*

2013-08-08
10:42:24

Då kör vi !!
Ja sista semesterdan på ett tag!!
 
Dagen startade ganska tidigt
maken är flaggansvarig och idag är det flaggdag =)
 
Jag tog min kaffekopp och gick ut på framsidan
innaför sitter Doris och jamar högljutt och klagande.
 
Hon blev nöjd när jag kom in igen =)
 
Sen blev det drama
Doris får syn på något i uterummet
och blir helt vild...
Hon dyker under divanen
vi hör svaga pipanden..en mus en fågel??
 
Det var en fågel..
Doris fångar den..går med den i munnen
och lägger den i hallen...jag trodde den var död.
Näää då snarare paralyserad av skräck.
 
Efter ett tag är pippin borta
Doris klagar högjutt..och letar.
Jag hittar pippin i en glasskål..den lever.
 
Nu är den ute och har flugit iväg
den satt länge på altanbordet.
Men inga skador vad vi kunde se.
 
 
 
Slutet gott
 

Kommentarer:
#1: ansepanse

vilken tur att den lilla pippin klarade sig :) söt liten Doris :)
då får du njuta extra mycket nu den sista semesterdagen
roligt att du hittade in till mig
kramar

2013-08-08 @ 11:28:10
#2: Znogge

Händer ett och annat hos dig! Skönt att fågeln klarade sig.

Kram

2013-08-08 @ 12:05:36
#3: Gunvor

Vilken tur att pippin klarade av allt. Vilken dramatik för både pippi och kisse. Hon ser såå söt ut Doris. Jag trodde det var en Birmakatt. Har aldrig träffat någon Ragdoll. Dom sägs vara jättemysiga och det är nog Doris.
Sista semesterdagen..sorgligt! Men det kanske blir kul att träffa alla barn och jobbkompisar.
Sommaren har väl varit skön hos dej också. Du som gillar sol o värme har väl fått en hel del av det i sommar.
Njut av dagen nu så mycket du kan!
Här är det grått idag och bara 16 grader. Lite regn kom inatt.
Ha de! KRAM!

2013-08-08 @ 12:45:07

Hej, katter är dessvärre riktiga rovdjur som fortsätter jaga hur mycket vispgrädde och läckerheter man än serverar! Tar dom möss och råttor är dom ju förlåtna, värre då med fåglarna. Mina katter brukade sitta under fågelbona och vänta tills flyglektionen skulle börja och de stekta sparvarna skulle flyga rakt i munnen på dem!
Ha en fin helg/Kram

2013-08-08 @ 14:13:42

Himmel o plättar vilken grej..jag kan se allt framför mig..oj..du det måste ha varit en riktig show.

2013-08-08 @ 21:14:50
#6: soffie

busiga kattan där ! å vad mysigt det var att ses, nu får vi se till att det blir varannan månad som vi sa:) tack för en superkväll å Nelie blev så glad för paketet så fint tusen tack :)

2013-08-08 @ 22:37:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: