*

2006-02-17
14:39:38

Ledig!
Är jag nu, borde kanske åka och handla...men har ingen lust. Magknip har jag också, men det beror på att vi åt pizza till lunch idag...ibland vill inte min mage ha det, men ack sååå gott!

Ett av barnen frågade mig om det var tomatsås på pizzan..ja, sa jag, den har jag kokat ihop. Det brukar aldrig jag ha på mina pizzor!
Mamma, Pappa och lillebror har det men inte jag...nehej vad har du på dina då?? Ja lite ost och skinka bara.
Jaha sa jag så var det inget mer med det...såg att han satt och studerade pizzabiten noggrannt, pillade lite, knaprade lite, om än tveksamt.
Till slut sa han...var du tvungen att ge mig en såå stooor bit? Men vännen sa jag om du inte tycker om den...så ät inte!
Han la med en tackssam suck ifrån sig biten...stackarn han ville inte såra mig genom att säga att han inte tyckte om den!

Nu ska jag roa mig med att plocka ur diskmaskinen...så kul!!

Kommentarer:
#1: Pyret

Lagar du både mat och är fröken på er förskola? Är det en liten?

2006-02-17 @ 17:15:53
#2: ULLiS

Vilka gulliga barn du verkar ha på ditt jobb :) Just nu läser jag upp kemi B, har hunnit klart med Matte c, Biologi B, och nääästan hela kemi A. Bara ett prov kvar och det ska jag göra på måndag. Läser på distans. Är du förskollärare? Ha en dunderskön helg! Kram

2006-02-17 @ 17:54:40
#3: Pyret

Vi har kommunalt dagis, Reggio Emilia inspirerat. För en månad sedan fick vi en ny kock. En kille som jag känner sedan förut och han är utbildad kock och har haft hand om fina ställen. Barnens mat skall tydligen vara gudomlig enligt fröknarna :).

2006-02-17 @ 18:43:34
#4: Pyret

Kommentaren kommer tillbaka igen. Men både bloggens "första sida" och "kommentarssidan" måste uppdateras hela tiden för att det skall synas. Blir mycket knapptryckningar hela tiden men det är enda sättet att se alla inläggen uppdaterat.

2006-02-17 @ 18:45:14
#5: ULLiS

Det är ju så kul att jobba med barn. Jag jobbade på fritids förr förra året och jag stormtrivdes. :) Ett glas vin är aldrig fel...eller två. :) Som sagt, ta vara på helgen! *KRAM*

2006-02-17 @ 19:00:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: