*

2005-07-27
11:20:47

Funderingar

Låg och funderade inatt innan jag somnade...hur många människor är det som är på nätet och skriver en massa saker om sig själv? Och vad är det som gör att man gör det?

Förr när jag var yngre skrev jag alltid en massa saker, det kunde va för att jag var glad eller för att jag var deppig över nåt.

Har alltid tyckt att det varit härligt att skriva av sig, man mår så mycket bättre efteråt! Jag är inte purung inte heller gammal, men när man var riktigt ung var alla problem så mycket större. Jag kunde sitta många nätter och bara skriva. Önskar att jag hade sparat vad jag skrivit, vet att jag vid ett tillfälle hittade en skrivbok, satte mig och läste, tyckte att allt var pinsamt, sen slängde jag den!

Har nu efter min mammas bortgång hittat en hel del som hon har skrivit, min syster hittade bla en dagbok, där mamma skrivit av sig precis som jag. Ligger tydligen i släkten! Det känns fortfarande som jag gör intrång i hennes innersta tankar....det här borde jag inte läsa, men det är svårt att låta bli. På nåt vis känns det som om jag kommer henne närmare. Det här är ju saker som hon aldrig berättat! Och vi har väl alla skelett i garderoben...eller hur?

Nog för idag, nu ska jag gå ut och måla lite!


Kommentar:
#1: Monica

Jag tycker du visst kan läsa din mamma dagböker. nå när hon är borta!
Hadde hon inte velat att nån skulle hittat dom kanskje hon istället hadde kastat dom:-)

2006-06-15 @ 22:38:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: