*

2006-04-28
17:52:36

Dagdrömmeri!
Jag har ju berättat om själförtroende och självkänsla! Det är viktigt att ha bådadera..men ibland så funkar det ju inte riktigt!

Jag brukar drömma ibland att jag är  lång, smärt, långt hår naturligtvis.....helst lockigt, brunt ska det vara, gärna lite naturliga slingor i lite guld!
Mina ögon är bruna eller rejält gröna....jag är "duktig" och tränar regelbundet. Jobbet har jag inte riktigt kommit underfund med...men eftersom jag pratar fyra språk flytande så har jag ju naturligtvis något "viktigt" jobb!

Jag tjänar massor med pengar, jag kan resa vart jag vill och jag har inte några volanger runt midjan!
Jag glider genom livet, jag har naturligtvis inga sjukdomar...jag är helt igenom frisk och sund!

Men om nu allt detta vore på riktigt...skulle jag vara lyckligare då?? Skulle inte tro det...för jag är ju lycklig just nu med det jag har i mitt liv.
Visst är det kämpigt ibland...men det är väl så det ska vara.....man måste väl kämpa lite för lyckan.

Men ibland är det såå skönt att bara drömma sig bort.........

Kommentarer:
#1: ULLiS

När man får nåt "jävulskap" så inser man att man hade allt man behövde innan...man ska uppskatta det man har. Ska alltid göra det framöver... Men drömma ska man också göra...såklart! :)
Kram

2006-04-28 @ 18:14:17
#2: petra

ha ha Ninni - den där "Drömmen" är MÄRKLIGT lik min ständigt återkommande dröm - precis....jag känner såväl igen mig!!
Tack också för dina ord på min blogg nu sist - de värmde!!
kram

2006-04-28 @ 19:13:01

Jag kan ha en ok självkänsla men förtroendet föt mig kan vara hur lågt som helst.
konstig det där.

och "volangerna" det tyckte jag var ett härligt uttryck. Vad kan man kalla den degklump som är mitt fram efter bebisen kom tro?

2006-04-28 @ 19:42:35
#4: Toker

Ja drömmar är bra att ha, men håller med dig om att man kanske ändå ute skulle vara lyckligare. Man får göra det bästa av den situation man lever i

2006-04-28 @ 19:55:03

hur är det citatet är
mens sana in corpore sano?
Sund själ i sund kropp?
Så om du är genomfrisk, se då till att vårda själen också.
Att dagdrömma är väl ett sätt?
snart semester!!!

2006-04-28 @ 20:14:53
#6: petra

kära - en kram är just precis vad jag behövde nu!!! HUR visste du det???
KRAM tillbaka!

2006-04-28 @ 20:32:05
#7: Nalle

Drömmma kan man väl få göra. Fast jag drömmer aldrig om att jag är nån annan, eller skulle vilja vara någon annan. Jag är egentligen glad att jag är den jag är:D, men lite bättre hälsa skulle väl inte skada direkt och en tjockare plånbok skulle ju sitta fint:)
Kram
Nalle

2006-04-28 @ 20:47:15
#8: Nalle

He he he...go kväll på dig själv
Kram Nalle

2006-04-28 @ 21:52:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: