*

2007-02-21
08:17:49

Ny dag!
Inatt har jag sovit såå gott, inte en endaste gång har jag vaknat! Ska till doktorn vid tio idag har förmodligen bihåleinflammation...det spränger i mina tänder och huvud!

Ja jag är förkyld men har valt att skriva om andra saker än sjukdomar....men jag är inte direkt dålig har jobbat.
Men sprängande tänder är inget kul....jag får en högst brakförkylning per år och då brukar det sluta så här.

Trots nässpray, cortisonspray och Sinova.....

Innan doktorn ska jag köra sonen till frissan, han behöver verkligen klippa sig, han ska på intervju nästa onsdag.
Spännande...men modern har blandade känslor visst vill jag att han ska få jobb, men såå långt bort. Och hur går det med bostad??
Ja bäst att inte oroa sig i onödan...det löser sig nog, jag får väl hysa in honom hos släktingar!


Kommentarer:
#1: Annisa

Godmorgon, ha en bra dag trots förkylning mm Kram

2007-02-21 @ 08:35:30
#2: Zassi

Gomorron! Nämen att du aldrig blir kvitt förkylningen, den verkar bara ta om fast i nytt "utseende".. trist och jobbigt!
Kramar är bra mot förkylningar så du får krama gubben extra mycket!
Åsså får du en kram av mig :) *kraaam*

2007-02-21 @ 09:37:15
#3: Zassi

Ja men du! Klart du ska be sonen fixa in Photoshop!!
Jag har beställt en bok på bokrean oxå så jag ska lära mig lite mer trix... Äsch nu minns jag inte vad den hette... *tänk* Photoshop CS bildbehandling.
//Kram

2007-02-21 @ 09:38:40
#4: Mumin

Det är väl så kära Ninni att när man jobbar med barn så går "bassiluskerna" runt och man blir aldrig riktigt bra. Bra att du skall till doktorn, bihåleinflammation är inte roligt.......Va spännande med sonen, jag vet, det är svårt att släppa taget...men hoppas han får jobb. Ha en bra dag Kram

2007-02-21 @ 09:43:45
#5: Nalle

Speciellt inom barnomsorgen så är vi ju sååå mottagliga. Iaf var jag det.
Ont i tänderna är ugg!! Fy inte roligt, hoppas det snart går över.
Klart att modershjärtat värker...
Kram

2007-02-21 @ 09:51:03
#6: Helena

Hoppas doktorn kan hjälpa dig så du bli frisk & kry igen.Jag förstår hur du känner det inför sonens ev flytt till storstaden.
Kan trösta med att man vänjer sig sakta men säkert att inte ha dom i närheten längre.
Även om man så klart är glad att dom kan stå på egna ben så blir det tomt från början.
Ni får skaffa en vovve,då blir det liv i luckan igen.
Kram!

2007-02-21 @ 10:00:56
#7: Anna

Ninni har du glömt att undertecknad bor ett stenkast från Arlanda???

2007-02-21 @ 10:04:54
#8: Junitjej

Hoppas din son får jobbet!!

2007-02-21 @ 10:52:44
#9: Gisan

Jag tror att "alla" är sjuka just nu. Sonen och jag kallar oss för "Snor-familjen med hosta" idag. Krya på dig! Kramar...

2007-02-21 @ 11:00:48
#10: Paula

Ett litet försök att muntra upp dig! Tänkte på dig när jag läste...
Kryapådigkram!


Besvärliga stövlar

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen.. Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar!
Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!
Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter jackan på honom, halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?
- Jag la dom i stövlarna!

2007-02-21 @ 11:01:03
#11: Gunvor

Det där måste man få skratta åt. Det var så dråpligt. Jag förstår att fröken grät!Man måste vara begåvad med ett stort tålamod tydligen när man jobbar med barn.Jag tror inte jag har det.Fast jag Älskar barn. Hoppas det piggade upp dej också!
Krya på dej nu!!

2007-02-21 @ 11:53:53

*
jag har just gjort en intervju med en av Elle gala vinnarna och får svar snart. Men jag skulle vilja fråga alla bloggare om de vet hur man går till väga för att få Emelies jobb i "Djävulen bär prada", om ni känner någon som jobbar med det mm.? Alla idéér och förslag är av stort intresse.
^
*
*

2007-02-21 @ 13:47:23
#13: Åsa

Usch för bihålorna,det har jag oxå besvär av när jag är förkyld!

Sonen är sjuk igen......han har nästan 40 graders feber och hosta. Hoppas bara det inte är "flunsan"!
Krya på dig och kram på dig!

2007-02-21 @ 13:52:29

Ja du det där att ha sina barn en bit barn är inte så himla kul, men ibland har vi inga val.
Så du är fuker igen.. inget kuligt jue.
Skånesnökram från mej till dej :-)

2007-02-21 @ 14:19:35
#15: Modejouren

Vi med, alltså - sov gott ;)
Lev (och sov) chict!

2007-02-21 @ 16:45:08
#16: Åsa

Jag skrev ett mail till dig men den adressen funkade inte ........

ha det bra!
Kram!

2007-02-21 @ 17:26:50
#17: Annika

Hur gick det hos doktorn? Fick du nån penicillin?

Hoppas du piggnar till snart iaf.

Kram

2007-02-21 @ 17:50:33
#18: Emilia

Var det bihåleinflammation? :(

2007-02-21 @ 19:01:38
#19: Anna

Jaa, hur har det gått? Ha det bra..vila & ta hand om dig! Kramen...

2007-02-21 @ 19:08:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: