*

2006-08-15
20:55:13

Morden i Midsomers.
Är det snart....den byn skulle jag inte vilja bo i..där mördar dom ju folk titt som tätt! Idag har det varit konstig väder...först så ösregnade det...jag det fullkomligt vräkte ner.

Sen sprack det upp och blev jättevarmt och soligt...bra för då kunde vi gå ut...barn ska inte vara inne hela dan för då blir det bara tjafs!

När jag sen kom hem....började det mörkna rejält himlen var svart...sen brakade det loss, himlens portar öppnade sig rejält och det åskade och dundrade en stund...sen blev det fint igen.

I morgon ska vi inte åka till Rottneros, vi beslutade det idag...lite vanskligt väder och när det blir blött i lekparken i Rottneros blir det inget kul för barnen, för allt blir halt och slipprigt.
Vi väljer ett ställe nära i stället..Mariebergsskogen, där fins lite djur, bra lekparker och ett underbart naturrum.

Och i morgon kommer min son hem...åhh va jag längtar!

Och ni alla som gillar Sven-Ingvars.... på måndag kväll spelar dom på Sandgrundsudden...och det kostar ingenting att lyssna...Välkomna till Sola i Karlstad!!

Kommentarer:
#1: Mumin

Hej Ninni! jag såg inte att du hade gjort ett inlägg på min blogg förrän nu. Du undrade lite om min mirakeljuice.....Det är så att jag har en kompis som är lite hälsofreak, ha ha, och hon tog med mig på ett möte om juicen mangostan som kommer från Thailand. Den heter Xango, är svindyr, men den är såå bra!! När jag var på mötet berättades den ena historien efter den andra om folk som hade blivit hjälpta att bli av med sina krämpor. Först tänkte jag att det är väl bara båg, du vet alla vill ju tjäna pengar:)men jag köpte en flaska av min kompis och har nu druckit den i 2 veckor.Förut var jag alltid sötsugen och lite hängig,jag har blivit pigg och kakor har blivit bannlysta,känner faktiskt inte suget efter kolhydrater längre. Du kan gå in på www.teammangostan.com och läsa om den, det står inte så mycket ännu men vill du pröva kan du kontakta mig. Den finns inte att köpa i affären än.....Må så gott! Mumin

2006-08-15 @ 21:15:00
#2: ULLiS

Ja man kan ju undra om det finns några människor kvar i den där byn snart? haha.. Förstår att du längtar efter din son, å tänk va brun han kommer att vara. Pepparkaka. :) Nu ska jag surfa vidare. Kram

2006-08-15 @ 21:17:08
#3: Nalle

Jag ser inte på morden. Vet inte varför jag avstår egentligen. Förr såg jag på sånt, men inte nu. Jag ska titta på Ernst istället. Gillar egentligen inte karln, men vill se programmet ändå.

2006-08-15 @ 21:26:33
#4: Anonym

hde gärna sett Sven Ingvars igen, förra gången var 1980 (på Sandgrund) - vi hade kul, det blev sent, finns hotell Gustaf Fröding kvar??...

2006-08-15 @ 21:42:28
#5: Junitjej

Vad kul att din son kommer hem imorgon! Hoppas han har haft det bra där han har varit!

2006-08-15 @ 22:13:45
#6: Anna

Aahh...va skoj att grabben kommer hem?? Inga morötter till middag då va? Om jag inte måste jobba så tänkte vi dra & kolla på S-I´s...så se upp.. he he..

2006-08-15 @ 22:30:08
#7: Ninni

Tack Mumin!
Men Nalle...Ernst är ju såå snygg!
Latmask...hotellet finns kvar!
Anna...det vore himla kul om vi kunde ses!!

2006-08-15 @ 22:50:07
#8: Nalle

Jomenvisst är han det...men det är inte snyggheten som det beror på, det är kaffekoppen:))) Men han har visst glömt dricka kaffe i detta program.

2006-08-15 @ 22:57:22
#9: Ninni

Ja just det han ska fika hela tiden..och vara barfota!

2006-08-15 @ 22:58:41
#10: Pyret

Jag kollar inte mycket på Sven-Ingvars, inte min musikstil. TV har jag heller inte tid med just nu. Blir mest bloggen...

2006-08-16 @ 00:01:39
#11: ULLiS

Ernst är för "mysig" för min smak iaf. Haha..fast han är ju duktig på det han gör. Kommer med många bra tips. Ha en bra dag Ninni! :)

2006-08-16 @ 06:03:09
#12: petra

hej kära Ninni - nu är jag tillbaka på allvar i bloggvärlden - har under de senaste veckorna mest försökt lägga in ett och annat för att hålla bloggen igång men har egentligen inte läst så mycket i mina favvobloggar - men nu blir det annat! har läst igenom dina senaste inlägg här och det var trevligt! Kul tips med kudden - ska rusa dit och se om den finns här också!! Härligt att pyssla lite i hemmet inför hösten, köpa nåt nytt fint och städa osv...och så sonen som kommer hem!
Mina tre tonåringar är på Gotska Sandön hela denna vecka med tvillingarnas pappa - och jag kan väl inte direkt säga att jag saknar dem - jag älskar dem, men ÅÅH, vad skönt det varit med lite respit härhemma i den eviga ungdomsgårdsverksamheten som pågår här med allt vad det innebär av ljud, rörelse, matlagning, städ och disk osv osv....

2006-08-16 @ 06:04:45

morden ser jag med. lite roligt. vi är nog många som ser den faktiskt, trots att den väl egentligen inte är så speciell??

hoppas att du får en bra dag idag. hrä är det regnigt.
kram

2006-08-16 @ 07:48:45
#14: Ninni

Hej Petra kul att se dig här...visst är det så att det är skönt när barnen är borta. Jag har börjat längta först nu..men det är ju bara att inse snart flyttar han!

2006-08-16 @ 08:56:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: