*

2006-07-17
08:43:21

Godmorgon!!
Tänk idag var jag uppe klockan sju...ganska härligt faktiskt...jag kommer att hinna massor idag. Och massor har jag att göra..vi bestämde att vi åker i morgon bitti istället för idag, vi hinner nog inte få ihop allt idag!

Sonen är på jobbet, Anders är iväg och hämtar en grej...stackars Christoffer han kunde inte somna igår kväll, men det är väl som det är för oss alla andra efter en lång ledighet så ska man helt plötsligt gå upp tidigt.
Men han kom upp...får se om han är trött nog i kväll.

Idag ska vi bege oss ner i dammen för att plocka sten...vi har ju en läcka nånstans...förra året var det småpojkar som roade sig med att slänga ner massor av våra stenar som mormalt ska ligga på kanten i dammen.
Det var även vassa skifferplator som åkte i..nånstans är det ett hål...och hur ska vi kunna hitta det?? Jäkla ungar rent ut sagt...ingen var här och bad om ursäkt..jo en mamma kom men inte hade hon grabben med sig.
I början på sommaren då var han här och plockade av mina syrener...men då blev jag arg och talade om för honom att så gör man inte, men ber om lov!

Jag trodde då i min enfald att mamman skulle fatta misstankar när ungen kommer hem med famnen full av vita syrener...var har han fått tag på dom, men inget hände.
Nåja gjort är gjort...och jag var väl som sagt inte guds bästa barn som liten, MEN jag förstörde aldrig hos nån annan, det hade jag iallafall lärt mig!

Nu vill jag ha lite kaffe....vi hörs senare!!

Kommentarer:
#1: Lena

Godmorgon :)
Här var det minsann svalt och skönt, vacker färg.

Mmm..min fasa med ett helt gäng med skitungar är att de ska göra en massa bus utan att jag får reda på det. Är absolut den sortens mamma som tvingar tellingarna att be personligen om ursäkt. Hugaligen!

KRAM

2006-07-17 @ 08:59:48
#2: Ninni

Det tycker jag också...har man gjort nåt dumt så ska man stå för det...gammal som ung!

2006-07-17 @ 09:05:09
#3: Therese

Men vilka skitungar! Och vilka konstiga föräldrar...är av samma skrot som ni, har man gjort fel så får man göra rätt för sig sen.

Ha en skön dag

Kramar

2006-07-17 @ 09:13:28

Vad fint det var här! :) Jättefint!

Vad märkligt vi snackade just om detta tema i går. Vi har ett gäng ungar som sprayar alla väggar med tags och en ny sport - de hoppar upp på bilhuvarna som står parkerade längts vägen...

2006-07-17 @ 09:30:01
#5: Anna

Godmorgon!! Snacka om j..a skitungar..jag hade sagt till mamman att ungen skulle komma dit& be om ursäkt...så lätt ska dom inte komma undan? Min son gjorde en dumhet(han knyckte ett par solglasögon på bensinmacken) när han va 5 år,då fick han gå in på macken &lämna tillbaka dom& be om ursäkt..(jag stod bakom)sen sa jag att det va tur att tantaeen i kassan va snäll annars hade dom ringt polisen..& där får man knäcke bröö&vatten! Sen har han aldrig tatt nånting-vi vuxna måste tala om för barnen va som e fel? ...Grrrr***
Fastna inte i dammen idag nu? Jag har resfeber för att ni ska åka..jag kommer att få "Ninni" abstinens...Ha en solig&varm dag..kraaam!!

2006-07-17 @ 09:41:21
#6: Nalle

Det är ju skillnad på bus och skadegörelse. Jag blir så arg...grrr. Om ni vet vilka som gör sådana här grejer, så tycker jag att man ska gå direkt till föräldrarna, kräva att de hämtar barnet/ungdomen så man kan stå öga mot öga med skadegöraren själv. jag skulle sitta kvar där tills barnet kom hem. Skickade dom då efter polisen så...va bra!!

2006-07-17 @ 09:44:29
#7: Nalle

Säger som Anna. Jag kommer ha Ninni-abstinensbesvär.

2006-07-17 @ 10:17:51

Glömde kommentera igår så fin din sida blivit, älskar himlamotiv :))
Jamen, jag undrar hur många gånger jag ska springa in till din blogg innan du är hemma igen!!!
När kommer ni tillbaka?
Saknar redan faktiskt../kram

2006-07-17 @ 10:23:19
#9: ULLiS

Ungar busar väl alltid, men det är ingen ursäkt. Jag tycker åtminstone att "maman" borde låtit sitt barn be om ursäkt själv. Annars lär dom sig ju aldrig. Snorungar finns det gott om! Nu ha det pissiga vädret kommit, det regnar inte men det ligger i luften. Åskan. Trist som fan. Hoppas att ni får det trevligt iaf, jag som ville att ni skulle få se ett soligt höga kusten... :) Kramar

2006-07-17 @ 10:40:53
#10: Pyret

Föräldrar måste våga ta ansvar och säga till sina barn, hur skall de annars lära sig om någon annan ber om ursäkt i deras ställe?

2006-07-17 @ 11:48:27
#11: Ninni

ja nog tycker jag också att föräldrarna med barn borde ha bett om ursäkt! Och vi visste ju inte då att dammduken hade gått sönder, de hade sönder en lampa också...vi borde ha bråkat mer.
Men vi ville inte göra oss ovän med grannarna...dumt nog!

2006-07-17 @ 12:01:01
#12: Nalle

Det borde inte sluta med att ni blir osams med grannarna om de är normalt funtade människor.
Vem är det som får betala den här "roliga lilla leken". Jo det är ju ni.
Visst skulle ni bråkat mer, men man behöver inte "gå på som en ångvält" med sina aggressioner. Tror det hjälper mer om man sakligt och väl formulerat säger att man inte accepterar
sånt, och påpekar hur ledsen man känner sig för skadegörelsen.

2006-07-17 @ 12:29:51
#13: Ninni

Ja du har helt rätt...vi borde ha stått på oss mer...vi är för snälla!!

2006-07-17 @ 12:50:28
#14: Nalle

Du...! Glöm inte ta med kameran !
Du MÅSTE dokumentera:))))
Kram

2006-07-17 @ 12:52:26
#15: SolSkuggan

Ja men då blir det inte alltför länge ni är borta:))))
Säger som Nalle, glöm inte kameran!
Hoppas att ni får det riktigt kul och trevligt.
Kram!

2006-07-17 @ 13:13:23
#16: Ninni

Nej då kameran är alltid med...ska ta kort på varenda myra jag träffar, hi, hi!!

2006-07-17 @ 13:38:27
#17: Anna

Ha det jätte allra bäst på er semester..som sagt-vi vill ju oxå va me & se va ni hittat på för tokigheter..för det lär det ju bli ;)/Kraaam**abstinensen börjar redan**...@++*

2006-07-17 @ 19:52:58
#18: Gunnel

Ja inte är det lätt att tas med vissa barn/ungdomar. Men det som felas är oftast hemifrån. Att dom inte lärt sina små, redan från början, vad som är mitt och ditt, att visa hänsyn, att vara rädd om saker ... ja listan kan göras lång.
Usch nu känner jag mig som en besserwisser...men jag blir så trött på all nonchallans (eller hur det nu stavas) från vuxet folk (som sprider sig till de små).

2006-07-17 @ 20:00:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: