*

2006-08-17
21:32:53

På skarpen.
Har jag sagt till mig själv nu flera gånger....... gå och lägg dig..har jag lytt inte då! Tänkte att det skulle bli en tidig kväll för en gångs skull.

Men här sitter jag och kollar runt..tänk i morgon är det fredag....igen! Nu har jag jobbat i två veckor..svisch sa det.
i morgon är det bara vi personal...planering, planering åhh va skönt. Då kan vi prata färdigt en hel mening utan att bli avbrutna..äta lunch i lugn och ro.

Tro nu inte att jag inte gillar mitt jobb för det gör jag, men ibland är det såå skönt att få prata till punkt. Ha,ha det är därför det är såå roligt att blogga ingen avbryter mig!

Tänk igår så stod jag i telefon på jobbet...det fanns två "fröknar" till...men vem står dom och petar på och vill ha uppmärksamhet av, jodå rätt gissat på mig...mysko fenomen det där, ja barn och telefoner alltså!

I kväll är det en ljuvlig kväll, himlen är alldeles rosa, solen går ner och det är ljummet ute..kan vi frysa tiden nu, kan vi få ha det så här ett bra tag till...snälla!!

Nej nu säger jag till en gång till...Ninni du ska upp tidigt..marsch i säng...ja, ja okey.

                                 ♥  Godnatt alla sötnosar ♥



Kommentarer:
#1: MyyZz

Sov Gott !!!

2006-08-17 @ 21:34:47
#2: Anna

Ha ha..samma här..klockan går helt plötsligt är den midnatt..nästan! Men visst är det skönt att prata m vuxna bara ibland?Känns som jag bara snackat m sonen i sommar...bläk..fast ändå inte-om du förstår? Natti natti...;)

2006-08-17 @ 21:53:55
#3: Nalle

Hej Ninni! Har du läst om att Hammarö ligger etta ? Stod i DN, hm....den dagen som jag sa det här på bloggen, hm...var det i förrgår? Ja i alla fall så har ni tätast med utbildad personal i hela Sverige. Bra va!

2006-08-17 @ 22:09:09
#4: Mumin

Godnatt med dig sov gott!

2006-08-17 @ 22:14:00
#5: MyyZz

Världen är väldigt liten .. min syster bor på Hammarö.
Min första riktiga stora kärlek bodde på hammarö:-)

Så det kan va:-)

2006-08-17 @ 22:42:05

Så duktig du är som kommit dig isäng i vettig tid.
Men imorrn är det sista passet för veckan och då får du sitta uppe så länge du bara orkar:)
Ha det gott på jobbet imorrn. (Läs idag)

2006-08-18 @ 00:51:33
#7: Pyret

Sov gott!

2006-08-18 @ 02:04:10
#8: Ninni

Nalle....det känns inte som om vi skulle vara personaltätast men allting är ju relativt, vet att de kommunala har ca tjugo barn och tre heltider. Det kanske är sämre i övriga landet.
Vi har tre och en halv på arton barn...men då lagar vi all mat själva och allt som här till det.

2006-08-18 @ 07:15:31
#9: Anna

Min storak kärlek´s x-tra föräldrar bor i Hammarö har jag fått reda på....Morron? ta det lugnt idag på planeringsdagen..ibland kan man ju "hetsa" upp sig i diskussioner..men ni kanske är luuuugna? Ha det goott!

2006-08-18 @ 08:17:56
#10: Karin

Hejsan
Samma här kommer aldrig i säng före midnatt..
ledig nu i fyra dagar..sovmorgon.....vaknar ändå samma tid....idag skall jag koka ärtsoppa på ett kilo ärter så jag kan frysa in ....vist kan man äta ärtsoppa på fredag...eller???

2006-08-18 @ 09:34:20
#11: Nalle

Ninni: Tror det säknas så att alla är utbildade. Tror inte tyvärr att dte är så på alla ställen.
Tre å en halv på 18 verkar inte bra alls, även om utbildning finns. Laga mat tycker jag inte att man ska göra varesig det är kommunalt eller inte. Det ska finns speciell personal till det. I annat fall blir det ju dubbel kris om någon är sjuk. Tre personal på tio barn är rätt, eller om barnen är mycket små två personal på sex barn.
Så det så. Det är det allta bästa både för barn och personal. Tro mig. Det har varit så en gång i tiden på kommunala förskolor.
ha en bra dag
Kram

2006-08-18 @ 10:18:34
#12: Anki

Heja Ninni! Nu ligger du trea på listan!

2006-08-18 @ 11:40:21
#13: Anna

Usch..jag har tråkigt....

2006-08-18 @ 12:22:38
#14: gunsan

Ninni... visst är det jobbigt att aldrig komma i säng i tid... som man ALLTID tänker man ska... Jag har ej lyckats än...
Barn och tele... va jag har upptäckt att hur stora "barna" än blir så gäller samma sak ändå... de har aldrig så mycket de vill som när man pratar i tele... eller pratar man för mycket i tele är det därför hi hi hi (nej då!)
Har morbror och 2 kusiner i Karlstad... ej på Hammarön.Bara sä där... ha...
BARN-GO-KRAM :)

2006-08-18 @ 12:55:53
#15: SolSkuggan

Snart har du full dag på jobbet, sååå skönt. Ha en skön fredagkväll:)

2006-08-18 @ 13:45:32
#16: Ninni

Ja där ser man flera av er har anknytning till vackra Hammarö!
jag fattar vad du menar Nalle...jo här är alla försklolärare som jobbar på förskola!

Och vad ska vi hitta på åt dig då Anna som har tråkigt!?
Och vi hade inga hetsiga diskussioner på planeringen...vi hade så trevligt så!

2006-08-18 @ 15:00:22

Konstigt! Jag är likadan. Olydig och uppstudsig, går inte och lägger mig när jag säger till mig själv. Sitter envist kvar och "ska bara"... men detta "ska bara" tar en evighet och sedan nästa morgon ångrar man sin olydighet.

2006-08-18 @ 15:35:37
#18: Ninni

Ja precis så är det...vi har nog lite Alfons Åberg i oss allihop!!

2006-08-18 @ 17:59:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: