*

2006-04-09
10:50:08

Skitväder
Är det ute....det snöar!! Igår såg vi på film Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö...en annorlunda film, men väldigt bra!

Efter filmen satte vi oss vid brasan bryggde kaffe tog lite gott till kaffet och bara pratade...kändes skönt vet inte när vi fick tid till att bara prata!

Vi pratade gamla minnen från resor, och något som är väldigt konstigt....min pappa dog -94 men nu kan jag knappt prata om honom utan att tårarna rinner.
Jag saknar honom så mycket....mer och mer ju längre tiden går! Satt och önskade att han skulle vara med på Christoffers student.
Men han är säkert med på sitt sätt också.
Mamma dog i Maj förra året..jag saknar henne också....men det var en jobbig tid på slutet så jag var på nåt vis tacksam att hon fick gå bort.

Jag var pappas flicka, han var rolig och underbart snäll. Men oj om han blev arg nån gång..då blev jag rädd!

Varför vi började prata om pappa var att vi pratade om en resa när mamma och pappa var med. Vi åkte till Kreta olika bolag olika hotell men samma tid.
Min pappa började bli skröplig redan då...det här var -88. Vi tog med dom till stranden en dag...men det var svårt pappa hade stora problem att gå i sanden. Men vi lyckades i allafall ta honom ner i vattnet....det var en härlig känsla!

Men dom hade det bäst på sitt hotell, med en lagom stor pool där klarade han sig fint!

Kommentarer:
#1: malin

jag vill oxå ut och resa... får väl njuta på torsdag iofs, men det är ju bara en minitripp.

2006-04-09 @ 11:41:44

härligt att få tiden att sitta ner. Får ta den tiden ibland.
USch. Att förlora sina föräldrar är inte lätt. Jag fasar för den dagen. Förstår att det är tufft.
Men vilket fint minne du har av din pappa på resa. Det är sådana minnen man värnar!

2006-04-09 @ 11:42:37
#3: Pyret

Jag förlorade min mamma -87 och jag kan känna att saknaden blir större och större ibland. Gråter ofta över att hon inte finns.
Har också många minnen som jag värnar.

2006-04-09 @ 12:06:08
#4: Pyret

Förresten. Här är det klarblå himmel och strålande sol! Kanske kommer det till er?

2006-04-09 @ 12:07:29
#5: Miafia

Vi har också ett strålande väder. Mysigt och bara sitta och prata och minnas.
Jag saknar min mamma fruktansvärt!
Kram

2006-04-09 @ 13:12:09
#6: Ninni

Här är det inte strålande väder..bläkväder är vad det är!!

2006-04-09 @ 15:08:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: