*

2012-09-26
21:30:03

Konstigt trött
Och det har jag varit hela veckan=(
 
Är nog stress kanske
fick kallelse till Vc igår
mitt socker var fortfarande inte bra.
Nu ska jag göra en glukosbelastning
Vad nu det innebär??
 
Undersökningen tar två timmar
och jag känner mig onekligen orolig.
 
Men men livet tar väl inte slut
bara för att jag har ev diabetes..men känns ju inte kul heller.
Har även varit kissevakt
har gått bra, inatt sov han hela natten bredvid mig
Sååå mysigt.
Men han har inte ätit nåt, inge bra.
Tog beslutet att köra hem honom idag.
Hihi såg nog kul ut när han satt i mitt knä=)
Han åt direkt när han kom hem:-)
 
En kompis till sonen åker dit ikväll
och håller honom sällskap
fast han hade säkert klarat en natt ensam
eller det gör dom ju.
Jag hade ju åkt dit direkt i morgon bitti.
 
Men nu behöver jag inte oroa mig iallafall
 

Kommentarer:
#1: Znogge

Nej, livet tar definitivt inte slut om det skulle vara så. Bra att de kollar upp dig.

Kram

2012-09-26 @ 21:56:06
#2: Lillemor Johansson

Det enda du kan göra själv mot ditt socker är att ändra på kosten och börja motionera. Det fick jag göra....äter inte bröd pasta eller ris, godis kakor och bullar och dricker inte öl som är "flytande bröd" , låter kanske tråkigt men man vänjer sig. Hellre det än att stoppa i sig ännu en tablett:(( Finns så mycket gott att äta. E du inte trött? Det var jag...jättetrött...men nu är mitt socker bra. Hoppas det går bra för dig. Kram vännen

2012-09-26 @ 22:02:53
#3: Cecilia

Usch då :(
Mmm, bra att det kollas upp, finns ju möe värre saker..
Kram goa du!

2012-09-26 @ 22:31:15
#4: Yvonne

Glykosbelastning...det låter som om du ska äta ett kilo godisråttor eller nåt! Hoppas du får ordning på det. Har också tagit glukos/blodvärden men inte fått svar än...Jag har dubblat min Levaxindos dock, har för höga värden. Har de kollat TSH-värdet hos dig (om hypothyreos) det kan ge lurig symptom...Kram!

2012-09-27 @ 15:56:56
#5: Ann-Louise

Glucosbelastning innebär att du ska komma fastande till VC. Där tas ett blodsockerprov och efter det får du dricka en sockerblandning. Sen får du vila i 1 1/2 timme (tror jag det var) och efter det tas ett nytt blodsockerprov. Ta med något bra att läsa ;) Jag fick göra detta vid båda mina graviditeter. Det går galant!

2012-09-27 @ 16:43:57
#6: soffie

va jobbigt att du ej mår bra,de vill väl kolla så det ej är diabetes du har..va skönt att lille kissen åt när han kom till sonen han längta nog hem till husse, massor av kramar till dej

2012-09-27 @ 21:09:52
#7: Eve

Precis som Ann-Louise berättar går det till, guud vad hungrig jag var när jag kom o tiden kändes långsam.
Hade med mig yoghurt o smörgås som jag åt innan jag åkte hem. Fick göra det när jag väntade första tjejen & de tyckte jag skulle göra det andra gången också men då sa jag nej!
Kram

2012-09-28 @ 12:01:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: