*

2008-04-05
14:31:01

Dum i huvudet??
Har funderat en del...i dagens samhälle är det ju en ständig stress, men jag försöker att hålla mig ifrån den så gott som det går!

Men det är en jakt på snygg kropp, prylar, fina hus, bilar vi ska resa så mycket som möjligt till vilket pris som helst...osv osv!
Du ska träna minst tre gånger i veckan, äta nyttigt ha det snyggt och fint omkring dig.

Alla dessa program som handlar om mat....fy skäms på den som äter onyttigt, dricker eller röker!
Jag är nog en person med mycket lagom i mig...jag äter gott( även sk nyttig mat.)
Jag älskar vin, tycker det är jättemysigt när fredan är här och vi lagar mat tillsammans och häller upp ett glas vin. Det händer faktiskt att jag dricker vin mitt i veckan också (men det ska man ju prata tyst om!!)

Jag går inte på Gym...jag promenerar istället, jag blir trött på alla som pratar om att de tränar jämt och ständigt, gör de det för att det är kul eller för att man bör göra det?
Är dom människorna lyckligare än jag, ja säkert snyggare lår&mage och bättre "kondis"

Alla klagar på att de är stressade, mår dåligt har för mycket att göra...dom jobbar jämt, hinner knappt se sina barn osv!
Bara för en ständig jakt på någonting annat....fina hem vill alla ha, men de hinner knappt vara i dom.

NEJ stanna upp....njut av att våren är i antågande...slå er ner och andas ibland. Var glad för det ni har, nu ska jag gå ut och njuta av solen som börjar titta fram.


image1147Ps Jag vill inte trampa på någons tår..vi är alla Olika! DS




Kommentarer:
#1: Fie

Håller med dig till 100% bättre lycklig än sönder stressan :)

2008-04-05 @ 14:49:05

Jag håller med vartenda ord....vi verkar vara väldigt lika för allt stämmer in på mig oxå :D
Dessutom är Tigger min favorit....hihihihan e så skuttig och kul..
Kram
Margaretha

2008-04-05 @ 15:03:04
#3: Gunvor

Åhhh vad jag också håller med dej! Jag är, som tur var, ingen stressad person! Jag kan faktiskt ta dagen som den är!Men så är jag ju ledig också.Slipper tänka.. karriär!På det viset är det skönt att ha uppnått denna ålder. Jag har inte pension än! Mår ganska bra,visst har man lite skavanker här o där men inget värre! Är nöjd så länge man kan gå ut o dansa på helgen och så våra kära resor...dom är viktiga!Hoppas vi klarar nån mer långresa!
Ikväll blir det dans på hudikfolkan! Det blir nog kul!
Ha en härlig kväll o njut av god mat o vin! KRAM!

2008-04-05 @ 15:52:41
#4: Anna

Amen... ;)
*kram*

2008-04-05 @ 15:54:59
#5: Ullis

Å vilket skönt inlägg! Jag håller med... Kram

2008-04-05 @ 16:11:08
#6: My

Åh om jag bara kunde stanna upp och njuta! Kör på i 120 och undrar vart livet tar vägen...
Men jag unnar mig god mat, goda drycker och hur mycket onyttigheter som helst, i balans med att jag tränar och håller igång! Plus och minus, det ena gör att jag kan göra det andra, och mår så bra av det...Och mina barn tar jag mig tid för, leker, fast jag egentligen INTE alltid har tid till det.
Livet är en balansgång...
*Puh* ska försöka andas nu :)
Ha en mysig lördagkväll ,kraaaaaaaam

2008-04-05 @ 17:32:33
#7: tingeling

Jag håller med dig helt oh hållet
Idag har jag njutit av vårens antågande med en härlig promenad med maken kram Tingeling

2008-04-05 @ 17:40:06
#8: Ninnie

Jaa, så sant så. Men det är lätt att ryckas med i stressen...och svårt att hinna med allt man vill när man jobbar heltid.

2008-04-05 @ 18:39:21
#9: Helena

Jag kan bara hålla med dig....kloka ord.
Ha en härlig kväll vännen!
Kram

2008-04-05 @ 19:33:36
#10: Nalle

Varje ord du skrivit här håller jag med om. Så sant så sant.
Jag stressar inte. Jag har gott om tid. Men jag har tappat lusten lite för bloggen. Men jag kommer igen - var så säker. Jag har den senaste veckan legat i närainpå 40 graders feber, i en hel vecka. Höll på att få panik när jag inte fick ned febern. Men som ett under så vart jag feberfri igår och kunde idag åka på ettårskalas till Linköping. Fattar inte. Helt plötsligt så var tempen nere på 37.3. Från att ha pendlat mellan 39.9 och 38.5,plus otrolig muskelvärk. Helt klart influensa.
Vi hörs och syns snart igen på bloggen.
Kramis
Nalle

2008-04-05 @ 19:55:25
#11: Junitjej

Klokt skrivet!
Att stressa blir ingen lyckligare av. Jag är glad att jag bor i landet Lagom. Tränar lagom mycket, äter lagom mycket onyttig mat... Ikväll blev det pizza. Gott!
Vilken fin bakgrund du har skaffat!

2008-04-05 @ 20:15:58
#12: Gunnel

Kloka ord.
Stanna upp och lev här och nu. Det kan inte ens en del av de lite äldre barnen på vårat "dagis". Där får deras pedagoger säga "XX nu gör vi det här...XX nu sitter vi här". Hoppas du fårstår vad jag menar att även barnen har svårt att stanna här och nu utan vill hela tiden veta vad som ska komma här näst. Säkert något som upplevs hemma...att det alltid ska ske något kul...eller något som ska göras. Stressigt...själv kommer jag inte ihåg att det var så när jag var liten.

Jag har lugnat ner mig betydligt efter axeloperationen. Jag kom liksom på andra tankar då jag inget kunde göra....och jag lovar dig...jag är mindre stressad. Förr gympade jag tre gånger i veckan och sprang milen 3 gånger i veckan. Men nu är det mest promenader och lite jogging och jag mår faktist bättre...inte alls lika uppe i varv...och det är skönt.

2008-04-05 @ 21:41:15
#13: Marina

Kan bara hålla med dig..Tack för dom kloka orden!!

2008-04-05 @ 21:53:37
#14: Monica

jaadu lika klok som alltid! ;)
Snygg bakgrund !!

2008-04-06 @ 00:09:52
#15: Annelie

Jättebra inlägg. Visst är det ju så att allt fler människor stressar av en eller fler orsaker. Bättre må bra och ha det lite si och så omkring sig.
Kram till dig

2008-04-06 @ 00:27:08
#16: linda

Det var bra skrivit!
Jag sätter barnens aktiviteter först och att städa kommer sen..*L*
SEN HAR JAG JU INTE TIPP TOPP HELA TIDEN HEMMA..
men detär ju inte som rent hus..*L'

2008-04-06 @ 09:20:31
#17: linda

Visst gick du längst igår..*L*
bRA JOBBAT!
och visst är det tur att man inte har det som i rent hus hemma..*L*

Hoppas du får en bra dag..fast det regnar..*L'

2008-04-06 @ 10:35:04
#18: SolSkuggan

Det här som du skriver om har jag velat skriva om länge.. Bara det att jag skulle uttrycka mig värre.. Hihihi.
Därför är jag tyst.
Jag vill uppriktigt spy åt allt sånt där måbra köp res sola fynda handla träna upplev ego osv skiten..
Tack för ett kanoninlägg kram:)

2008-04-07 @ 23:26:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: