*

2006-11-16
10:32:45

Jag vet!
Att man inte behöver skriva varje dag...men på något vis så vill man ju ändå skriva. Jag tycker att det är kul att göra det och jag tycker att det är jättekul att gå runt till alla mina nya vänner. Om jag nu får kalla er så?

En del har ju blivit riktigt nära det var inget jag trodde när jag startade min blogg i Juli 2005. Det var två av mina systerdöttrrar som "lurade" in mig i det.
Och nu så bloggar jag nog mer än dom två ihop...ha,ha!! Jag har mejlkontakt med några av er jag chattar med kära Anna.

På bloggen får man hjälp och stöd, man får skratta i stort sett varje dag man delar glädje och sorg, när jag pratar om det ibland på jobbet så är det ingen som riktigt förstår.

i somras så blev jag nästan ovän med en tjej på en fest för hon tyckte att det här var det fånigaste hon hört, varför i allsin dar skulle man sitta vid datorn och prata med folk som man inte känner!
Nej man skulle vårda sina "riktiga" vänner.......det är klart man ska också!

Men dom som jag bryr mig mest om av mina vänner dom bor långt ifrån mig så dom träffar jag också mycket via datorn.

Nej jag fortsätter att sitta här när jag har tid och lust och dom som har tid och lust kommer in till mig och kommenterar.

Ha en sköön dag önskar jag er alla!!


Kommentarer:
#1: Nalle

De som säger så som din jobbkompis har aldrig suttit och bloggat eller chattat som vi gör.
Många av mina nya kära vänner har jag träffat just genom datorn. Inte alltid bloggen, men datorn.
Jag tog upp detta ämnet för ett tag sedan på min blogg. Jag kunde inte förstå detta fenomen när jag inte hade datorn, aldrig i livet att jag skulle kunna komma nära någon som jag aldrig träffat i verkliga livet.
Att man sedan har vänner utanför bloggeriet och datorn, det är en annan sak.
Men vänner är vänner oavsett var och ur man träffas.

Vi kanske också kan chatta? Jag har chattat i flera år. Hahahahahahaha ! Något som jag heller aldrig skulle kunnat drömt om tidigare.
Ha en bra dag !!

2006-11-16 @ 11:22:39
#2: Ninni

Har du adress på MSN?? Jag chattar gärna med dig...skicka ett mejl med din adress!!
Jag trodde inte heller det om mig..ha,ha!!

2006-11-16 @ 11:27:22
#3: Anna

Exakt så är det! Man får ett enormt stöd & en enorm värme från "folk man inte känner"..men en del tar man till sig...
Sen går man på "minor" som med allt annat i vardagen..men många är bra!
Många jag känner förstår inte alls detta med bloggandet?..Synd ..dom missar en hel del..alltid lär man sig nåt nytt! Förresten..är du hemma idag? Kraamizz...

2006-11-16 @ 11:30:08
#4: Eve

Klart man ska vårda de vänner man ha men varför inte öppna sina vyer & få vänner lite här & där. jag tycker att detta med blogg är en underbar sak. Kram

2006-11-16 @ 11:33:08
#5: Nalle

Jag ger dig den senare Ninni. Jag ska iväg nu hinner inte. Hej!

2006-11-16 @ 11:43:10
#6: Mumin

Jag tycker det är jättekul att blogga....och jag känner att dem som skriver på min sida har blivit "riktiga" vänner om du förstår....och däribland är du min kära Ninni Kram Mumin

2006-11-16 @ 11:47:56
#7: Ninni

Anna...visst kan man gå på minor, men vågar man iget så vinner man heller inget!

Eve...visst är det så!

Tack Nalle!

Mumin...tack söta du!!

2006-11-16 @ 11:59:29
#8: Gunvor

Jag instämmer med samtliga skrivare.Absolut!! man skriver när man vill och känner för det..Som jag sagt förut så var det min dotter som hjälpte mig igång. Jag som aldrig haft en dator , men önskat mej en. Jag köpte,, och lärde mej lite eftersom.Jag trodde aldrig att jag skulle kunna lära mej blogga och lägga in bilder alldeles själv.
Men nu kan jag det!!Tycker det är jättekul, både att läsa andras och skriva egna.
Ha en bra dag !

2006-11-16 @ 12:00:45
#9: Annisa

Instämmer med ovanstående, det är kul att träffa nya vänner via nätet, och blogg är ett utmärkt sätt. Men man ska även vårda sina vänner i riktiga livet förståss, helt självklart!
Men jag tycker de som läser ens blogg ska ge sig tillkänna någon gång, kanske en liten kommentar någon enstaka gång iallafall? Man ser ju att det är så måmga som läser, men inte skriver något. Lite synd.
Ha det gott idag, kära blogg-vän :)

2006-11-16 @ 12:18:11
#10: Ninni

gunvor..visst är det härligt när man lär sig nya saker!! jag har lärt mig massor på datorn sen jag började blogga!

Annisa...jag kommenterar iallafall..ha,ha!!Ja det är nog många som läser men som inte skriver, det tycker jag är synd!
Vi har en blogg på mitt jobb och vi bönar och ber föräldrarna att skriva så vi vet om någon läser..men icke sa nicke, dom tycker att det är läskigt!
Och vi har en lösenskyddad blogg....fånigt! Vi tappar liksom lusten när vi lägger ner en massa tid att skriva och lägga in bilder på barnen!

2006-11-16 @ 12:22:02
#11: Anki

När jag började med bloggen troode jag bara att jag skulle skriva mina inlägg. Roligt med ett forum för skrivandet. Den här delen hade jag inte räknat med. Det blev en slags bonus, som är jättekul! "Lunar för vuxna."

2006-11-16 @ 12:59:03
#12: Ninni

Ja så är det..Lunar för vuxna, ha,ha!!

2006-11-16 @ 13:05:06
#13: Anna

Ta hand om magen idag..;)

2006-11-16 @ 13:08:10
#14: pimpim11

Ja har fått så mycket olika respons det här med att blogga.
Endel av mina arbetskompisar tyckte att det verkade konstigt med alla lägga ut saker om mig på nätet.
Så först ville jag berätta för alla om min blogg men nu känner jag för att vara sparsam med det.
Lägga ut till "okända" säger de. Vadå okända det känns inte så det känns som jag känner er så som ni är i bloggen.
Jag vet väldigt lite om er men det är der som är så spännande man lät känna bloggare mer och mer.
Vissa av oss skulle kanske aldrig ens prata med varandra i "verkligheten" just det är väl härligt med bloggen.
Nä den här karamellen vill jag verkligen suga mera på. kram /pimpim

2006-11-16 @ 14:18:07
#15: Ninni

Nej jag säger att jag har en blogg men det är inte många som har min adress.
Ja så är det med all säkerhet att vissa hade jag säkert aldrig fått kontakt med IRL....visst är det spännande!!

2006-11-16 @ 14:34:21
#16: Annika

Har inte förstått det roliga med att blogga innan jag började själv.
Men en helt ny värld öppnar sig och man får ta del av andras med och motgångar. Och några lär man känna väl.
Det är kul!

2006-11-16 @ 14:54:44
#17: Ninni

Ja visst är det!!

2006-11-16 @ 15:35:33
#18: Gunnel

Blev själv "lurad" att börja. Det ångrar jag inte. Sen att folk har synpunkter på bloggande...det får vi stå ut med. Det finns tom folk som inte vet vad en blogg är. Vi som håller på med det här har i alla fall kul och det är ju huvudsaken :O)

2006-11-16 @ 19:59:32
#19: Zassi

Jag tycker det är tokroligt att blogga!
Många nya vänner har jag oxå fått :)
Det tänker jag fortsätta med!. Tjing//Z

2006-11-16 @ 20:42:27
#20: Junitjej

När jag först hörde talas om bloggeri av en kompis, så kände jag mig skeptiskt till det. Men när jag väl skapade min blogg, så upptäckte jag hur roligt det var. Man får kommentarer på det man har skrivit. Man delar vardagshändelser med andra bloggare och man kan få tips och råd. Dessutom delar man glädje! "Vi ska skalla, en blogg åt alla"!

2006-11-16 @ 21:28:59
#21: Karin

Visst är det roligt med en blogg,det var min dotter och dotterdotter som skaffade blogg åt mig,och det var den bästa julklappen(en försenad)under julen när jag var nere i Leksand hos dom så såg dom hur ofta jag läste andras blogar. Så därav namnet,jag har heller inte sagt till mina vänner och kompisar hemma men en del har lyckas hitta den ändå. Det är alltid roligt och läsa andras bloggar
såg när jag var nere i Helsingfors i sex dagar hur tomt det var utan en bloggmöjlighet.Får ibland Bloggtorka men ser att det finns andra också som får det.
Kram till er alla bloggare

2006-11-16 @ 23:15:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: