*

2006-08-03
08:20:18

Snabbt vaknande!
Fick jag idag.....sonen hade försovit sig en halv timme....Mamma kan du skjutsa mig?? Så klart mamma studsar upp lätt sömndrucken.
Tror inte jag har vaknat riktigt ännu, men jag har fått en kopp kaffe så snart så!

Idag blir det till att försöka med den svåra uppgiften att bli av med björkfrön som är precis överallt...suck! Har ni samma problem eller ni kanske inte har några björkar!

Det ser skräpigt och träligt ut Mission impossible är vad det är! Dammsög nog uterummet minst två gånger igår...hur många frön innehåller en björk egentligen? Och nedanför oss finns det minst fyra!!

Ska kanske åka och köpa lite nya fiskar idag...det ser lite tomt ut i akvariet...var har dom tagit vägen, har bara sett att en har dött.....mysko!
Fast jag vet att den otäcka Malen äter upp dom som är döa....usch han är en kannibal, tycker inte om honom. Han bara ligger där och ser läskig ut och växer och växer....skitar ner gör han också. En mal ska hålla rent på alger, men den här han bara äter och skiter!

Nej mer kaffe........♥

Kommentarer:
#1: Snurran

Björkar är ett elände ! Vi hade en ,vid stugan...och det gick inte att sitta ute..det dinglade ner frön i kaffekoppen...Tillslut,var det jag?! som bad om den stora sågen !Det tar aldrig slut!

2006-08-03 @ 09:09:07
#2: Ninni

Nej det gör ju inte det...sågen ska fram till vintern, problemet är att dom är såå stora!

2006-08-03 @ 09:15:18
#3: Inga M

Hej Ninni!
Roligt att Du hälsade på hos mig. Nu tittar jag in här och kollar. De verkar skriva lite så där som jag; vardagsprat varvat med lite annat. Jag har inte läst allt, men det senaste. Det ser trevligt ut!

Jag har också björkar och andra stora träd. Visst skräpar de, speciellt när det börjar blåsa som nu. Men jag älskar mina stora träd, kan inte tänka mig att offra dem.

2006-08-03 @ 09:36:56
#4: Alexandra

Har också fått vår beskärda del av björkpollen och frön. :(

2006-08-03 @ 10:13:59
#5: Anna

Nu vakna jag...blidde sent igår-igen!
Kan det va så att Malen ätit upp dom andra firrarna?

2006-08-03 @ 10:54:37
#6: Ninni

Han äter upp dom när dom har dött...slurp så suger han i dom i sitt stora gap...blä!!

2006-08-03 @ 11:01:32
#7: Snigel

Björkfrön är ett elände men jag kan inte tänka mig att göra mig av med mina träd. Jag har ca 10 stora - och då menar jag STORA - björkar runt tomten, och de skuggar så skönt!

2006-08-03 @ 15:49:13
#8: Humla

Björkfrön här med... när vi flyttade in räknade vi till 32 björkar på tomten så jooo... det fröar mucho! :-D Men jag säger som Snigel ovanför, de skuggar så skönt att jag förlåter dem! :-)

Kram!

2006-08-04 @ 08:45:59

I am very excited to see this site.
Universal design and accessibility.
Congratulations!

2007-12-24 @ 16:21:50

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2008-12-08 @ 15:40:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: