jag borde ha progressiva men klarar det inte. Har försökt, men nixpix. Går inte. Förra glasögonen som kostade 7.000 ligger här och skräpar. Fast de är vanliga. Vet inte vad det är för fel med dem. Går ju inte att se med dem. Och det är väl det som är meningen.
? .Här i Sthlm är det dyrare. Får väl åka ut i landet och köpa. Kramis

2008-04-10 @ 17:18:39
#2: Junitjej

Jag borde nog kolla upp min syn igen. Det var ett tag sedan jag gjorde det senast. Jag har väldigt, väldigt dålig syn på mitt vänstra öga. Min syn på det högra är riktigt bra. Jag frågade ögonläkaren om jag inte anstränger mitt friska öga, om jag har dålig syn på ett. Då svarade han mig: -Ögonen är till för att se med, så dem anstränger man inte.

Konstigt svar eller hur?

2008-04-10 @ 18:27:05
#3: tingeling

Jag valde oxå läsglasögon, vanliga glasögon och solglasögon sist jag köpte nya glasögon
och jag är jättenöjd med det valet.
Det enda är att solglassögonen blev lite små hade jag valt nu aå hade de blivit större kram Tingeling

2008-04-10 @ 18:32:57
#4: Mumin

Ja du när man blir gammal så förändras synen ha ha jag klarar mig inte utan mina glasögon nuförtiden, men jag har proggresiva och solglas i ett men dem kostade "fläsk". Hittar jag inte mina glasögon är jag som en blind. Attans också ja nu börjar det här med pollen. Sonen är ju hyperallergisk han med så han får ta sprutor när det är som värst. Ha det gott! kram Mumin

2008-04-10 @ 18:49:59
#5: Pyret

Ja optikern är aldrig billigt att gå till. Själv borde jag gå och göra en synundersökning men det blir aldrig av... Beställer ju mina glasögon på nätet och de har mitt recept så det "behövs" ju inte men jag vill kolla ändå då receptet är rätt gammalt...

2008-04-10 @ 19:10:38
#6: Pialotta

Vad då billigare.. de progressiva är ju dyrare.. men kanske dina solisar var kalasdyra. Det är ett måste att se bra. Jag vet i katten om jag trivs så bra i mina nya, men får vackert använda dom:-)
ha de gott kramar

2008-04-10 @ 19:48:24
#7: Pialotta

Ha ha jag läser som en som inte har glasen på mig.. förlåt mitt inlägg:-)

2008-04-10 @ 19:50:22
#8: Gunvor

Jag har progressiva och dom är jag jättenöjd med! Jag tycker det är så besvärligt när man t.ex är ute o handlar och ska läsa på burkar o sånt. Och man måste byta stup i kvarten! Men det är ju olika för alla.Proggisarna är ju dyrare förstås. Jag har läsglas också som jag använder när jag ligger o läser.
Stackars dej som har pollenbesvär! Här finns det nog inget sånt ännu.För här är ju full vinter. Det har snöat lite idag också!
Tittar du på Barnmorskorna på ettan. Jag älskar detta program! Gråter en skvätt för varje barn som föds!SÅÅÅÅ härligt!
Ikväll ska jag gråta till programmet Spårlöst!
Haha det låter som jag bara gråter, men jag gillar såna program!
Ha en trevlig kväll! KRAM!

2008-04-10 @ 19:57:08
#9: Fie

He he inte än tror Em går i juni =) nej idag blev det fisk från ica men det gick ner det med fast inte hos barnen de hatar fisk de vet inte vad de går miste om :P

2008-04-10 @ 21:20:49
#10: Gunnel

Nya glasögon är kul. Visst är det synd att det ska vara så dyrt...för det vore kul att kunna byta lite oftare

2008-04-10 @ 21:27:39
#11: Fia

Jag har precis köpt ett par svindyra glasögon som jag inte använder, för jag trivs inte i dem, så jag fortsätter att använda mina gamla.

2008-04-10 @ 22:08:03
#12: Mandiz

Helg! Så skönt!
Ha en bra dag, och helg, såklart.
Och skäm bort dig själv med nya kläder, godis eller en bio, det är du värd!

2008-04-11 @ 08:24:54
#13: Nilsvilma

Very resourceful, thank you dave

2009-08-25 @ 13:54:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: