*

2012-05-28
08:18:44

Måndag 28:e maj
Fick en fin Mors dag.

Startade dagen med ett dopp i poolen.

Sen grejade vi för fullt
bland annat så oljades altanen in.

Nu luktar det terpentin..örk.
Vi gör en egen blandning
av Tjära, linolja och terpentin
Blir väldigt snyggt.

På eftermiddan gick vi ner till Citypizzerian
och käkade och tog en iskall öl i solen..mums.

Synd bara att det sitter så mycket folk,
som är skitberusade klockan tre på eftermiddan=(

Måste kännas lite trist för ägarna
dom har så himla god mat
och det skrämmer säkert bort en del gäster.

Vid sex kom Christoffer
han hade med sig en bukett röda rosor till Mor=)
Sonen hjälpte Anders att köra stenen som blev över
till framsidan..svettigt värre.
Efter det slängde dom sig i poolen.

Sonens kompis Micke kom förbi
och tänka sig jag fick en blomma
av honom också...så himla gulligt.



God mat åt vi, det blev grillat
och en mumsig sallad
med massor med smaskens i.

Kvällen avslutades med TV i sängen
Gäsp vi var trötta.

Idag är det mulet här
synd hade hoppats på en solig dag till.








Kommentarer:
#1: Helene

Det hade jag oxå hoppats på !!

Mulet men det är varmt.

Man får vara glad för det lilla = ))

Ha en fin dag.

Kram Helene.

2012-05-28 @ 09:55:05
#2: Gunnar

Lyckliga er som har oljat in altan. Det har vi kvar. Inte för att det tar så lång tid men lite bökigt är det.



Nu ser det ut som att vädret håller på att bli svalare. Det behövs regn nu för trädgårdens skull.

2012-05-28 @ 11:35:44

Hoppas lukten av terpentin snabbt försvinner, så du kan njuta av din inoljade altan :) Kram fina

2012-05-28 @ 13:07:47
#4: Lillemor Johansson

Nu gav du mig dåligt samvete...he he....måste också olja in altanen...men jag får väl inte för Pippis..han litar inte på mig riktigt när det ska målas:)) Och då får han göra det själv eller hur? Vilken härlig mors dag du haft och va snällt av kompisen att ge dig en blomma:)) Nu blir det sämre väder igen usch det som vart så gött. Kram på dig!

2012-05-28 @ 16:00:51

Härligt är så avis på poolen. Ljuset är köpt på smartasaker.se (tror jag det heter)

Jag har också batteridrivna ljus med timer så jag behöver inte komma ihåg att stänga av dem. De har jag både inne och ute, inne är de perfekta på bla platser jag är rädd att glömma släcka vanliga ljus....

Jag köpte på smarta saker även spa lampor till min lilla lilla vattenbad där min sprutande groda bor. De måste jag tyvärr komma ihåg att släcka men de kan vara på vatren ytan och i vattnet. De skulle vara fina i din pool

kram Åsa

2012-05-28 @ 17:15:57
#6: soffie

mmm va mysigt ni hade det, men va trist med de som blir så fulla , brr idag blev det kallt igen trist

2012-05-28 @ 19:07:42
#7: Yvonne

Fast ska man jobba gör det inget om det är lite mulet. Fast några fyra grader och regn ser jag inte fram emot :(

2012-05-28 @ 19:47:40

Låter som en härlig morsdag..med en hjälpande hand dessutom..poolbad och blommor..perfekt.

2012-05-28 @ 20:15:02
#9: Cecilia

Härlig dag du fick älskade vän!! Du är värd allt gott=)

Kram

2012-05-28 @ 20:27:12

Det var en fantastisk helg! :D



Ser att du med haft det! :)

kram!

2012-05-28 @ 22:43:23
#11: Annika

Vilken underbar Söndag. Men du verkar ju uppskatta den oxå. Härligt.

2012-05-28 @ 23:06:35
#12: Ragnvi

Morning! Jag skulle gärna se ett foto på altangolvet....jag tjatar på maken att vårt golv också måste skötas om....

Idag var det endast 4 plus när jag tog en promenad till jobbet...

Kramen!

Ragnvi

2012-05-29 @ 08:09:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: