*

2006-05-05
15:49:05

Paus
Var tvungen att ta en liten paus i solandet......det är jättevarmt på vår altan. Jag har smugit på mig bikinin och hoppas att ingen ser mig *fniss*
Jag var inte alls så snygg i bikini som jag trodde att jag skulle vara, några kilo lättare gjorde inte saken bättre. Tycker snarare att "volangerna" draperar sig ännu mer över bikinibyxan.

Skit samma....så här är det , och vill jag få lite färg så är det bara att bita ihop. Dom hade det bra för när det var modernt med baddräkter som gick ner till knäna.......fast å andra sidan måste ha varit förskräckligt varmt och opraktiskt när man badade.
Måste ju ha tagir en sån baddräkt typ ett år att bli torr....stooor risk för urinvägsingektion!

Nu går jag ut igen...lite vatten först!


Kommentarer:

Volanger... ja, det är också ett ord.

2006-05-05 @ 16:26:32
#2: Nalle

Förra sommaren köpte jag sådana där shorts som killar badar i (tyckte min bakdel inte var till sin fördel i bikinibyxa),Till de hade jag bikini-bhn. Ser faktiskt ganska tufft ut, torkar fort. Men en liten kille på stranden kollade in när jag badade och påpekade att jag faktiskt hade byxor på mig, så ska det väl ändå inte vara. "Det är för jag inte ska frysa i vattnet", sa jag. Och det godtog han som en vettig förklaring:)
Nalle

2006-05-05 @ 16:29:46
#3: petra

ha ha kära du - "snygg i bikini"....herregud, jag ser ut som Flodhästen från Helvetet!
Iallafall - det där du sa om din mammas blommor - att hon hade struntat i allt på slutet - precis så var det för min mamma också - men slutet var kanske så pass kort - ca två månader - och på sommaren...en av de sista saker hon sa till mig var att jag måste dela på de vita smultronen innan augusti - annars kan de inte utvecklas....
Tror du jag lyckades?
Tyvärr...de dog...vita smultron som är så gott!!

Men hon struntade verkligen i det mesta egentligen - jag känenr väl igen det...

2006-05-05 @ 16:48:30
#4: ULLiS

Det är inne med volanger nu har jag hört. :) Jag hatar bikini, är ju så avslöjande att man lika gärna kan gå naken juh. Fast då kan man bli anmäld. Hihi..

2006-05-05 @ 17:00:46
#5: petra

...kissen, den lilla kattungen, berättade jag om i "berättleser om djur" del 1-3 - jag tror man kan hitta det delvis i "arkiv" på min blogg eftersom jag skrev den både under mars och april....om jag inte minns fel...
P

2006-05-05 @ 17:48:54

Jag och bikinisar (heter det så?)är eviga fiender, oavsett vad våg och annat säger. Shorts och linne är min melodi, fast i plurret får jag ju göra avkall förstås...

Trevlig helg!

2006-05-05 @ 18:51:04
#7: ULLiS

Nä jag har ju iof inga volanger, men jag kan hitta massa andra saker att störa mig på så det är lugnt. :) Jag har slutat att bry mig, har ju min goding redan. Är inte direkt ute efter att ragga så.. hihi. Tro vad du gör nu då? Du kan ju sola fortfarande antar jag. Jag är mest rastlös. Har precis kommit hem från en cykeltur. Måste hitta på nåt. Kram!

2006-05-05 @ 19:51:41

Det finns inga bikinis som passar med både byxa och behå. Den ena är för stor och den andra för liten... eller så ser de för hemska ut eller halva rumpan är utanför byxan.

Baddräkt är inte ett dugg bättre. De skär stora hål i axlarna och åker in i rumpan som ett sabla snöre... för korta i livet för mig som har lång rygg. Och med baddräkt får jag än längre ben... utan att jag vill det. Eller om det är mer rumpa jag får när det skär in...

Och förresten är det så förgrönat kallt i vattnet här i norrland. Jag vill inte bada frivilligt då. Är ju van varmare vatten som barn då vi bodde på bättre breddgrader.

2006-05-05 @ 23:48:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: