*

2006-02-27
21:38:17

Sett på TV
Såg en dokumentär på femman för en liten stund sen, handlade om tjocka barn. Dokumentären var från England, det handlade bla om en flicka som var sex år, hon var rejält överviktig, det var problem att hitta kläder till henne.
Hon fick köpa sånt som var till tolv trettonåringar, hennes mamma hade förtvivlat sökt efter hjälp, ett år stod hon i kö för att då träffa en diestist...skandal.

Men man förstod ju att barnet hade problem när man såg vad mamman gav henne att äta...och mat ville hon ju ha hela tiden.
Hon fick hjälp till slut, men vi fick inte se nåt resultat! En annan tjej var sexton år och vägde över hundrafemtio kilo, hennes mamma nästan lika mycket. De åkte till Belgien och opererade sig båda två, skrämmande när det verkar vara enda utvägen.

På två månader gick tjejen ner trettio kilo och hennes betyg gick upp! Ja detta är väl ett I-landsproblem om något!!
Och själv klagar jag om jag går upp ett par kilo....skämmas borde jag göra! Det finns människor som verkligen har stora problem med vikt.

Kommentarer:
#1: Therese

Nämen, har du uppdaterat, vad trevligt:)
Nu känns du inte så tråkig längre....haha!

Har precis dukat av middagen här, ja det blev lite sent men så är det ibland. Ska snart sova lite.

Puss

2006-02-27 @ 21:54:48
#2: Pyret

jag såg en dokumentär på 4:an (tror jag det var) häromdagen om USAs fetaste man. Jisses vad stor han var!!! Han hade en gång bantat typ 300 kg...

2006-02-28 @ 11:28:02

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2009-08-18 @ 10:21:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: