*

2006-04-20
21:59:57

Sovmorgon
Har jag i morgon...så skönt! Nu har jag suttit i telefon ooch pratat med Therese i över en och en halv timme...jag älskar våra telefonsamtal!!

Snart, snart kommer Anders hem...och jag längtar efter min son har inte sett honom på över en vecka. Han har parkerat sig i stan hos en kompis...får se om han vill hem i morgon.

Har alla tagit fram sina stegräknare nu så vi kan jämföra våra steg???Fast det blir svårt att klå Alexs Stefan, han travade på bra... över 12000 steg...imponerande!

Kommentarer:
#1: Anonym

att jag går mer än dig på jobbet bevisar ju bara att jag bör jobba lite mer intensivt och hängivet än vad du gör.... ; ) sov så gott imorrn, det skulle jag oxå behöva göra... är det sol imorrnbitti så cyklar jag, jag får väl förhoppningsvis gå hem lite tidigare imorrn oxå. hehe..

2006-04-20 @ 22:22:49
#2: ULLiS

En sån ska jag skaffa, jag som irrar omkring så mycket. :)

2006-04-21 @ 04:01:21
#3: Alexandra

Vad skönt med sovmorgon!!!!

2006-04-21 @ 06:48:26

men vad skönt med sovmorgon. God morgon förresten och hoppas att du sovit gott

och ja. jag är "en sån" en sån mamma som inte vill nyttja (utnyttja) 15-timmarsregeln på förskolan. Anser att barnen har det bäst med förälder och lekkamrater hemma. Inget ont om förskolan de gör ett jtätejobb och vi har trivts järnet, men Ce är två år!! vad behöver hon stor barngrupp eller mammapappasyskon?
Tror att hon kommer att bli en social och mysig tjej trots att hon "missar den sociala träningen på förskolan". hon lär nog hitta kompisar trots att "alla som ska gå i hennes klass går på Fskl N".
ja, jag är en rabiat motståndare till 15-timmarsregeln.. skulle kunna slå mig blodig för att få bort den. men det är en annan femma..
Hade man inte fått ha barnen på fskln så hade ju alla varit hemma och busat på öppnis eller hemma hos varandra eller på lekplatserna och då hade man träffat varandra ändå och köerna til fskl för dem som verklgien behöver det hade minskat. ja du ser, blir knappast fåordig ens här.

Visst, det finns de som verkligen behöver det även när syskonet kommer men det måste väl ändå vara undantagen? Har i min ankomstgrupp på AFF föräldrar som nu när de fick nummer 2 i februari har kvar sina små nu stora syskon på fskl 30 timmar /vecka. Det tycker jag är hemskt.
faktiskt..

2006-04-21 @ 07:26:09
#5: Therese

Gott att prata lite, glöm nu inte vad du ska göra!
Theodor är febrig och snorig...igen!
Låter skönt med sovmorgon, men vi ska inte klaga, före sju är det sällan som lilleman vaknar.

Stora kramar och ha en skön helg!

2006-04-21 @ 08:41:15
#6: Lena

Whats up with the stegräknare? Är du med i en utmaning eller vad?
12000 steg lät häftigt, jag brukar faktiskt vara upp i runt 6000 vid lunch de dagar nätet krånglar på jobbet :)

Ha det bra!

2006-04-21 @ 21:49:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: