*

2007-09-16
09:49:02

Söndag..
Har sovit så där himla skönt i natt, la mig tidigt och läste tills ögonen gick ihop, vaknade vid sex var på toaletten, sen sov jag ända till kvart över nio!

Läste på Johannapannas blogg igår att hennes dotter hade pillat in en nöt i näsan, det kom mig att tänka på allt tok jag gjorde när jag var liten!

Jag har många syskon men jag har en syster som är tre år äldre än mig och den stackarn fick stå ut med mycket....

Bla så hade hon en liten fin baddocka som jag snabbt knyckte från henne och spolade ner i toaletten...jodå det gick förr var det inte småspolande toaletter...den försvann så fint ner i kröken!!
Sen spolade jag ner nya tvålar som mamma lagt fram...Hmm jag måste ha varit intresserad av toaletter.

Ja och en gång när vi stod och borstade tänderna en kväll så grabbade jag tag i nagelborsten..den hade uppåtböjda handtag...den klämde jag in i munnen, så ena kroken satt fast i nedre delan av min mun och den andra kröken satt fast runt hakan...ja herregud som jag skrek!!

Jag fick ju inte väck den själv...innan nån hjälpte mig så skrattades det en hel del åt mig...det gjorde jäkligt ont att ta bort den.

Jag hade även mycket munblåsor när jag var barn så Mamma blandade iordning nåt som jag skulle skölja munnen med....ont hade jag av alla blåsor.
Jag minns att jag grät bittra tårar och snyftade fram att blåsorna minsann inte försvann.....snacka om att tro på under!

Och stackars Bibi hon fick släpa på mig överallt...fick jag inte följa med så gnällde jag hos mamma....men sa hon låt henne följa med...jag torkade mina tårar och följde glatt med!

Förlåt kära Bibi för allt du fick stå ut med........♥♥

Jag har nog många fler storys att berätta men nu får det räcka..

Kommentarer:
#1: A n n a

Ha ha ha ...men Ninni då?? Nu kommer det fram här..*harkel* skönt att det inte bara e en annan som vart busig...;)
Ha det gött idag..skönt att va utvilad va?
*kram*

2007-09-16 @ 10:03:27

Är ute på min bloggrunda och vill önska dig en fortsatt trevlig helg! Här regnar det och blåser, inte alls kul! Det får bli inomhusaktiviteter idag. Ha det gott/Kram Tussegumman

2007-09-16 @ 10:11:24
#3: Åsa

Ja,jösses......alla har nog nåt sånt tokigt minne!
Jag glömmer aldrig när jag satte tungan på ett fruset trappräcke och fastnade.
Mamma fick komma ut med varmvatten för att få loss mig.
Kan säga att jag hade ont........helt skinn flådd tunga.
Hoppas det går att posta nu......har haft det minst sagt struligt med nätet idag!
kramen på dig!

2007-09-16 @ 10:34:59
#4: Ninni

Åhh Åsa det har jag ju också gjort..haha1!

2007-09-16 @ 11:02:48
#5: Helena

Känner igen det från min barndom också, men det var en ärta. Precis som Madicken. Det är nog något man bara ska ha gjort som barn. =))
Ha det gott.

2007-09-16 @ 11:43:21
#6: Nalle

Hej hej! Ett litet livstecken från mig. Jag begränsar mitt datorsittande nu ett tag till. Men snart så. Kram !!

2007-09-16 @ 12:10:17
#7: Monica

haha du är ju lika bussig nu tänker ,jag :)
ha en fin söndag *kram*
hahaha spola dockan i toaletten hahaha

2007-09-16 @ 12:10:18
#8: Nalle

Du ! förresten...
Jag ska skicka ett vernissagekort till dig till oktober-utställningen. Förstår ju att du inte har tid att komma nu mitt i flytten, men det kanske kan vara kul med ett litet vernissagekort iaf. Skall jag då skriva på den gamla adressen, eller blir det till den nya?? Om det är den nya, kan du väl maila mig din adress. Tack. Å Kram

2007-09-16 @ 12:18:20
#9: Monica

*s* skrattar gott. Tror nog du var "rörkrökare" i ditt förra liv, för den delen.
Nu ska jag jobba vidare så dagen tar slut någon gång.
Kram

2007-09-16 @ 12:33:05
#10: A n n a

Tittar in & kollar så du inte hittar på några tokigheter utan mig :)

2007-09-16 @ 12:49:19
#11: Gunnel

Visst är det kul att tänka tillbaka på en massa tokigt som man gjort genom åren. Fast som sagt...allt var kanske inte så kul när det begav sig

2007-09-16 @ 15:33:49
#12: malin

vilket datum var det i oktober??
tänk om ma kunde få sova ostört i så många timmar....

2007-09-16 @ 16:43:44
#13: Mumin

Tokmaja:)) Skönt att du fick sova gott i natt. Lackväskan är i skåpet nu, det var ena dåligt med napp hi hi:) Kram på dig!

2007-09-16 @ 18:42:33
#14: Åsa

Ha en skön kväll!
kram!

2007-09-16 @ 18:46:09

men visst är det härligt när gamla minnen väcks till liv av det någon annan skriver. Att spola ner saker i toaletten må vara påhittigt i sig men att trycka in en nagelborste. *ler*
Många tokigheter blir det. SKönt att den kom ut sen iaf.
kram

2007-09-16 @ 20:16:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: