*

2007-01-29
22:25:11

Granskning...
nu ska jag bli granskad..eller vad det hette?? Min ordförande ringde för ett tag sen och ville ha "träff" med mig, jag var sjuk en del förra året, min rygg krånglade och så var det mina kära tarmar..tydligen hade jag varit mvid sex tillfällen förra året..ja det är ju inte kul!

Inte mycket att göra åt, men nu måste arbetsgivaren ha samtal med mig...gick i försvarsställning...barnsligt jag vet.
Men jag blev bara såå ledsen, det är tydligen lag på sånt här, men det känns som om jag skulle ha varit hemma bara för att jag tycker att det är kul!

Vår ena personalansvariga ska vara med också...jag frågade varför, ja för att det var bra svarade hon..jaha men då vill jag välja vem som ska vara med sa jag, för hon hade redan valt!
Och eftersom dom var två kunde jag få ha med nån från facket...varför då sa jag ska ni säga upp mig..?

Nej, nej inte alls.....nähä va bra jag vill inte ha med nån från facket...vad är detta!

Okey nu ska jag inte hetsa upp mig..men det känns jobbigt inte nog med att man har en massa problem och mår dåligt för att man är hemma ibland...och nu det här...usch jag blir ledsen.

Och det är säkert inget att vara ledsen över, jag bara överreagerar!

Jag ska ta en liten grubbelgubbe och prata med honom eller henne och sen sova på saken och lugna ner mig!


Kommentarer:
#1: Lari

haha.. nä, surströmming i kylen var inget jag hade förväntat mig direkt..=) men iofs.. vad vet jag om norrland o deras vanor..haha..=)

2007-01-29 @ 22:39:19
#2: Mumin

Nä vad e det dem hittar på? Usch va tarvligt....förstår om du blir ledsen, man e väl inte hemma för skoj skull heller? Du som e så snäll och omtänksam...du ska se att det går bra....Stå på dig och sov gott!! Kram Mumin

2007-01-29 @ 22:40:29
#3: Pyret

Vad jag har förstått så måste arbetsgivarna förebygga sjukdomar och göra allt de kan för att den anställde skall må bra (om de varit stor frånvaro), så jag tror bara de månar om dig!
Hon uttryckte sig nog bara klumpigt med att prata om facket, det gör ju vem som helst nervös.

Stor kram till dig och hoppas att du får sova gott i natt!

2007-01-29 @ 23:17:21
#4: Nalle

1. Att vara sjuk är inget som man vill, väljer eller överhuvudtaget kan rå över. Det kan hända vem som helst. Om de nu inte tror dig så kan du ju hänvisa till dina doktorer m m.
2. Ni ska inte vara tre!!!! Då får du ta med dig någon annan. Tre ska ni iaf inte vara. Kan någon från arbetsgruppen vara med, någon som står dig nära som du har förtroende för? Detta därför att de inte i efterhand ska säga att detta sa vi, eller detta sa vi inte.
3. Var stark.Låt dem inte sätta sig på dig.
Att gå i försvarsställning är inte alls barnsligt. Det är naturligt.
Allt kommer ordna sig. Ta inte ut något negativt i förskott. Du har rätten på din sida, eftersom man faktiskt kan bli sjuk. Ingen har någonsin någon garanti mot sjukdom.
Puss å Kram

2007-01-30 @ 00:28:08
#5: Zassi

Oj! Det har jag aldrig hört talas om, men det har säkert något med förebyggande att göra.
Det är ju positivt om dom kan se ifall det är ngt dom kan göra.
Håller tummen för att det går bra för dig idag!
Förstår att du går i försvarsställning - vem skulle inte gjort det!
Kom ihåg anteckningsblock och penna!!

Styrkekramar i masssor skickar jag Dig!! //Z

2007-01-30 @ 06:30:26
#6: Junitjej

Jag överreagerar också väldigt lätt. Det kommer säkert gå bra, Ninni!! Jag håller tummarna för dig! Jag förstår att du känner dig lite orolig. KRAM!

2007-01-30 @ 06:34:53
#7: Åsa

Jo,det är lag på det där numera.

Man ska "fångas" upp i tid så förebyggande åtgärder kan sättas in får att förhindra långvarig sjukdom.
Som det så fint heter!

Men det är inget att oroa dig för.......det är bara en formalitet som måste finnas på papper numera!

Men jag förstår din reaktion............det känns obehagligt och lite kränkande.

Torka tårarna och ta på dig ditt fina leende(tänker på headerbilden du hade innan). Det kommer att gå bra detta!

Bamsekram på dig!

2007-01-30 @ 06:42:33
#8: Anna

Gud va bra att du får en rehab utredning? Det ville jag ha av min arb.givare men dom gjorde inget-som dom är skyldiga till! Det är inget farligt..bara ett plus för dig..önskar dig lycka till & en bra dag *kram*...

2007-01-30 @ 07:03:15
#9: Ninni

Tack för alla snälla kommentarer...nu känns det bättre!

2007-01-30 @ 07:32:21
#10: Miafia

Ninni du kan vara lugn, de är bara måna om dig.
Har också gått igenom detta på min arbetsplats. Det där kommer lösa sig jag lovar.
Förstår att du känner dig lessen å i "underläge" just nu... men det går bra!
Många varma kramar från mig!

2007-01-30 @ 17:45:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: