*

2007-12-10
08:21:43

Godmorgon!!
Är ni vakna därute?? Jag har sovit gott och är vaken! Man får tacka för allt beröm för tavlorna...hoppas ni inte bara var snälla nu??

Man kanske skulle ta upp beställning..hihi!! Ja det blev billiga tavlor, dom jag har tittat på och kanske skulle kunna ha tänkt mig då hade vi fått betala flera tusen.

Nu gick vi till Claes Olsson, köpte tre dukar för 149 kronor (billigt) En låda med akrylfärg där ingick det penslar och palett samt två små dukar också.
Sen köpte vi till guldfärg, mera rött, vitt och svart av en summa på drygt 500 kronor.

Det var så kul så vi kanske slår till och målar till gästrummet också.

Ha nu en skön dag...många kramar ♥                                          image1041

Kommentarer:
#1: Gisan

Era tavlor får min lust att måla att vakna :-) Kanske vore något en tung dag som denna. Men jag får besök av min underbara självvalda syster. Det känns skönt! Kramar...

2007-12-10 @ 08:48:00
#2: Marina

Hoppas att din dag blir bra, här regnar det bara så man har ju ingen lust att gå ut ens...:-(
Det var ju billigt för allt det, och så fick ni 3 tavlor..Det var inte illa!

2007-12-10 @ 08:53:52
#3: A n n a

*tar mig för pannan*(du vet vad) Helgen verkar ha varit bra med syster yster & allt..
Fina färger på tavlorna..jag gillade den i mitten..kärringen mot strömmen i alla lägen ;)

2007-12-10 @ 09:12:25
#4: Ninni

Nää Anna vad är det jag ska veta..att jag också hade namsdag..eller??

Den i mitten är också skitfin..haha, puss på dig

2007-12-10 @ 09:17:19
#5: Nalle

Fernissade ni dom? Då blir de ännu vackrare.
Ha en fin dag Ninni !
Kram

2007-12-10 @ 10:03:38
#6: Nalle

Man måste inte fernissa. Det går bra att utesluta det
också. Men målningen får en finare lyster och skyddas mot damm odyl om man fernissar. Eftersom ni har målat med ganska billiga färger, så vet man inte hur färgäkta,ljusäkta de är. Kan vara toppenfärger ! Men oftast så är billiga färger inte riktigt lika bra som de dyrare. Då kan en skyddsfernissa vara på sin plats:)
Köp ingen blank. Det blir inte bra. Blänkande tavlor är ingevidare. Det finns en uppsjö av detta också. En del luktar så starkt att man inte kan vara i rummet då man fernissat. Men en fernissa som är helt ok, är faktiskt Claes Ohlssons L&B Louvre.
Artnr: 26-1235. Den luktar inget ! Blänker inte.
Blir fint.
Du skall bara ta ett tunnt lager. Inget tjockt täcke. Se till att det inte blir bubblor.
Torkar snabbt.
Flaskan är liten, men räcker långt.
Man kan använda den till att spä ut sina färger med också.
Ha en fin dag
Kram
Nalle

2007-12-10 @ 11:25:46
#7: maria

Oj, här trillar man in i konstnärernas näste. Vad fint och vad roligt ni måste ha haft det!!
Må så gott denna Måndag!

2007-12-10 @ 11:29:19
#8: Helena

Vilken rolig idé att måla tavlor själv...det kanske man skulle pröva.=)
De blev jättefina alla tre.
Vilken vacker dukning du gjort inför er middag.
Jag har en utmaning åt dig på min blogg.
Ha en mysig dag vännen!

2007-12-10 @ 11:45:09
#9: Mumin

Vilka fina tavlor!!! Det skulle jag också vilja göra måla en tavla. Tror jag ska ge mig ut och inhandla detta...verkar ju jätteinspirerande!! Ha en go dag idag vännen! Kram Mumin

2007-12-10 @ 11:57:25
#10: Gunvor

Otroligt vad duktiga ni är! Ser riktigt proffsigt ut. Finfina tavlor!

2007-12-10 @ 13:11:48
#11: Bernteli

Great site keep up the good work

2010-12-06 @ 08:49:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: