*

2006-02-18
10:11:02

Ångra
Läste på Alexandras blogg om saker man ångrar att man inte gjort, jag var präktig och sa att man ska inte ångra något...men så insåg jag att det finns saker jag ångrar också!

En sak ångrar jag jättemycket, jag slutförde aldrig min utbildning till mental tränare, och varför gjorde jag inte det. ja det var många orsaker.
Det var ett tufft pluggande, mycket att läsa, föreläsningar att titta på, övningar att göra varje dag. Jag läste hemma och skickade in mina tentor!
Det gick jättebra för mig, fick godkänt på alla mina tentor, tränade avslappning och självhypnos varje dag...det var bra för mig.Jag hade ett eget mentalt rum, dit var härligt att gå till!

Det var tio moment som skulle klaras av, jag klarade åtta, sen hände något som gjorde att jag inte fixade att läsa just då.
Nåja tänkte jag, jag får ta itu med det när allting känns bättre igen....det blev inte så. Mina papper ligger kvar i skrivbordet, böckerna står i bokhyllan, kassettbanden ligger orörda i sin låda.Det har gått flera år, vet inte ens om kursen existerar länge...jag hade kunnat få tio högskolepoäng.FAN också, rent ut sagt!

Nu är det som det är...men kanske jag skulle ta fram mina kassettband igen, börja träna avslappning igen, det vore nog bra för mig.
Jag med mina ömma muskler...vem vet jag kanske blir bättre. För idag har jag jävligt ont i min rygg, var ju så bra iallafall i en vecka!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, lösa lite korsord och fundrea på vad jag ska göra idag.

Kommentarer:
#1: Alexandra

Jag förstår att det måste kännas jättejobbigt att ha varit så nära målet och inte nått ända fram.
Kan du inte kolla upp om kursen finns kvar, kanske det går att komplettera det sista ialla fall, och få en examen?
Men att kunna avspänning, avslappning och självhypnos är ju en enorm tillgång, även om man inte har högskolepoäng i det.
Kram!

2006-02-18 @ 10:41:16
#2: Bibi

Vill bara önska en bra helg. Själv vet jag inte vad jag ska göra. Jag har suttit framför datorn en stund och läst lite bloggar. Skönt att inte ha något att passa, ska nog läsa lite tror jag.

Ni skriver mycket om att jobba med barn, jag jobbar som fritidspedagog på en skola. Visst är det kul med barnen, men tyvärr läggs det på oss personal så himla mycket hela tiden + att barngr. ligger runt 30-talet barn, det är inte lätt att alltid hinna med. Man får ju lite funderingar på om man ska orka fortsätta, jag har ju jobbat inom barnomsorgen sen 1980, herregud!

Många kramar syrran

2006-02-18 @ 12:34:33

mm. känner igen det där. har iofs inte 10 poäng mental träning att plocka ut men väl 5p anatomi. Gick på alla föreläsningar och så men när det väl skulle till så iddes jag inte. Trots att jag hade lite försprång och hade läst kroppen då jag blev gympaledare.
I mitt fall bara ren lathet. mest iaf.

2006-02-19 @ 10:09:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: