*

2006-08-09
14:04:49

Hello!
Är det nån mer än jag som har tröttnat på att vattna blommorna i trädgården...i början så pysslar jag och grejar...men nu, bara tråkigt!

Allt är torrt och visset och blommorna skriker på uppmärksamhet, men jag blundar på bägge öronen tills jag kapitulerar och ger dom en skvätt.

Fortfarande varmt...men det ser faktiskt ut som om det skulle komma en åskskur här idag. Nu har jag jobbat tre dagar och det känns som om jag knappt haft semester...tänk va fort man kommer in i rutiner igen.

Fast det är skönt på sätt och vis också.....nu ska jag gå ut och se vad min man pysslar med!

Vad tror ni min son gör..jag undrar i allafall!

Kommentarer:
#1: Anki

Jag har suttit och läst i dina tidigare inlägg. Så jag tänkte tipsa dig om en sak: Om du går tillbaka och läser inlägg från slutet av juli, så tänker du inte på att vattna längre.
Jag vet inte hur gammal din son är. Men jag kan berätta att när dottern var 13 år, så åkte hon ensam till Belgien. En del tyckte vi var tokiga som släppte iväg henne. Men hon var ju trygg. Jag har alltid varit en fegis och skulle inte ha vågat resa så där. Men jag tänkte när Lovisa skulle iväg, att jag inte skulle överföra min rädsla till henne. Det gick ju jättebra! Nu är hon 19 år och det senaste året har hon varit i Paris. Det gick också så bra! Och du! Det finns SMS, mail, blogg, telefon m m.

2006-08-09 @ 14:23:48
#2: Anna

Ja visst är det hopplöst? Man vattnar&vattnar..
Din son?..Jodu..han rockar loss just nu..& har det gött,som han ska..sen kommer han hem till morsans köttbullar & allt är som vanligt igen :)

2006-08-09 @ 14:26:57
#3: Ninni

Förlåt Anki..jag förstår inte riktigt!

Min son blir tjugo....och jag vet jag är otroligt hönsig. Har bara han så det kanske är därför?
Visst finns det allt det där...men han behöver inte höra av sig egentligen, han ska koppla av och slippa mamma ett tag!

Anna...Visst är det så..jag hoppas verkligen att han har det kul!
Men det är klart han har!

2006-08-09 @ 14:38:08
#4: Snigel

Nu är det bara underhåll (vattning o sånt) i trädgården, plus lite plocka in blommor och ställa i vas för att göra något med dem.

Sen börjar planerna för nästa säsong - jag har redan börjat fundera om man kan plantera rosor på hösten eller om jag måste vänta till våren... (De kankse inte hinner rota sig ordentligt så de klarar vintern här i zon 7.)

2006-08-09 @ 15:06:28
#5: Anki

Jag menade bara, att när man läser inläggen från slutet av juli, så beskriver du ju det där regnandet, som vi hade då men nu har glömt.

2006-08-09 @ 15:08:42
#6: Honken

Åhh, vattna är riktigt trist. Skaffade inte ens några blommor till balkongen i år för jag visste hur det skulle bli med vattningen... ;-)

2006-08-09 @ 15:36:50

I år har vi inte haft några sommarblommor, bara de vanliga perennnerna och de är minsann inte bortskämda med vatten. Ändå har de klarat sig riktigt bra.
Läste ditt svar här hos dig när jag berättade om vårat dagis som alltid alltid är ute. Tror vi ska byta till erat för ni verkar ju förstå ett som annat:))
Tro nu inte att vi inte tycker de är duktiga och snälla här, det är dom. Men det finns annat som inte är till belåtenhet.
Din son njuter i fulla drag och mor hemma är så kavat så:))

2006-08-09 @ 16:06:28
#8: Ninni

Ikas barn är såå välkomna såå! Det kanske blir lite långt förstås!

Okey Anki då fattar jag..men det regnet gjorde varken till eller från!

Snigel, plantera nu så rotsystemet hinner med...och klipp ner ha inte för mycket grönska för då utvecklas inte rotsystemet!
Lycka till!

2006-08-09 @ 16:41:20
#9: Nalle

Jag tycker inte heller om att vattna. Man bara vattnar å vattnar. Det här är absolut för varmt för både blommorna och mig. Lite lagom, tack.
Sonen? Nja, han sitter förmodligen inte och leker med lego nånstans.
Kram

2006-08-09 @ 17:01:19
#10: Pyret

Nja... jag är inte så duktig på att vattna. Gör det någongång ibland. Men rosor och blommor har inte dött ännu! Gräsmattan är grön för att barnen leker i vattenspridaren. Annars hade den nog torkat ut!

2006-08-09 @ 17:04:04
#11: Ninni

Nej Nalle han gör nog inte det....kanske mekano??

Jag har inga barn som leker i vattenspridaren..därav en höliknande gräsmatta!

2006-08-09 @ 17:31:52
#12: Anna

Hur är det m kraxandet? Blir det någe bättre?

2006-08-09 @ 17:42:12
#13: Ninni

Jo...ja det blir det nog..det händer nåt när jag hostar nu,,ha,ha!!

2006-08-09 @ 17:42:34
#14: Snigel

Tack! Det kan vara värt att prova! :o)

2006-08-09 @ 17:45:46
#15: Anna

Bara det "händer nåt" där uppe & inte där nere...he he..när man hostar menar jag*oops..*

2006-08-09 @ 18:07:03
#16: Ninni

Nja det kanske det gör också...det gäller att knipa!!

2006-08-09 @ 19:40:12
#17: Annaa M

Har börjat köpa nya balkongblommor nu, det är en sport att se hur länge man kan ha kvar de sista. Mitt rekord är en frodig murgröna som höll sig ända tills i mitten av februari.

Vad sonen gör beror väl mycket på sällskapet. Åker han med grabbar kan man väl tro att de fått i sig lite mat och förfestar på balkongen inför nattens bravader. Det är aldrig mer än 50 meter för att fylla på i förråden.

2006-08-09 @ 21:15:37
#18: Junitjej

Blundar bägge öronen?! Hur gör du då?

2006-08-09 @ 22:35:52

Här är det sol och torrt... inget regn och ingen åska vill hitåt.

Blommorna är överblommade och fula som stryk och gräsmattan är som en torr savann.

2006-08-09 @ 22:39:46
#20: Karin

Ja tur man bara har blommor i carporten..behöver inte springa så mycket med vattenkannan....
passa på och ta kort på blommorna och njut av bilderna på vintern...
Krya på dig

2006-08-10 @ 00:01:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: