*

2006-09-30
09:29:30

Lördag morgon!
18790-378Idag står det lite handling på programmet, till sonen. han behöver väl lite mat i nya bostaden.
Grannarna är just nu och röjer där han ska bo, ska jaga upp honom snart så han kan packa lite grejer, svårt att veta vad vi ska ta med för något.

Det känns himla konstigt att han försvinner nu...nu fattar jag vad mamma menade när jag flyttade. jag var ju sisten ut, men jag försvann ju redan vi sjutton års ålder. Hela vägen till Örebro, mamma tyckte att det var jobbigt, jag fattade ingenting.
Men det är ju jobbigt, trodde inte att jag skulle känna så....tror att sonen tycker att det känns konstigt också!

Min älskade kille som nu är vuxen...♥


Kommentarer:
#1: anna

Det där väl en blandad känsla antar jag(mig dröjer det ju ett tag till för) kul för sonen men oxå tråkigt för dig,om du förstår va jag menar? Han har tur som har en så bra morsa som är med & stöttar honom i allt!! Kan inte bli annat än bra det där!! Ha en skön & rolig lördag nu..sånt där är ju kul? Bamsekramizzen till dig..hörs sen!!ciaoo..

2006-09-30 @ 09:55:55
#2: Ninni

Ja visst är det en blandad känsla...jag är glad och ledsen.
Jag har ju "bara" honom ja också mina goa bonusbarn och barnbarn förstås!

2006-09-30 @ 09:56:21
#3: Anonym

Jag tyckte faktiskt bara det var skönt när dottern flyttade, låter kanske hemskt, men sonen bor ju kvar. Det är ju inte lätt att få bostad i Göteborg, hyresrätter är inte att tala om och en bostadsrätt går på över 1 miljon, ouff, sicka pengar. Det är ju inte lätt för ungdomarna att hitta nåt vettigt att bo i här, så Pippis och jag får väl ta hand om honom ett bra tag till. Men sonen är så rar och go så han får gärna bo här ett tag till!! Kram Mumin

2006-09-30 @ 10:01:26
#4: Ninni

Ja det är inte klokt va pengar det kostar! Först köpa en bostad för massor med pengar sen betala hyran ovanpå det..suck!

2006-09-30 @ 10:23:37
#5: Anki

Det blir nog bra. Han flyttar ju inte så långt bort, om jag har förstått det hela rätt. Jag ser inte fram emot när mina ska flyga ur boet. Det är bra om det blir stegvis. Lovisa bodde borta under veckorna när hon gick åk 2 och 3 på gymnasiet. Förra året var hon i Paris. Nu bor hon hemma men sover över hos farmor en del kvällar i veckan.

2006-09-30 @ 10:44:20
#6: Ninni

Nej inte flyttar han långt bort...bara sju kilometer!

2006-09-30 @ 10:45:10
#7: Snurran

*Fattar på pricken exakt*..jag får ont i magen...*erkänner*

2006-09-30 @ 11:20:42
#8: Nilla

När min första försvann så var det ju två kvar. Och när sen den andre flyttade så var ju sladden kvar + att vi hade fått barnbarn som hälsade på. Så det har inte varit så kännbart för oss. Det blir nog värre när sladden är vuxen och drar. Men det dröjer nog ett tag, han är ju baa 15 år.Men har man bara en så blir det nog tomt och tyst. Du får väl börja prata med dig själv, ha radion på för jämnan eller nåt. Men du vänjer dig nog så småningom. Kanske till och med tycker att det är ganska skönt. Ha en bra dag. Kram

2006-09-30 @ 11:52:53
#9: Ninni

Jag överlever säkert!!

2006-09-30 @ 11:55:22
#10: Monica

7 km lagom promenad avstånd då :-)

Kanskje får nära för honom nära till middagsmaten menar jag hehehe. Men tenk va skönt det också ska bli du din Anders har jo så mye bollar i luften så ni kommer endå ha fullt upp med massa roliga saker :-) ha en fin lördag själv har man inte ens kommit ut ännå:-( men tiden löper joiväg framför datan!

2006-09-30 @ 14:19:15

klart det är jobbigt. min mamma tyckte ockås det var tufft när alla vi 4 hade lämnat huset. Tyst. Tomt. Men nu? Nu gläds de när vi är hemma istället.

Vd han behöver? Vad finns? Annars är väl osthyvel och sånt sånt man glömmer....

2006-09-30 @ 15:46:28

och du Ninni... När du skriver under dina inlägg blir det ninni.blogg.sen inte blogg.se
det är det som gör att man inte kommer till din sida!

2006-09-30 @ 15:47:46
#13: Ninni

Aha tack för tipset Johanna, det hade jag inte sett!
Osthyvel är packad, ha,ha!!

2006-09-30 @ 16:37:41
#14: Miafia

Oj oj, ja det är ett stort steg eller det blir en stor förändring. Än är det väl några år kvar tills min Christoffer flyttar men det lär väl gå fort... min lilla stora älskling.
Flyttar han långt ifrån eller kommer han pipa hem å käka middag på kvällarna? :)
Kram

2006-09-30 @ 17:04:24
#15: svartvitan

Akta dig. Han kanske kommer tillbaka en sväng till. Så gjorde min systers son. Hyran blev för dyr. Ha en trevlig helg

2006-09-30 @ 17:11:23
#16: Pia lotta

Jo jag vet, som jag har skrivit om innan.. du ska se när han väl har tagit allt sitt pick o pack.
Första julaftonen var den värsta jag upplevt..
Tjejan hans ville tvunget de skulle vara hos hennes familj och de hade inte ens tid att komma en liten stund (hade en babys på 2 månader oxså).
Inte nog med det.. min dotter åkte lillejul med ny kille till Kanarieöarna över hela julen.. De du var inte "Loligt". Ska tilläggas att jag vi det tillfället var ensamstående oxså.
********
Måste bara säja dej att den länken du gör efter dej inne i min blogg skriver du så här..
http://ninni.blogg.sen
Funkar inte med "sen" .. :-)
Tjing

2006-09-30 @ 17:32:34
#17: Gunnel

När vår äldsta flyttade, för snart ett år sedan, blev det både tomt och skönt. Tomt för hon har hela tiden funnits hos oss i nästan 21 år. Skönt pga att det märktes på henne att hon ville vidare. Inte så kul att tampas med mamma och lillasyster hela tiden. Få se hur det blir när den siste lämnar boet...blir nog blandade känslor där med

2006-09-30 @ 17:44:19
#18: Ninni

Pia Lotta jag fick reda på det förut hade inte uppmärksammat det själv. Det är åtgärdat, jag funderade på varför i allsin dar jag inte kunde komma in på min egen blogg från andra!!

2006-09-30 @ 19:45:01

Great Site thanks

2009-11-24 @ 09:58:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: