*

2006-07-08
16:29:33

SOLEN!!
Den är ju farlig har vi hört...så farlig så det går nästan inte att vistas ute förrän man får malignt melanom! Nu ska jag inte skämta bort det för det är inget att skoja om. Men....jag säger men, varje år kommer det vi den här tiden stora larmrapporter om faran att sola...men vi solar glatt vidare eller hur?

Den senaste jag läste var att man skulle bara vistas i solen en halv timme om dan sen på med kläder och in i skuggan.
Då undrar bara jag som älskar solen...vi åker utomlands varje år, vi är noga med att smörja in oss med solkskyddsmedel (som för övrigt är farliga dom med!) vi bränner oss aldrig!

Då ska jag alltså betala dyra pengar för en solsäng som jag kan nyttja i en halvtimme. Vad gör jag resten av tiden då??
Sätter mig i baren?? Farligt, man kan få leverskador av för mycket alkohol...nåja jag kan dricka coca-cola fast det är ju inte bra det heller, för mycket socker.
Okey jag dricker bara vatten då...med följd av att jag får kissa en gång i kvarten...liten blåsa!

Jaha då kanske jag kan åka och titta på lite ruiner...men har man sett en så har man sett alla (förlåt alla ruinälskare!)
Vandra i bergen då?? Fast där är det säkert sol också...jaha ja då får jag väl sätta mig på hotellrummet tills det är dax för nästa halvtimme i solen!! Eller också kan jag strunta i att åka utomlands...jisses va mycket pengar jag sparar...då kan jag åka till IKEA istället och sätta sprätt på dom!

Nej jag tror man ska ta solen på allvar men inte överdriva farorna, för det är nyttigt med SOL också, vi behöver så väl vitaminerna som solen ger oss!

Jag kommer definitivt fortsätta att resa....jag älskar värme och sol, men jag måste ju erkänna fast det gör ont...DET ÄR VARMT!!

Kommentarer:
#1: Monica

Nääääääääääääää allt jag skrivit råka jag radera!
:-(

provar igjen,
Du skriver så roligt ,du måste ge ut nått
nångång:-)

Men hur skulle du kunne haja det med att se 2 citroner o några peppisar :-) inte så lätt att veta,men om du läser längre fram i början av bloggen så kan du se våra ringar som vi har kjöpt,men som tyvärr inte vill fastna på våra kort:-( det bara blänker o blir ingenting bara ett sken...

vi kommer sätta på dom 7 min över midnatt :-) vi orkar inte vänta längre :-) Det ska bli så härlig !


Inte har vi kommit iväg ännu heller,för kvaft,jag har vel vattnat blommor hela dagn så kommer det ingen mera sol så lär vel mina blommor ruttna:-(

Varför kan han inte lyssna där uppe? jag vill ha regn en timme eller två.
Inte disigt o kvaft! Aldrig kan han göra som man vill :-/

kram igjen :-) o skriv på du är så roligt o läsa, då får jag massor att skratta åt när jag kommer tillbaka:-)

2006-07-08 @ 16:58:17
#2: Monica

INTE IDAG!!! 7 min över midnatt
onsdag den 12/7-06 :-)

2006-07-08 @ 17:10:36
#3: Monica

:-) jepp :-)

2006-07-08 @ 17:19:49
#4: Anna

Det regna lite när vi var på tornerspelen..men kändes som en liten "dusch.."..sååå skönt!!

2006-07-08 @ 19:23:19
#5: Anonym

Allt är faligt - även solen, och i synnerhet kanske just nu. Inte är det nån höjdare att steka sig när det är 30+.Hellre när det är 23 och vinden massserar den lönnfeta kroppen (gäller naturligtvis bara mig - inte dig)!
Resan var bra, det blev aningen varmt på slutet.
Det kommer nog inlägg imorron och framöver.
Hare bäst!

2006-07-08 @ 19:29:09
#6: Nalle

Man ska aldrig steka sig. Inte ligga en hel dag i solen, aja baja.....
Kram
Nalle

2006-07-08 @ 19:59:00
#7: Annaa M

Hm, jag älskar sol och varmt och har åkt utomlands mycket till stora blåa vatten men har inte legat fem minuter och "stekt" på 30 år. Drabbas säkert av något elakt till slut ändå. Eller ramlar ner ur en palm eller så.

2006-07-08 @ 20:30:03
#8: Ninni

Ett litet PS...jag har inte bränt mig i solen...ja menade bara att det är varmt ute.DS

2006-07-08 @ 20:54:09
#9: Gunnel

Varmt och skönt är det med råge.
Alla ska vi dö förr eller senare och medans vi väntar på det ska vi väl göra det vi trivs med. Verkar rätt meningslöst annars

2006-07-08 @ 21:51:02
#10: Nalle

Läste just i Aftonbladet.se att vi svenskar lider av nationellt paniksyndrom. Alltså vi är rädda för nästan allt!
Jag tycker som Gunnel att var och en får göra det den trivs med.
Jag kan tyvärr inte ligga i solen fast jag skulle vilja!! Så kan det också vara. Vilja men inte kunna hehe knäppt det blev.
Kram

2006-07-08 @ 22:37:31
#11: Ninni

Ja så är det nog..sen måste ju tidningarna ha nåt att skriva om också!
Jag försöker verkligen att inte gå omkring och vara rädd för allt...hua va jobbigt!

2006-07-08 @ 23:43:31
#12: gunsan

Skönt att fler än jag ej tål sol. Kläder som skydd gäller här. Och det är kanske varmt man känner ej vinden mot kroppen ... men ett svalt kläddesplagg ger ej mer värme heller. Så är väl största faran mellan kl.11.00-15.00 fortfarande. Men man hör då att människor åker och badar blött och sol mellan 11-15 tja då skulle jag nog fundera lite... nej allt i lagom portioner, då är inget farligt. Jag tror på det hi.Härligt! KRAM :)

2006-07-09 @ 00:35:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: