*

2005-11-27
11:45:22

Knäppt!
Igår var det lätt kaos här hemma när vi skulle laga till en god middag, helstekt entrecote med potatisgratäng! Jag hade gjort det lätt för mig och köpt en färdiggratäng som bara ska gräddas i ugnen...dom är jättegoda!

Jag ställde in den i ugnen Anders diskade undan...jag skulle tända lite ljuslyktor och upptäckte att den ena gick inte att tända, massor av stearin kvar men igen veke...jag blev lite sur och började karva ur stearinen som var kvar.
Detta la jag på locket som suttit på gratängen, jag sätter i ett vanligt värmeljus i lyktan och lämnar köket när jag kommer tillbaka ligger det stearinsmulor på bänken....varför slängde du inte det också när du slängde locket??

Vadå sa maken...var det stearin....jävlar skrek han till! Han hade trott att stearinklumpen var en potatisbit och lagt in den i formen!!
Kan säga att det var ett doftljus...hela gratängen doftade parfym!! Jag blev asförbannad...likaså maken där stod vi och skrek åt varandra...vi var jättehungriga!

Jag travde i ilskan iväg till Konsum ett par kilometer bort...dom hade ingen gratäng!! Jag fick dock en uppfriskande promenad och jag fick gå av mig ilskan.
Det blev pommes i stället till köttet...slutet gott! Och maken hade tappat upp ett bad åt mig och tänt ljus...ja som det kan bli, det här kommer vi att skratta gott åt...kanske redan idag??

Idag är det första advent och det snöar faktiskt ute...men det är blött!

Kommentarer:
#1: Ninni

Nu har jag lagt in den här bloggen typ tre gånger, kan du stanna kvar nu så är du snäll!

2005-11-27 @ 13:02:10
#2: eve

mmmhh men hallå vet ni inte att det är senaste "modet"? det finns en restaurang i usa som har ett nytt koncept på dyr mat & man får genom en "meny" välja en valfri svindyr parfym & så tillagas den mat man valt tillsammans med några droppar parfym. konceptet: "Smakar inte maten bra så luktar den gott iallafall!"
Hoppas det gick bra med pommes. det är ju gott.
Kramar!

2005-11-27 @ 22:40:29
#3: Bibi

Ja mycket kan man bli ovänner om, men det här var något nytt.
Kram Bibi

2005-11-28 @ 19:43:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: