*

2006-05-31
18:51:59

Hemma igen!
Betydligt brunare och säkert ett par kilo upp....suck! Men det var det värt! Vi hade det såååå härligt, lugnt och gött i två veckor!

Andra dan gick vi på hamam (Turkiskt bad!) det ska ni prova om ni åker till Turkiet nån gång, vi gjorde det förra året också.
Först får man gå in i en varm bastu som luktar ecalyptus...där sitar man en stund sen går man in i det turkiska badet och lägger sig på en varm stenhäll....sen kommer en badare eller baderska och peeelar jela kroppen alla döda hudceller försvinner.

Sen häller dom vatten över en för det är varmt, sen kommer det goaste massor av lödder gnids in på kroppen och så får man massage.
Fast jag undrar fortfarande om inte min baderska var lite lagd åt andra hållet...hmm? Mina bröst fick nämligen rejäl massage...ha, ha!

Efter denna behandling går man ut och badar i en bubbelpool, tjejen gjorde mig sällskap hon kunde inte ett ord engelska...sen helt plötsligt börjar hon dansa för mig...jag blev lite generad.

Ja sen läger man sig på en solsäng insvept i stora badlakan, man dricker nåt gott och vilar en stund, sen som avslutning blir det helkroppsmassage....då var det en massös!

Efter det här mår man som en prinsessa.....det här kalaset kostade 150 kronor...vi var väl där ett par timmar.
Jag rekommenderar det varmt...ja kanske inte den intima massagen då, hi, hi!!

Nej nu väntar uppackningen...återkommer med bilder och mera berättelser. Det är skönt att vara hemma men ack så kallt, vi hade över trettio grader., förra veckan var det 37 grader i tre dar!

Kram på er har saknar er allihop!

Kommentarer:
#1: ULLiS

Å va kul ni lär ha haft det. Gabbi va oxå på ett sånt där turkiskt bad...fast hon fick inte samma "service" som du...tror jag iaf. *asg* Skönt att du är hemma nu! Ser fram emot bilder! Vi hörs.

Kram

2006-05-31 @ 19:11:35
#2: Pyret

Välkommen hem! Det låter som ni har haft det riktigt skönt.
Här rullar allt på och vår resa närmar sig med stormsteg. Det är en del att fixa innan som man glömmer bort... Pass t ex som kostade 1.200 spänn för barnen!
Tack för hälsningen på min blogg från Turkiet och jag ser också fram emot bilder!

2006-05-31 @ 19:16:47
#3: Anonym

Välkommen tillbaka!

Jag kräver att vädret här får en rejäl uppsträckning, så att inte all solbränna fjällar bort under långbent och långärmat.

2006-05-31 @ 19:17:35
#4: Nalle

Hej Hej Hej!!!
Välkommen tillbaka.
Du har varit saknad.
Kram Nalle

2006-05-31 @ 20:08:24
#5: Alexandra

Välkommen hem!

2006-05-31 @ 20:16:35
#6: Alexandra

Välkommen hem!

2006-05-31 @ 20:16:51
#7: Therese

Skönt att ha dig hemma igen!

Kram

2006-05-31 @ 23:03:52
#8: Humla

Ååååh det är tur att du inte ser min gröna nyans *asg* gud vad underbart ni haft det... jag längtar ihjäl mig efter Turkiet i det här nedrans regnvädret som varit! Nu ska jag kika på bilderna här ovanför... och du, välkommen hem igen!!! :-)

2006-06-01 @ 07:22:30
#9: Miafia

Välkommen hem igen!
Här är det som vanligt... kallt, brrrr. Så en turkisk massage skulle sitta fint.
Nu ska jag kasta mig över de andra inläggen.

Kram

2006-06-01 @ 07:32:31
#10: Toker

Välkommen tillbaka!

2006-06-01 @ 08:08:34

Välkommen tillbaks!

2006-06-01 @ 10:35:27
#12: cia

Åh, semester med riktig sommarvärme. Underbart! Intressant behandling du fick. *s*

Ha det bra, trots det trista vädret i gamla Svedala.

2006-06-01 @ 12:09:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: