*

2006-08-31
06:54:23

Utsövd!!
Vilket härligt ord.....sovit gott hela natten känner mig som en ny människa! Vaknade till och med av mig själv.

Nu har make och son åkt till jobbet och jag njuter av tystnad och ensamhet på morgonen...härligt!

Tänkte på en sak igår kväll....hur har alla våra bloggnamn kommit till varför valde just du ditt??

Jag heter ju egentligen inte Ninni...mitt dopnamn är något helt annat nämligen Ingegerd, ett namn jag aldrig har tyckt om och aldrig kommer att tycka om.
Min äldsta storasyster försökte kalla mig Ninni när jag var liten, men det var liksom ingen som hängde på...tyvärr.

Men ändå så har det hängt med lite grann..så vid olika tillfällen har jag använt mig av det. Men här på bloggen är jag Ninni...jag gillar det namnet.

Berätta varför valde just du ditt bloggnamn???

Kommentarer:
#1: Ninni

Vá är ingen vaken än???

2006-08-31 @ 07:58:26
#2: Anki

Jo, jag är vaken. Ledig är jag också idag! Genom åren har jag av en del vänner kallats Anki. Vissa säger alltid Ann-Christin, och undrar när någon annan kallar mig Anki.(Kallas ibland även AC. En elev frågade en gång om han fick kalla mig för Air Condition! Ha, ha!)

2006-08-31 @ 08:05:48
#3: Anna

Ha ha..du kommer väl ihåg va vi pratade om.??Kattlull..står för ordet Carlslund-som va ett hem för utv.störda..området jag bor på heter carlslund,där bor en en kvinna som inte kan säga ordet carlslund...utan det blir KATTLULL..även kastrull går under samma ord! Kattlull används t ex om nån gör nåt knäppt.."Men din kattlull va gör du?" o s v..hoppas alla förstår något sånär..började som ett internt skämt men nu kör alla med detta uttryck..via bekanta ner i skåne t o m / Kraaamen på dig..är du ledig idag?

2006-08-31 @ 08:11:38
#4: Lena

Åh, jag gillar färgerna här inne :)

Jadu, vår vaktmästare går runt med ett läkarityg i fickan som han sticker under näsan på en och säger: jag får inte "flötta på sånt för jag har ont i röggen"

Jag heter helt enkelt Lena, så gott som något :)

2006-08-31 @ 08:13:15
#5: Anki

Är du hemma för att du är ledig, eller är du sjuk?

2006-08-31 @ 08:13:39
#6: Ninni

Jag är inte ledig...ska till jobbet nu!!

Men Lena...den vaktmästaren kanske borde vara hemma istället!!!

Air Condition...den var bra!!

2006-08-31 @ 08:16:30

ja du. det blev johanna146 för en gång närj ag skulle starta en hotmail ville jag ha lillamy och det fanns redan. och för att det _inte_skulle finnas så skrev jag dit 146. fråga mig inte varför. sedan dess blev det 146. och johannapanna blev det bara på skoj..

2006-08-31 @ 09:04:59
#8: Hasse

Detta viste jag ingenting om?? Varför försökte du inte lära oss i skolan att du ville bli kallad Ninni?? Har i alla fall inget minne av att du ville bli kallad så. Jag är ju döpt Hans, men alla sa Hasse, så jag har numera det som tilltalsnamn. Bara att gå upp på Skatteverket å byta - lätt som en plätt!! Kram på dej Vännen.

2006-08-31 @ 10:14:00
#9: Karin

Hejsan jag valde inte själv mitt bloggnamn det var min dotter och dotterdotter..så jag hade kanske inte börjat blogga men tackvare dom finns jag med,
och ser nu när min dator pajat att jag verkligen saknar bloggandet..

2006-08-31 @ 10:14:59
#10: SolSkuggan

Jag har också funderat över bloggnamnen, kul att höra varför man valt just det namnet.
Jag har ju Inger som andra namn och jag är verkligen tacksam att det inte blev mitt tilltalsnamn, sååå gräsligt tomt och innehållslöst.
Då hade jag nog bytt för länge sedan.
SolSkuggan valde jag för att jag är mycket ljus som person, men jag har ett mycket stort allvar också. SolSkuggan det är jag det.
Kram på dig och ha en fin dag:))

2006-08-31 @ 10:26:03
#11: Nalle

Hej Ninni! Kul att du mår bättre, för det gör du väl. Eller hostar du lika mycket?
Jag är inte en ny människa idag, samma gamla person:)

Bloggnamnet: Nja, det är ju egentligen inget bloggnamn. Jag ÄR Nalle, som min vän "Sthlm" sa, när jag skrev det på 100-listan.

Det var en händelse som ledde till smeknamnet, så kan jag säga. Det betyder en hel del för mig, så mycket att jag la till det som mellannamn i konstsammanhang och de på Kulturen jublade!

Annars har jag alltid haft andra smeknamn. Pappa kallade mig för Stätet eller Memel. Syrran kallade mig för M:et. Mamma mig för Majan. Barn har ofta sagt Maja.
Men nu är och förblir jag Nalle, always Nalle. Det kommer aldrig att tas bort så länge jag lever.

2006-08-31 @ 10:29:20
#12: Nalle

Måste nyfiket fråga vad din man. syskonen, arbetskamrater kallar dig? Kallar ingen dig Ninni mer än vi?
Nyfikna Nalle

2006-08-31 @ 10:38:02
#13: svartvitan

Så härligt att du har fått sova gott i natt. Mitt bloggnamn kom till, inspirerat av SolSkuggans, som var den första bloggare jag mötte. Det var kontrasterna som tilltalade mig. Svartvitan gillar spännvidd, ytterligheter, olikheter, strävar efter balans, motsatser och dynamik. Mina kläder är svarta och vita. Inredningen hemma går i svart och vitt. Bilen är vit. Huset är vitt. Håret har varit svart men är numera vitt. Cykeln är svart. Jag gillar andra färger också. Den röda bryter sig in mer och mer. Och ger energi och glädje.

2006-08-31 @ 11:23:06
#14: svartvitan

Så ska min adress se ut och ingenting annat.

2006-08-31 @ 11:24:53
#15: Annisa

Jag heter Anna, men ville inte kalla mig bara det, så vanligt, så då blev det Annisa.

2006-08-31 @ 12:06:26
#16: Ninni

Nej dessvärre är det ingen som kallar mig Ninni..mer än ni!

2006-08-31 @ 13:08:43
#17: LoX

Lo är en förkortning av mitt namn, X står för att jag är ett "ex- ufo" dvs fd utlandssvensk. Tidigare kallade jag mig för Lox som var en samskrivning av "Lo" och "Oxford". Jag trivdes så bra med att vara en "Lox" så jag bytte bara betydlese för x:et.

Jag kallades för Ninni när jag var liten, jag med. :-)

2006-08-31 @ 15:05:43
#18: Nalle

Men det måste ju omedelbart ändras på du ska kallas Ninni så det så. Punkt slut. Överallt.

2006-08-31 @ 16:00:21
#19: Honken

Kallades för Honken ibland på mitt gamla jobb (heter ju Henrik egentligen). Tänkte bara ha det namnet först, men det var ju såklart upptaget så då la jag till ponken. :-)

2006-08-31 @ 16:50:26
#20: Ninni

Va kul att höra, en del visste jag ju redan!

Hej Hasse kul att du tittade in...snar tsnart får jag mejladress hoppas jag!

Nalle...jag mår mycket bättre, tackar som frågar.

2006-08-31 @ 17:06:32
#21: Junitjej

Skönt att du mår bättre! Jag tyckte det var svårt att välja bloggnamn, men eftersom jag är född i juni så fick det bli Junitjej.

2006-08-31 @ 18:33:02
#22: Kattis

Och jag. Jag heter Knatzo. Kärt barn har många namn och på gymnasiet var det väldigt mycket trixande med mitt smeknamn Kattis. Knatzo är en förkortning av Knatzofnatzo. Ibland heter jag Fnatzo och ibland när det sägs godnatt heter jag Natzo. Och Fjälla blir det ibland, inte bara av sambon.

2006-09-02 @ 20:45:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: