*

2006-12-26
11:26:06

Annandag Jul.
18790-539Igår slappade vi hela dan, idag får det bli en långpromenad i det härliga vädret! Måste ju röra på sig lite också trots att jag inte har glufsat en massa julmat! Skulle gärna åka på lite REA också....vi får se hur det blir med det!
Men jisses va slö man blir när man bara är, vi tittade på en Wallanderfilm igår kväll, Brandväggen, mycket bra men den höll ju på i evigheter, två avsnitt!
Jag hade även hyrt Pingvinresan, men den började tyvärr krångla så den kunde vi inte se klart..så synd för den var så fin!
Den har ju fått OSCARs pris till och med!

Vad ska ni andra hitta på idag då måntro??

Kommentarer:
#1: pimpim11

Hejsan på dig!
Idag blir det middag hos syrran träffa släktn och sådär.
Sen ska vi börja lite lätt med renovering av vardagsrummet. Gott slut. /pimpim

2006-12-26 @ 11:27:10
#2: Ninni

Låter ju kul...renovering minsann!

2006-12-26 @ 11:31:42
#3: Anki

Idag ska jag nog slappa, äta rester och promenera. Det ska bli skönt efter allt vanligt arbete plus julförberedelsearbetet. I tre dagar har jag bara lagat mat. Jag har haft så ont i ryggen, så jag har ätit värktabletter för att klara av allt.

2006-12-26 @ 11:46:20
#4: Ninni

Nämen usch då!!

2006-12-26 @ 11:47:32
#5: Junitjej

Slappardagar behöver man då och då. Det är nog viktigt att tillåta sig att bara vara ibland. Ninni, ja, stegräknare gör det hela lite roligare att gå, helt klart! Sedan så är det roligare att promenera när man har hund. Då är det ett ytterligare syfte med promenixen.
Min pappa kommer idag få filmen Pingvinresan och även boken av mig i julklapp. Det är otroligt vackra bilder i boken. Min pappa har varit i Antarktis och hälsat på pingviner, så jag tycker det passar bra som julklapp. Eller hur? Ha det bra!

2006-12-26 @ 11:59:14
#6: Annisa

Ja ut och röra på sig måste man mellan alla middagar...om inte annat för att få luft, blir förslappad annars :)
Hos mig blir det familjemiddag ikväll..
Ha en bra annandag, får se om det blir några fynd på REA då?

2006-12-26 @ 12:10:11
#7: Gunvor

Igår rörde jag mig tillräckligt. Först var vi ute på en promenad , en s.k. fotosafari, min dotter o jag. Sen blev det dans på kvällen.
Men hur mår du nu då? Lite piggare hoppas jag.
Idag ska vi ha middag här för barn o barnbarn.
Önskar dej en god fortsättning!

2006-12-26 @ 12:20:24

Idag vilar vi. Har sovit länge. Nu ska jag alldeles strax gå på promenad i min nya täckdress som jag fick i julklapp. Sen ikväll blir det kanske bio "Göta Kanal".

2006-12-26 @ 12:31:56
#9: Nalle

Hej och god fortsättning !
Jomenvisst datorn kan tänka, den lever ju...eller,
iaf lever den sitt eget liv ibland..hm..
Men vad tyckte du om färgen nurå?? Lite mildare.
Ha det så bra

2006-12-26 @ 12:56:19
#10: Eva

Ja här är det slappa dagar. Vi sov till tolv!! Lätt att vända på dygnet nu när barnen är hemma. Spelar spel och fnissar halva nätterna. Ganska så härligt att leva så några dagar. God fortsättning till dig! Jobbar du i mellandagarna?

2006-12-26 @ 14:59:05
#11: Åsa

Jag kurerar min förkylning!
Har ätit lutfisk och har varit ute en sväng med hundarna!!
Ha det bra!

2006-12-26 @ 15:46:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: