*

2007-08-03
12:20:14

Utmanad..
Av Gisan...ämne: jag tror/eller inte tror på att man lever flera liv!

Det här ska skickas vidare, jag ska sända ett nytt ämne till andra bloggare, men jag väljer att skriva nu så får vi se om jag sänder vidare!!

Att tro eller inte tro ja det är frågan.....

Jag tror på ett liv efter detta..varför skulle det bara vara slut?? Många anser att det inte finns osaliga andar eller änglar...men det TROR jag.

Ska berätta lite varför jag tror, när jag bodde i lägenhet för länge sen i mina yngre dagar, är jag övertygad om att jag hade en katt som kom och hälsade på.
Jag kunde stänga dörren till sovrummet, men det hände ofta att dörrn stod öppen på morgonen..visst jag kunde ha gjort det själv.
Men änglakatten hoppade upp i sängen hos mig, jag kände tyngden på bröstet...jag kunde höra svaga jamanden ibland.
Kände hur någon svepte runt mina ben...men det här hände bara när jag var själv i lägenheten så några bevis har jag inte!
Konstigt nog blev jag aldrig rädd...efter det här mötet har jag aldrig träffat på något mer!

Min ena svägerska gick till en kvinna som hade möte med det okända för några år sen...hon ville ha kontakt med någon hon känt...mitt i mötet frågar kvinnan om hon känner någon man som heter Will??
Nej...eller jo min mans pappa hette så, det här var ett par år efter min fars död, min svägerska hann aldrig träffa honom!
Min pappa hade ett staffli under armen..ett stort intresse för pappa var att måla..han hade ett meddelande till min bror, min pappa sa saker som bara vi kunde känna till.

Min svägerska gick hem och berättade för min bror...han bleknade! Han som aldrig trott på nåt sånt här förstod att pappa verkligen hade tagit kontakt.

Så nu vet jag på nåt vis att mamma&pappa har återförenats, pappa med sitt målande..mamma sitter säkert under ett träd och virkar eller sticker..läser kanske en bok.

Min pappa varslade mycket när han levde....ofta, ofta hörde vi honom komma hem, hörde hans steg på gruset, hur han tog i dörren...nu kommer Pappa sa vi...men det dröjde ytterligare ca tio minuter.

Det här var mitt bidrag.......visst tror jag..♥
image848 lägger in den här igen, den känns passande!

Nu vet jag att det skulle handla om att leva flera liv...men det här blev mer rätt för mig!!

Jag skickar vidare mitt ämne till Matilda, Solgudinna, Mumin och Gunvor

Ämnet är: Resan

Tidigare ämnen är:

Sommar minnen
När jag gjorde bort mig
Jag tror/eller inte tror på att man lever flera liv

Skriv och berätta om din resa, ta med fotografier om du vill...skicka sen vidare till andra bloggare med ett nytt ämne!
Skriv även med vilka ämnen som varit tidigare!

e



Kommentarer:
#1: Mumin

Ja absolut är det så...det är nån mening med allt man tar sig för både på gott och ont....vägen här i livet är utstakad och när man sedan tar på sig träfracken träffar man alla sina kära som tidigare gått hädan. Jag fick en ängel som vakade över mig när min pappa dog...sedan den dagen har mitt liv tett sig helt annorlunda och jag vet att han är med mig jämt.....jag känner det så...han bara finns bredvid mig och skapar lycka......Ha det! Kramis

2007-08-03 @ 12:28:45
#2: Anonym

märkligt, kollade din blogg häromdagen - det var en tid sen sist, såg att du är aktiv på inloggningssidan, och så tittar du in hos mig, visst är det märkligt!
sistasemesterdagenhälsningar från punkrockaren

2007-08-03 @ 12:31:44
#3: Nalle

Ja absolut finns det mer än detta liv. Jag ska svara senare, men jag kan inte berätta allt - tyvärr - det blir det för personligt med hänsyn till mina nära som läser. Men jag är övertygad om en annan existens.
Kramar

2007-08-03 @ 12:32:59
#4: Gisan

Ett mycket intressant inlägg :-) Det var vad jag hade hoppats på när jag valde ämne, oavsett om man tror eller ej... Kramar...

2007-08-03 @ 12:37:25

Detta med katten känner jag igen.. har upplevt liknande. Och varslandet också. Jag är övertygad om att det på något sätt finns en annan existens, en annan dimension på något sätt.
Ha en bra dag och en trevlig helg!

2007-08-03 @ 12:38:28

Intressant diskussion.
Kram.

2007-08-03 @ 12:40:35
#7: Ninni

Jag är inte ensam märker jag!!

2007-08-03 @ 12:47:21
#8: Pyret

Jag tror med. På mitt eget lilla vis. Har varit med om lite saker själv. Det är mycket intressant! Jag väljer att tro på de "andra", det känns bättre för mig.

2007-08-03 @ 13:00:45
#9: Nalle

Nu kan du läsa mitt svar till Gisan

2007-08-03 @ 13:28:03
#10: My

Intressant att läsa! Är lite ambivalent i den frågan, eftersom jag aldrig haft några sådana upplevelser...

2007-08-03 @ 15:17:56

Nu har jag kommit hem & sett vad du hittat på :)
ska se vad jag kan åstadkomma ;)
Pöss

2007-08-03 @ 15:55:41
#12: Paula

Min mamma lovade mig att ta kontakt om det fanns en tillvaro bortom denna. Det är över 25 år sedan o har inte hört nåt...
Däremot tror jag på reinkarnation, det vore bortkastat om vi bara fick en chans att lära oss...
Tror man återföds i ett nytt stadium i sin utveckling, däremot tror jag inte man blir en kossa, haha!

2007-08-03 @ 16:07:38
#13: Ninni

Nää det vore ju fånigt..haha

2007-08-03 @ 17:52:50

men tänk vad skönt om de återförenats? Vila i den tron!
kram

2007-08-03 @ 20:29:49
#15: Helen

Tror oxå på det hära, skönt att veta att dina föräldrar har återförenats :)
Ha en bra dag

2007-08-04 @ 09:48:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: