*

2006-05-13
16:33:11

Packandets konst!
Fick en ide om vad jag skulle skriva om när jag var inne hos frktjatlund! Förr när vi började resa...då hade jääättestor resväska...massor med saker och massor med kläder skulle med!

Risk för övervikt på utresan med andra ord. Men jag har lärt mig, det behövs inte så mycket. Man tar en liten resväska på hjul typ kabinväska.
Där lägger man i allt man behöver för fjorton dagar...jag lovar det funkar.

Vi åker till ett varmt land, lite kallt på kvällen alltså packar jag ner en tröja. Långa promenader, bekväma sandaler!
Sen några linnen, ett par kjolar, trosor i mängd....vill inte tvätta! Klänningar för jag vill ju vara fin på kvällen! Sen ett eller två par skor.

Bikini, handduk, smink, solcreme, medikamenter av allehanda slag, annars har Turkiet mycket kul att köpa på deras apotek.
Och så en hög med pocketböcker...köpte en ny idag den senaste Elisabeth George...hur ska jag kunna hålla fingrarna borta från den??

Sen får man inte glömma en keps att ha på huvudet och så solglasögon förstås!! Kameran måste naturligtvis med också...det viktigaste av allt, och min Minidisc...musik på stranden ett måste.

Ja då skulle väl väskan vara klar då..snart åker vi! PS jag lovar att inte glömma tandborsten..köpte nya idag DS

Kommentarer:
#1: Pyret

Jag har också blivit bättre och bättre men knappast bra... har fortfarande för mycket med mig jämt. Men det ger sig väl det med tiden! Jag är dessutom en kläd/sko-oman så om jag inte har tillräckligt att välja på blir jag tokig...

2006-05-13 @ 16:56:54
#2: MALiN

Haha ja jag vet inte, dom namnen som finns i våran familj passade lixåm inte me Gustav, skulle isåfall vara Per, Lars eller Robert då.. Ååh snart åker du till varmare breddgrader! :) Nån resfeber än? kram

2006-05-13 @ 17:04:07
#3: Nalle

Mycket bra packingsråd. Visst klarar man sig med en liten väska. Förr så hade man sådana väskor utan hjul fullproppade med saker. Nä, tacka vet jag väskan man drar efter sig.
Kommer inte ihåg när det var du skulle resa så... är det nu ....ha en trevlig resa!
Nalle

2006-05-13 @ 18:08:30

Dt mesta man egentligen behöver för en vecka ryms i 30-liters ryggsäck. Och precis som du säger, det finns affärer dit man kommer. Jag har aldrig glömt något väsentligt, hittills.

2006-05-13 @ 18:11:35

Jag har en bit kvar till så optimal packning, men det kan bara bli bättre!

Hoppas du får en härlig lördagkväll!

2006-05-13 @ 18:55:10
#6: Annaa M

Det värsta tycker jag är att man aldrig vet förrän man kommer fram till resmålet vad det är man faktiskt kommer att använda. Där har man packat shorts och klänningar och så går man omkring med samma långa kjol varje dag, och nästa gång packade man en lång kjol till och kom aldrig ur jeansen... Jag har aldrig med mig lagom, antingen för mycket eller för lite!

2006-05-13 @ 19:14:25

vilken Elisabeth är det du köpt? jag ÄÄÄlskar EG. Eller jag älskar deckare öht men en Lynley tackar man ju inte nej till vilken är din favorit tro?? tycekr du att boken är bättre än tvn? Eller rättare sagt,
tycker du att tv-produktionen motsvarar dina förväntningar på personbeskrivning etc??

2006-05-13 @ 20:43:42
#8: Rutan

Jag har redan börjat planera för packning när jag åker till Italien några dagar snart... det som alltid tar mest plats för mig är skorna! Ett par extra och så ett par utifall... och så de där lite finare, och så blir bara två par använda i alla fall.

2006-05-14 @ 21:17:57

I like your website. Good job.

2008-01-07 @ 20:55:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: