*

2006-06-18
17:59:00

Mitt paradis!
Har ni funnit ert paradis? Jag har funnit mitt, det första som möter mig är en mysig liten förstukvist som är inbyggd, där kan man tidiga vårkvällar inta sin middag med hjälp av lite värme!
Det finns en säng där man kan lägga sig och vila på maten läsa en god bok och bara ha det mysigt.

Sen kliver man in, där finns ett stort härligt kök med öppen spis...vandrar man vidare kommer man till vardagsrummet som leder ut till ett härligt uterum där vinrankan klänger över hela taket!
Många ljuslyktor finns det att tända, en stor soffa som man kan krypa upp i tillsammans med mysiga kuddar och en filt!
Små bord där man kan ställa ifrån sig kaffekoppen eller kanske ett glas vin.

Från uterummer kliver man ut på ett trädäck där finns massor med blommor och stolar och bord, kliver du ner kommer du ut på stenplattor som skimrar fint i grått och lite gammelrosa!
Här hittar du två träd som är planterade...hortensian klättrar grön och fin över förrådsväggen och runt sonens fönster!

Gå en liten bit till och du hittar en damm full med näckrosor och färglada fiskar ett litet porlande ljud möter dig som är otroligt rogivande!

Här finns även en vedeldad tunna där man kalla, snöiga vintrar kliver ner i ett hett bad!

Och slutligen den nya, fula stora härliga poolen som förhoppningsvis redan nästa sommar ska vara utbytt till en riktig!

Lägg till ett par härliga solstolar, en stor sol och något kallt att dricka och vips där har ni mitt Paradis!!

Kommentarer:
#1: Nalle

Låter väldigt fint!
Nalle

2006-06-18 @ 18:25:01
#2: Ninni

Det är fint och tack än en gång söta Nalle för fina ord...du är så gooo!!

2006-06-18 @ 18:34:08
#3: ULLiS

Paradis..det låter verkligen som ett. :) När jag blir stor ska jag också ha mitt eget paradis...längtas!!!

Kram

2006-06-18 @ 20:08:19
#4: Lena

36 kexchoklad i paketet :)
Tur frö mig att det var just kexchoklad för det är inte min favvochoklad, hade vart värre med toblerone :)

Underbar beskrivning av ditt paradis, mitt är inte här..... hittar nog rätt såsmåningom.

Kram

2006-06-18 @ 22:03:48
#5: Annaa M

Varje gång jag gått in på din sida de senaste dgarna har jag fått varning från mitt virusprogram som säger sig ha stoppat ett intrångsförsök. Händer mig bara på din sida här på bloggen. Är det fler som varit med om samma sak kanske du borde kolla vad det kan vara!

2006-06-18 @ 23:11:33

Åååååh! Avundsjuk... men absolut inte missunsam. Låter ju helt underbart.

2006-06-18 @ 23:15:48
#7: petra

verkligen en fin beskrivning av ett eget paradis - jag kommer gärna dit!

2006-06-19 @ 00:46:02

Underbart är ordet, så glad jag blir att du hittat ditt paradis! :)

2006-06-19 @ 10:44:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: