*

2006-07-13
11:39:34

Ideal!!
Efter som det är tråkigt och blåsigt ute så sitter jag här och funderar!! Jag läser ju en hel massa bloggar, vi är ju alla olika .....som tur är!

Men jag har funderat på ideal...vad är det?? Varenda kvällstidning ståtar med rekordbantning...eller också så står det banta INTE...gå ner fem kilo utan att banta??

Jag blir snurrig i huvudet av alla tips och ideér.....gör det så himla mycket att man har ca fem kilo för mycket?? Igår pratade dom om på radion att det här med BMI var inte såå bra...det stämmer inte...utan mät dig i stället. Vi kvinnors midjemått ska inte överstiga 88 centimeter (phu där klarade jag mig!) män inte över hundra!!

Nej jag tror att vi måste börja tycka om oss själva...okey att ha en övervikt på många, många kilo är ju inte bra för hälsan!
Jag tror att vi kvinnor sätter upp alldeles för höga mål för oss själv, det är vi som skapar idealen inte männen!
Jag har aldrig hört nån man klaga på lite hull....gött att hålla om och klämma på!!

Läste att Victoria Beckham hade den kroppen som kvinnorna i Storbrittanien minst ville ha..tacka fasen för det....hon är ju grymt smal!

Nej mina vänner....njut av livet....njut av er själva....ni duger precis som ni är!!! Nu vill inte jag påstå att jag adrig klagar på mig själv...så "duktig" är jag inte.....jag håller på som alla andra!
Anders ser jag tjock ut i den här klänningen...kan jag verkligen ha dom här byxorna?? Usch va ögonen hänger....jävla hår.....varför kan jag inte vara lite längre.....ser jag bra ut??

Men jag försöker verkligen att tycka om mig precis som jag är....det är en lååång väg att vandra, men jag har kommit en bra bit på väg.

Kommentarer:
#1: Pyret

Finns inte många jag känner som ser ut som "idealet", hur många gör det egentligen? Tror helt enkelt man skall strunta i att läsa alla artiklar om hur man skall se ut och titta runt sig istället _det_ är verkligheten!

2006-07-13 @ 11:51:15
#2: Ninni

Har du helt rätt i!!För man matas ju hela tiden om hur man borde se ut...men som du säger hur många ser ut som idealen som vi egentligen inte vet hur det ska vara!!
Det blev lite snurrigt!!

2006-07-13 @ 12:05:31
#3: Nalle

Jag är egentligen nöjd med hur jag ser ut. MEN då man inte kan ha sina gamla byxor längre så känns det inge kul. Som sagt äter lite, det gör jag. Är absolut ingen frossare. Men sedan så är de biologiska anlag som spelar in, plötligt en dag inser man att man håller på att antaga former som sin mormor. Inget att göra åt...kanske. Man får vara glad åt livet och att man får leva. Vikten av vikten kommer på andra plats i det fallet.

Jag äter som så många andra kvinnor Levaxin. Sköldkörtelrubbningar leder till att vikten går lite upp och ner hos en del av oss hormonrubbade.

När det gäller alla rön så blev ju jag minst förvånad över Dr Dahlqvist´s blogg. Har hon rätt så är alla gamla rön förpassade till sopen.
Det kommer så många olika "grejer" om hur man ska äta och leva så visst blir man förvirrad.

Nu ska jag åka till Stinsen och handla.
Vi hörs!
Kram
Nalle

2006-07-13 @ 12:22:16

Victoria Beckham ser ju ut som ett benrangel... vad är snyggt på henne? Inget!

Jag har med hjälp av andra trott att jag varit mycket ful och tjock. Men har nu insett att det är fel som jag fått höra så länge. Så långt som till att inte klaga på något på mig själv har jag inte kommit än.

2006-07-13 @ 12:24:57
#5: Ninni

Ja att komma så långt att man slutar klaga på sig själv..den vägen är nog helalivetlång!
Och visst spelar arvet in....min mamma var smal väldigt länge, men med åldern så blev hon ganska rund. Men lika vacker ändå!!

Nina...vad fick du höra för dumheter...jag har sen jag kom in på din blogg tänkt att du är väldigt söt!!

2006-07-13 @ 12:32:34
#6: melliz

JAAA IDEAL O IDEAL MAN SKA VARA SI MAN SKA VARA SÅ är innerligt trött på det med. =) själv så har jag utan mening o yútan att sett det själv rasat ner i vikt o upptäckte det genom att mina kläder blev för stora =/ sen så trots jag äter o försöker gå upp så går det inte =/ för jag blir oxå trött på alla som hela tiden ska påpeka som tex mina föräldrar att "guuud vad smal du bklivit har du aneroxia" eller äter du ingenting eller? gaaaah blir såå trött på det o jag tycker att nåra "extra" kilo är enbart fint på folk plus att de tär ju faktiskt insidan som räknas... ååhh skönt o få ur sig lite =) Hoppas allt är bra annars... KRAM

2006-07-13 @ 12:49:24
#7: Ninni

Hej melliz...ja inte behöver man vara anorektisk bara för att man är smal! Och absolut...insidan räknas!

2006-07-13 @ 12:58:51
#8: Anna

Nu har man kommit så långt i livet att man inte orkar bry sig om vikten längre..he he! Visst borde man väl gå ner några(läs många) kilo men va 17..jag trivs så här..mest andra som har problem med andras vikter,eller?
Sen heter det ju att "alla tjockisar är glada jämt"-kanske stämmer men inte alltid va?
Nää lev här & nu,försök att ta vara på det man har istället**jag har heller aldrig vart me om att nån karl klagat på mina valkar..he he..(dom har väl inte vågat..) PUHH..i värmen..kram!!

2006-07-13 @ 13:07:04
#9: Ninni

Bra Anna...du har kommit långt, och som du säger det är alltid andra som har synpunkter!!
Och jag tycker att du är jättefin...så det så!!

2006-07-13 @ 13:17:53
#10: Anna

H eh..men va snäll du är..fast lika gullig som det vete ...!!! ;))

2006-07-13 @ 13:25:31
#11: melliz

nej precis =) men ifs har man rasat radikalt som jag gjort på tre år så ibland kan man förstå dem allså typ gått ner 35kg sen jag fick min lilla för 3år sedan så =/ och jag gick inte upp så med henne heller typ 8kg så klart det syns väl rätt tydkligt på mig.. men som sagt jag mår bra, trivs någorlunda ialf små saker man är missnöjd med men inget som jag inte vill göra nåt åt för vissa saker är ju ixom MEJ så =)) kraam

2006-07-13 @ 14:57:31
#12: ULLiS

Man är nog aldrig nöjd. Jag tror inte att Victoria Beckham med flera är det heller...vilket visar sig rätt lätt genom lyft, påfyllning och borttagning av fett och rynkor samt silokon. Vem fan skulle vilja hålla på så. ??? Gaaa. Det har ju blivit löjligt. Jag tycker att man kan hålla sig till att vara "ganska" sund, det kommer man långt på. Man måste få unna sig nåt ibland. Men samtidigt tycker jag absolut att man ska gå ner de kilon man vill om man känner sig trött/hängig/...och inte trivs med sig själv. Så länge man gör det för sin egen hälsas och välbefinnandes skull. Det har ju visat sig att de flesta går ner i vikt om man bara motionerar och äter rätt bra mat. Med motion menar jag typ en prommis om dagen. Inget avancerat. Lagom är bäst antar jag. :) Kram

2006-07-13 @ 16:29:08
#13: Ninni

ja lagom är bäst!!

2006-07-13 @ 17:33:24
#14: Hanna

Jag har tänkt på att det någon gång är dags att förlika sig med sig själv. Det är så onödigt att gå runt och må dåligt. Man ska ju ändå stå ut med sig själv ett bra tag framöver. Man är den man är och det är bättre att njuta av det man har än att bara hata sin kropp. Jag tror på att bejaka!

2006-07-13 @ 18:57:44
#15: Kolocina

Very interesting & professional site. You done great work.

2010-11-11 @ 19:09:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: