*

2006-04-08
08:41:54

Vaknade tidigt!
Så är det när man får sova, då vaknar man jättetidigt...tvingade mig att ligga til strax före åtta!

Läste på Johannas blogg om hennes lilla dotter som älskade sånger jag hade själv väldigt mycket fantasi när jag var liten.(har fortfarande!!)

Min mormor bodde tre år hos oss, från det jag var tre till jag var sex. Hon var min stora idol, hon hade alltid tid med mig, mamma hade så mycket annat att göra.
Jag satt inne hos henne jämt och lekte och pratade...jag var tydligen en riktig turbotrut...mamma frågade alltid min mormor hur hon stod ut med mitt pladdrande? Men mormor tyckte bara att det var trevligt.

Jag hade massor med dockor och djur, olika personligheter hade dom, hade bland annat en trasdocka som var en negerdocka (ooops får man skriva så?)
Den dockan var alltid elak kan inte komma ihåg vad han hette....men olydig var han jag hotade alltid med barnhem.

Jag undrar så vad jag hade fått det ifrån...var jag en liten rasist fast jag inte visste det...färgad docka som skulle åka in på barnhem så fort han var elak...vilket tydligen han alltid var!

Tycker fortfarande om dockor, jag är noga med på jobbet innan jag går hem (om jag stänger) att alltid bädda ner dockorna...dom måste ju ha det bra!!

Ofta går jag igenom barbiedockorna och kollar så att dom har benen i behåll och kläder på kroppen.
Kan någon svara på varför barnen alltid tar av Barbie och vanliga dockorna kläderna???
Dom är ju alltid nakna!!!

Kommentarer:
#1: ULLiS

Solen finns hos dig oxå, fast den kanske är bakom molnen? *fniss* Ja, jag är väl en plugghäst. *gnägg* Haha... Va gulligt att du bäddar ner dockorna på jobbet. Det va fan det sötaste jag hört på länge. Men du, jag har en apa som jag fick när jag hade opererat mitt öga. Jag va då 3 år. Den kan jag bara inte stoppa in i nån garderob, han måste sitta nerbäddad i min fåtölj. Jag får så dåligt samvete annars. HIhii...Kram

2006-04-08 @ 08:53:21
#2: Alexandra

Jag bäddar oxå ned dockorna då jag skall gå hem... :)

2006-04-08 @ 09:08:35
#3: Ninni

Va bra jag är inte ensam..trodde kanske att jag var lite knäpp!!

2006-04-08 @ 09:28:59
#4: Bibi

Jag kommer ihåg vad dockan hette, den hette Niklas.
Ja,ja andras dockor kan du vara snäll mot, jag tänker på min stackare du spolade ner i toaletten.
Så ni ser kära bloggare det finns en "mörk" sida hos Ninni också.
Ville bara påminna dej ifall du hade glömt.
Många kramar syrran

2006-04-08 @ 12:27:42
#5: Ninni

Tack för den du syrran...det låter du mig aldrig glömma!! kram ändå!

2006-04-08 @ 12:34:59
#6: Miafia

Man måste vara snäll mot dockorna:)
Hanna plockar alltid av benen på sina dockor och de har aldrig några kläder på sig.
Ska berätta att av misstag vart våra dockor vi hade när vi var små kastade. Men jag har min första leksak kvar iallafall, det är en tygclown som heter Koko...
Min andra syrra ville alltid ha svarta dockor när hon var liten, hon tyckte de var finare.

2006-04-08 @ 12:35:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: